Forfatter Emne: Støtte-Hjul til SV  (Læst 1204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Støtte-Hjul til SV
« Dato: Maj 31, 2007, 05:05:31 pm »
Kan godt være den her skule have været i Modifikationer men jeg er ny (og MEGET uerfaren... på MC :x) så smider den op her..

"here goes"  :?      Jeg tænkte om der var nogen der havde nogle gode erfaringer med forskelige støttehjul til Sv´eren og om nogen ved om rizoma fx laver nogle fede i Alu. Har søgt en del på nettet men kan sq ikke rigtig finde nogen men mangler det virkelig for i den måned jeg har nåert at have min SV har jeg haft 6 (dejlige) dage på den for jeg er åbentbart ikke en ørn til at holde mig fra de glatte steder (læs fx: græs :| )

To gange på den sidste måned har jeg været  nede og bide og den enegang langsomere end den anden men alligevel nede og ligge. Første gang var efter 2 dage da den lige skulle vaskes omme på plænen bag de gamles hus og der lærte jeg så det med at Pilot Power+V2+vådtgræs er noget RØV..

Så efter nødtørftigt at have lappet cyklen sammen med de dele jeg nu kunne købe ved den lokale MC-pusher var jeg igen på vejen i fredags tørstig efter Sv´ens dejlige brøl ( den havde jo stået i hjemme i baggangen og grinet ad mig i 3 uger). Weekenden gik og kilometertælleren rullede som aldrig før og da jeg mandag kom hjem fra arbejde og regnen silede ned i her på vestkysten (det næste er ikke for folk der er sarte med deres Mc og kun kører mellem kl 12 og 13 i juli måned hvor solen virkelig varmer) trak jeg Sv´en  ud af baggården og tænkte nu skal jeg køre mig en lille tur. 2km var alt hvad jeg nåede for da en eller anden idiot i en bil foran mig valgt, lige efter et kryds, at udnytte sit ABS-system fuldt ud fordi der MÅSKE var en gammel dame 500m forude der MÅSKE kiggede sig over skulderen fordi hun MÅSKE skulle krydse vejen engang i 2043.. MÅSKE senere.....!  :brok: Ny og Uerfaren som jeg er kommer jeg til at hive i forbremsen i stedet for bagbremsen og måske endda lidt for hårdt.....

Lyden af plastik og metal mod asfalt er langt fra den rareste i verden og når det så er ens egen mc der ligge der denne gang bliver det jo ikke bedre og av av av min hofte hvor er asfalt hårdt,  det er jo ikke ligefrem blevet blødere siden dengang man "kørte" på rulleskøjter. Så nu er det ud til den lokale biks igen og hente grej til en halv motorcykel og så kunne jeg jo også lige ringe til min Maler og sige at han godt kunne vente med den kåbe han fik for 3 uger siden for hun er det måske en hel cykel..

Så hvis nogen kender en god cykel handler der sælger ekstra kraftige støtte hjul så sig endelig til..  :innocent:

Hold jer muntre og hold hjulene på vejen lige som jeg gør i fremtiden! 

Ole K

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Støtte-Hjul til SV
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2007, 05:35:01 pm »
crash pads lyder som en fornuftig investering for dig :wink: , og nej du gjorde intet galt i at bruge forbremsen, da det jo klart er den som bremser kraftigst, om du skulle have holdt lidt større afstand til forankørende  og foretaget en undvigemanøvre som man lærer på bronzekurset må stå hen i det uvisse :tie: :tie:
og JA mc'er og vådt græs er ikke en specielt god blanding uden knopdæk :D :D
« Senest Redigeret: Maj 31, 2007, 05:38:39 pm af Moolex »
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Støtte-Hjul til SV
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2007, 12:03:03 am »
brug forbremsen, det er helt ok !! men den skal doseres ... man skal ikke bare hive i lortet. Man skal sørge for at dosere, så vægten på motorcyklen når at blive forskudt frem på forhjulet. Derefter kan du slå anker og hive den hårdt ind, for så skal den nok bide.

hiver du den hurtigt, når vægtforskydningen ikke frem på forhjulet, før det er blokeret og du ligger på asfalten.

Hold afstand og stol ikke på nogen andre end dig selv  :D  Kør pænt