Et ekstra lille sidespørgsmål. Når nu kæden skal renses med petroleum - hvordan gøres dette præcist??? (hvordan ser man præcist at den er renset nok) Bare op på baghjulsløfteren og så bruge en klud der er vædet i petroleum? Eller er der en mere smart metode?
"NOK" er et beget relativt begreb - ikke mindst i forhold til hvad man ønsker at opnå ved at bruge tid på at rense kæde.
Længere holdbarhed: Jeg tror ikke at det med at rense kæden får den til at holde ufatteligt meget længere - så længe man ellers bare justerer den når den har brug for det og smører den grundigt og korrekt!
Bling bling: Cyklen ser da pænest ud når den er pudset - derfor renser jeg kæde... Er ligeglad med om den holder 2000-3000km mere end ellers.
Jeg kan ikke lige komme på flere grunde til at gøre det?!
Hvis man vil gøre det rigtigt grundigt så skal kæden helt af og ned i en balje med petroleum og have en tur med en børste. Det kan godt være noget gris hvis man ikke får tørret den ordentligt efter det (brug evt en kompressor) og smør med kædeolie når den er på igen.
Alternativt kan man nøjes med at tage baghjulet af og lade kæden hænge ned i en balje med petroleum. Så drypper den også sig selv af.
Man kan som du skriver også bruge en klud imens kæden sidder på maskinen. Denne metode renser bare ikke kæden inde i ledene og giver kun bling-bling.