Ja så skal der snakkes udstødning igen - emnet der har været oppe tusinde gange før, men vi elsker det jo
Jeg synes mit nye SVin lyder lige lovlig meget af symaskine, så det må der jo gøres noget ved! Jeg vil helst ikke save i den originale udstødning, så jeg skal have fat i et fuldt system. Umiddelbart hælder jeg mest til Akrapovic's som jeg synes er ret cool.
Akrapovic skriver på deres hjemmeside, at deres udstødninger er lavet til at fungere med cyklens standard setup, så jeg kan vel godt sætte den på uden at lave yderligere tweaks. Jeg kan se i diverse andre indlæg, at folk også snakker om blandt andet Power Commander og udskiftning af luftfilter - er det noget der er værd at smide penge efter? Jeg er sådan set ligeglad med hk, det er mere træk ved lave og mellemhøje omdrejninger jeg er interesseret i...
Jeg har også et lille dilemma - jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe den i street legal version eller den nok-knap-så-lovlige version. Så vidt jeg kan se er den eneste forskel, at der sidder en baffle i den lovlige version - er den slags til at pille ud eller er skidtet svejset fast? Det må jo gerne lyde af noget
, men på den anden side så gider jeg heller ikke sendes til syn af panserne hele tiden. Lyden behøves sådan set ikke at være høj, jeg vil bare gerne have en mere sprød og potent lyd, og slippe af med standard-pottens symaskine-pufpuf.
Til jer der kører rundt med ulovlige udstødning, bliver i stoppet tit?
Og til sidst: Er det bedst at vente til SVinet er kørt til (tror det er 1600km) før man skifter udstødning, eller er det ligegyldigt?