Forfatter Emne: HJÆLP Der sker intet når man trykker på starter knappen  (Læst 2597 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr and Mrs Strom

• Scooterfjæs
  • *
  • Who are you kidding!
HJÆLP Der sker intet når man trykker på starter knappen
« Dato: Juni 02, 2007, 06:52:41 pm »
 :respekt: Til alle  :thumbsup:

Min kammerat har en SV650 årg 99 og der sker absolut intet når man trykker på starter knappen....... Har tjekket alle sikringer (og at dødemands kontakten ikke er aktiveret) har haft skilt kontakthuset ad, prøvet at kortslutte ledningerne, heller intet resultat :club:. Er der nogen herinde der har oplevet samme problem? Nogen der har nogle gode teorier? Den kan sagtens skubbes igang, men det er lidt kedeligt i længden og det ser heller ikke så fedt ud  8). Al hjælp ønskes med glæde  :thumbsup:

På forhånd tak.

Jimmy
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)

Capone

• Sandt SVin
Re: HJÆLP Der sker intet når man trykker på starter knappen
« Svar #1 Dato: Juni 02, 2007, 07:21:06 pm »
Øh, Batteri?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Juni 02, 2007, 07:24:15 pm »
find dit starter relæ (bør sidde på en af ledningerne fra dit batteri), og prøv at kortslutte de to ledninger på starter relæet og se om starteren kører ... bare lige for at eliminere om det evt er starteren der er stået af, eller om der overhovedet er saft nok på batteriet til at få starteren til at dreje rundt

Mr and Mrs Strom

• Scooterfjæs
  • *
  • Who are you kidding!
« Svar #3 Dato: Juni 02, 2007, 10:32:25 pm »
Hej Luske og Capone.
Batteri ok, masser af strøm. Luske, jeg vil prøve at finde det relæ. Er der nogen der ved hvor starteren sidder på den model? Tænkte om der ku være faldet en ledning af!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jimmy
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #4 Dato: Juni 03, 2007, 09:49:16 am »
Hej Luske og Capone.
Batteri ok, masser af strøm. Luske, jeg vil prøve at finde det relæ. Er der nogen der ved hvor starteren sidder på den model? Tænkte om der ku være faldet en ledning af!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jimmy
På forsiden af blokken, faktisk lige over oliefilteret. Det er sådan en cylinderformet dims, der ligger ned. Ledningen er et relativt tykt kabel (6-8 mm), som ender i en gummihætte. Selve terminalen (under hætten) er en skrueterminal.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #5 Dato: Juni 04, 2007, 03:19:14 pm »
:respekt: Til alle  :thumbsup:

Min kammerat har en SV650 årg 99 og der sker absolut intet når man trykker på starter knappen....... Har tjekket alle sikringer (og at dødemands kontakten ikke er aktiveret) har haft skilt kontakthuset ad, prøvet at kortslutte ledningerne, heller intet resultat :club:. Er der nogen herinde der har oplevet samme problem? Nogen der har nogle gode teorier? Den kan sagtens skubbes igang, men det er lidt kedeligt i længden og det ser heller ikke så fedt ud  8). Al hjælp ønskes med glæde  :thumbsup:

På forhånd tak.

Jimmy
Mit gamle SVin har også opført sig på samme måde et par gange  :?
Første gang var sidste år, hvor den røg på værksted, og han et eller andet.

Anden gang var for en lille uge siden, og der kastede jeg mig selv over den  :club:
Det viste sig at være den lille kontakt der sidder på undersiden af koblingsgrebet.
Den giver først "lov" til at starte når koblingen er trukket.

Jeg havde travlt og gad ikke bøvle med den, så den fik en lus, og nu kan SVinet starte, hvad enten koblingen er trukket eller ej  :mrgreen:
Så kan det blive lavet rigtigt til vinter, hvis da ikke jeg bliver for glad for at den ikke virker.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?