Forfatter Emne: Både godt og skidt  (Læst 5913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

h

• Søndagskører
  • **
Både godt og skidt
« Dato: Maj 24, 2007, 11:17:07 pm »
Indtil dags dato har jeg max rykket min SV op til 180 km /t. Jeg har altid været ops på sikkerheden i at køre motorcykel. Men så her til aften kørte jeg med et par venner bl.a. en R1  :cry: Ja den R1 overhalede så mig på landevejen et par gange. Så vi rullede igen de 100 km/t samlet. Så skulle der igen fart på, R1éren var bare væk jeg fyrede den stakkels SV af og R1éren havde taget farten af igen så jeg overhalede på fuld knald, d.v.s. 210 km/t kunne sikkert godt få den på 220 km/t med et længere stræk. Der lå jeg så men R1éren blæste jo bare forbi igen igen  :shock:

Nu til min pointe, jeg har altid synes 180 var vildt, nu kørte jeg pludselig topspeed på min, jeg blev revet med på legen grænsen er flyttet, jeg synes det er vildt fedt men på den anden side skræmmende at grænsen så let som ingenting kan flyttes.

Hvor er jeres grænse ?
SV650S K6 med MIVV Titanium potte

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Både godt og skidt
« Svar #1 Dato: Maj 24, 2007, 11:22:34 pm »
Indtil jeg røg over storebælt på min FZR1000, var min personlige grænse lav.

292km/t på klokken - ca 280 reelt....

Min SV'er har jeg haft oppe på 249 - men den er ikke sjov at køre så stærkt på.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2007, 11:54:49 pm »
Min kan ikke mere @ 235 km/t (ægte - SpeedoHealer) pga. gearingen - ellers havde jeg taget den hele vejen.

Har stor respekt for fart og kræfterne som er på spil når jeg kører MC og kunne aldrig finde på at teste mine grænser hvis der var andre traffikanter eller mennesker til stede. Dog skræmmer det mig ikke at køre over 200 på motorvejen hvis jeg har den for mig selv.

... ja ja ja... jeg ved godt at det ikke er klogt!  :|
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2007, 12:36:58 am »

Hvor er jeres grænse ?

Ved den nærmeste billist... stoler ikke på andre end mig selv når jeg sidder på ryggen af knallerten.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Maj 25, 2007, 01:55:48 am »
motorvejs topspeed siger mig ikke så meget, da en eller anden nørd altid kan finde på noget som får cyklen til at køre hurtigere på toppen,
næææh du bliv bedre til at styre din sv'er på de små krøllede veje, og hvis ikke ham Yams rytteren er til andet end motorvej, så vil han ikke se andet end din røv når han skal køre andet end ligud(seriøst vi kan alle købe en hayabusa r1 blackbird osv. og køre meget stærkt ligeud det e kun et spørgsmål om $$$$)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #5 Dato: Maj 25, 2007, 07:11:19 am »
Som Moolex rigtigt skriver, så kan enhver idiot finde ud af at køre stærkt, når det går ligeud. Det er der ikke noget imponerende ved. Det er ganske rigtigt den med de fleste penge, som vinder dét "kapløb".
Men selvfølgelig skal man da prøve at fyre skidtet af. For mit eget vedkommende skete det første gang, da SVinet var et par måneder gammelt. Et stykke øde motorvej en fredelig sommeraften. Det lille SVin klokkede 230km/t, og jeg tog mig selv i at tænke noget i stil med "Shit, jeg skulle have haft en større maskine!".  :?
Lige i det tilfælde var det altså maskinellets fysiske begrænsning, der var nået. Ikke min egen. Men det var i 2001, og siden da har jeg kun én gang været oppe på samme hastighed. Det er ikke noget, jeg savner til dagligt. For det meste har jeg det fint med at holde mig indenfor den til enhver tid gældende hastighedsgrænse +20km/t. Det er et eller andet sted et kompromis mellem hvad der er lovligt, og hvad jeg har temperament/tålmodighed til. Og det må jo så være min "grænse".
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Maj 25, 2007, 07:47:45 am »

Hvor er jeres grænse ?

Ved den nærmeste billist... stoler ikke på andre end mig selv når jeg sidder på ryggen af knallerten.
x 2
Sidst jeg var oppe i SVinets orkanområde, tog jeg mig i at tænke : Fuck, hvis der er en modkørende bil der starter en overhaling bliver jeg splattet ud :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #7 Dato: Maj 25, 2007, 08:49:07 am »
motorvejs topspeed siger mig ikke så meget, da en eller anden nørd altid kan finde på noget som får cyklen til at køre hurtigere på toppen,
næææh du bliv bedre til at styre din sv'er på de små krøllede veje, og hvis ikke ham Yams rytteren er til andet end motorvej, så vil han ikke se andet end din røv når han skal køre andet end ligud(seriøst vi kan alle købe en hayabusa r1 blackbird osv. og køre meget stærkt ligeud det e kun et spørgsmål om $$$$)
Som du dog kan sige det Moolex  :respekt:
At køre stærk på lige vej kan en hver idiot jo finde ud af !
Det er bare at give gas, holde fast, og slå fornuften fra  :loser:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #8 Dato: Maj 25, 2007, 09:43:24 am »
Hvor er jeres grænse ?

Jeg kan med hånden på hjertet og glorien pudset erklære, at jeg aldrig kører stærkere end 130 km/t på Gixx  :angel: :angel:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #9 Dato: Maj 25, 2007, 09:46:13 am »
Når den begynder at woble så er min grænse ved at være nået :whipped: :twisted:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

LunD^

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Maj 27, 2007, 10:54:54 pm »
Har en enkelt gang været oppe på 210 på klokken, men det er slet ikke sjovt ved den hastighed. Har det bedre med 90-100 km/t. :)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Maj 28, 2007, 11:11:54 am »
Jeg havde for et par uger siden mit kilo SVin op på 245 km/h (speedometer) på motorvejen...i 5 gear! der var ikke plads til at jeg kunne kører den ud
i 6 gear før jeg skulle dreje fra.

Jeg har skiftet fjedrene ud med et kit fra Hyperpro samt skiftet olien i styrdæmperen, derfor Woobler min ikke ved høje hastigheder. Før udskiftningen
af fjedre var alt over 170 km/h udehageligt.

CEri

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: Maj 28, 2007, 01:04:35 pm »
Min grænse er top farten på MC'en, men kun hvis jeg er alene på vejen. "Motorvej" :twisted:
Min bror havde for nogle år siden en TL1000R og den blev da også kørt helt ud......

PS. jeg har været nede og ligge, så jeg ved godt hvad farten kan gøre..

Claus
Hvis du har SV'en under kontrol, så køre du ikke hurtig nok.......:-)

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
« Svar #13 Dato: Maj 28, 2007, 01:15:18 pm »
Hmm alt mellem 80 til 240 på landevejen alt efter hvor i landet jeg triller :innocent: .... Men ak motorvej det er sq ikke lige mig har været hurtigt oppe på de 200 men også hurtigt ned igen :whipped: !!! Hader motorveje :club: ...  landevej med små svine og dejlige flyve hop jepp så lever man livet :respekt: elsker sydsjælland  :thumbsup:

slowhand30

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Maj 28, 2007, 06:06:25 pm »
Haft min oppe på 225 km/t på klokken med vinden i ryggen og næsten tom tank....hvis min kunne kører hurtigere ville jeg også prøve det.....Men det er sgu dumt, men giver et kick