Forfatter Emne: Musik fra nettet  (Læst 4198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rask

• Sandt SVin
Musik fra nettet
« Dato: Juni 01, 2007, 09:04:24 pm »
Hej!

Har købt en mp3-telefon-et-eller-andet fra Nokia så jeg bla. kan få musik i ørene, når jeg kører på SVinet. :D

Nu ville jeg bare høre, hvor I andre henter jeres musik på nettet?

PS Måske et pisse-dumt indlæg, men jeg fatter aldrig en skid af mobil-pc-mp3-ting  :tie:

Takker

/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Musik fra nettet
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2007, 09:26:35 pm »
Du kan da prøve http://thepiratebay.org
Det kræver godt nok, at du bruger en torrent-klient, men det er der nu heller ikke de helt store ben i...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2007, 11:03:58 pm »
Hej!

Har købt en mp3-telefon-et-eller-andet fra Nokia så jeg bla. kan få musik i ørene, når jeg kører på SVinet. :D

PS Måske et pisse-dumt indlæg, men jeg fatter aldrig en skid af mobil-pc-mp3-ting  :tie:

Takker

/Morten

Kan man laste ned musikk fra nettet???? Hva blir det neste? Mobiltelefoner som kan ta bilde???
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 02, 2007, 12:09:59 am »
Hej!

Takker

/Morten

Kan man laste ned musikk fra nettet???? Hva blir det neste? Mobiltelefoner som kan ta bilde???

:thumbsup: :thumbsup:  PRICELESS

mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2007, 12:43:38 am »
jeg høre også mp3 musik som jeg helt lovligt har kopieret fra min cd samling, jeg kunne nemli aldrig finde på at hente musik fra diverse musikdelings steder såsom  edonkey, emule,  bittorren,t limewire osv osv for det er jo ulovligt...!  :angel: :angel:
ellers kan man jo på div danske side købe helt alm musik, steder som bilka og merlin som sælger plader og numre online, søg og du vil opdage en jungle, det skal lige siges at der findes masser af lovlig musik derude at hente ned, hvor kunstneren har givet tilladelse til at musikken kan deles frit :thumbsup: :thumbsup:
« Senest Redigeret: Juni 02, 2007, 11:04:03 am af Moolex »

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 02, 2007, 01:03:36 am »
bla bla.... gid alle der stjæler må få en røv der klør, og hænder der er for korte  :mrgreen: :angel:

mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #6 Dato: Juni 02, 2007, 09:52:05 am »
bla bla.... gid alle der stjæler må få en røv der klør, og hænder der er for korte  :mrgreen: :angel:

mvh
GD

...det er vel armene der skal være for korte.....dine arme er måske for korte til du kunne skrive???.....   :lmao: :lmao: :lmao:'

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 02, 2007, 11:08:48 am »
Det kræver godt nok, at du bruger en torrent-klient, men det er der nu heller ikke de helt store ben i...

ikke fedt at opfordre til piratkopiering uden at fortælle at der er en konsekvens!

Nokia har et lille program med mobilen hvor du kan overføre en music CD fra computeren over til mobilen det tage så lidt tid
Nokia PC Suite der kan håndtere det meste - billeder musik kontakter
« Senest Redigeret: Juni 02, 2007, 11:12:49 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #8 Dato: Juni 02, 2007, 11:19:15 am »

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juni 02, 2007, 12:02:32 pm »
http://www.piratgruppen.org
http://www.antipirat.dk/
nej nej nej...

M00lex - bare fordi man snakker om at køre lidt for stærkt skal man ikke mindes om hvor den nærmeste politistation ligger!
eneste jeg siger at man kan blive taget i det også få en lille bøde

men på nettet har politiet kun en rusten havelåge og vi andre har Gixxere -
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

scar

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juni 02, 2007, 02:00:11 pm »
http://www.piratgruppen.org
http://www.antipirat.dk/
nej nej nej...

M00lex - bare fordi man snakker om at køre lidt for stærkt skal man ikke mindes om hvor den nærmeste politistation ligger!
eneste jeg siger at man kan blive taget i det også få en lille bøde

men på nettet har politiet kun en rusten havelåge og vi andre har Gixxere -

ja det er muligt vi har gixxere. men når nogle får ondt i måsen kan de finde på og sladre. og så er politiet så feje at de sætter vejspærringer op og så kan det blive MEGET DYRT. (taler af erfarring)  :brok: så et godt råd. gå stille m dørene hvis du begynder at hente musik fra nettet.
nu med gixxer 1000k8:o)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #11 Dato: Juni 02, 2007, 03:03:36 pm »

ikke fedt at opfordre til piratkopiering uden at fortælle at der er en konsekvens!
Må jeg være fri! Jeg gør mig (stort set) ikke til vogter over andres moral, og andre skal ikke gøre sig til vogtere over min! Der blev spurgt om download af musik, og jeg svarede med en mulighed, jeg kender til. Det kan godt være, det ikke er lovligt at hente alt inde fra PirateBay (hvad ved jeg? :innocent: ), men jeg gik (måske fejlagtigt) ud fra, at spørgeren selv var klar over lovligheden i foretagendet.
Og skal det endelig stilles op hårdt mod hårdt, så er det faktisk den enkelte persons eget ansvar at finde ud af, om vedkommende er på vej ud i kriminalitet eller ej.
Derudover kan man ellers bare kigge på min signatur...  :mrgreen: :mrgreen:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #12 Dato: Juni 02, 2007, 05:02:26 pm »

Spændende diskussion :)

Man kan sige til dem der ikke er klar over det at 99% af de steder man kan hente gratis musik fra kendte kunstnere  - er det ulovligt.
Det er rigtigt at nogle få kunstnere lægger numre til gratis download men der er langt imellem dem :)

Hvis du downloader (lovlig) musik fra eksempelvis Bilka -skal du være klar over at der er noget kopibeskyttelse på filen - som gør at du nok ikke uden videre kan få den til at du i en hvilket som helst mobil. Det er muligt at fjerne kopibeskyttelsen - men det tvivler jeg nu også på er lovligt ?

Anyway - det nemmeste og lovligste du kan gøre med din mobil er at rippe en af dine indkøbte cd'er og lægge dine egne rippede mp3 på mobilen :)

God fornøjelse.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juni 02, 2007, 05:18:43 pm »
Hvis du downloader (lovlig) musik fra eksempelvis Bilka -skal du være klar over at der er noget kopibeskyttelse på filen - som gør at du nok ikke uden videre kan få den til at du i en hvilket som helst mobil. Det er muligt at fjerne kopibeskyttelsen - men det tvivler jeg nu også på er lovligt ?

Kulturministeren, Brian Mikkelsen, har tidligere ytret at det efter hans mening var fuldt acceptabelt at omgå CSS beskyttelsen på DVD'er, hvis man ville se sine lovligt indkøbte DVD'er på fx Linux. Det er fuldstændigt analogt til at omgå DRM-beskyttelsen på indkøbt musik, så jeg ville forvente at dette også var o.k.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juni 02, 2007, 05:23:30 pm »

Spændende diskussion :)

Man kan sige til dem der ikke er klar over det at 99% af de steder man kan hente gratis musik fra kendte kunstnere  - er det ulovligt.
Det er rigtigt at nogle få kunstnere lægger numre til gratis download men der er langt imellem dem :)

Anyway - det nemmeste og lovligste du kan gøre med din mobil er at rippe en af dine indkøbte cd'er og lægge dine egne rippede mp3 på mobilen :)

God fornøjelse.

Det er korrekt at der er kopibeskyttelse på den musik man køber fra bilka og andre online steder hvor man køber musik, det betyder at du ikke selv bestemmer hvor og på hvad du vil høre musikken, og nej man "må" ikke fjerne kopisikringen, derfor mener jeg heller ikke at det er verdens smarteste ting at købe musik over nettet, så hellere købe en cd så bestemmer man selv hvor man vil høre den, hvis det skal være på den lovlige måde.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde