Forfatter Emne: Mc alarm anno 2007  (Læst 10982 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #15 Dato: Juni 27, 2007, 07:59:09 pm »
Jeg har her igår monteret min Scorpio alarm, og det var virkelig super nemt. Selvfølgelig skal man ikke have 10 tommelfingre, men det var bestemt ikke svært.
Der medfølger ledning, mellemstik og blinklys kabelsko med. Så man skal ikke have noget værktøj ud over det sædvanlige.
Til dem der evt. skulle finde på at montere den, og ikke kan finde ledningen til tændingen, så er den orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet.

Goddag!

Er det smart at fortælle hvor og hvordan den er monteret på mc´en i et forum hvor ALLE andre også kan følge med...det er vel ikke nødvendigt
at FODRE tyven med information :loser:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #16 Dato: Juni 27, 2007, 08:54:38 pm »
Jeg tro alle MC-tyve ved hvordan alarmerne monteres, finten er vel at få skjult sirenen nok og mest besværligt så ikke ledningen kan klippes så nemt. Og fleste vælger jo at sætte alarmen hvor der er plads og tørt....dvs under sæderne....og for at komme til den ledning på styreboksen skal man jo først have lidt forskelligt værktøj i hænderne...

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #17 Dato: Juni 27, 2007, 09:13:09 pm »
Jeg har her igår monteret min Scorpio alarm, og det var virkelig super nemt. Selvfølgelig skal man ikke have 10 tommelfingre, men det var bestemt ikke svært.
Der medfølger ledning, mellemstik og blinklys kabelsko med. Så man skal ikke have noget værktøj ud over det sædvanlige.
Til dem der evt. skulle finde på at montere den, og ikke kan finde ledningen til tændingen, så er den orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet.

Goddag!

Er det smart at fortælle hvor og hvordan den er monteret på mc´en i et forum hvor ALLE andre også kan følge med...det er vel ikke nødvendigt
at FODRE tyven med information :loser:

Ahh nu vil jeg ikke kalde det at fodre en evt tyv med info... Ingen herinde ved ingen hvor jeg bor, og hvis nu en tyv skulle finde på at "lege" med min cykel, så er der en del skruer der skal af først, før at han kan komme til alarmen. Og skulle han komme ned til den og cutte strømmen, ja så er den så smart at der er indbygget backup batteri. Så den hyler bare videre, samtidigt med at den sender info til min remote om hvordan alarmen er blevet "angrebet". Dvs at remoten, vibrere, lyser og bipper. :-) Ganske smart. Alt hvad jeg har skrevet her, kan man læse sig til hvor man bla. køber alarmen, så at fodre en evt tyv med info vil jeg ikke lige kalde det...
« Senest Redigeret: Juni 27, 2007, 09:24:00 pm af MUUNK »
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Damage

  • Gæst
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #18 Dato: Juni 27, 2007, 10:25:38 pm »
Jeg har her igår monteret min Scorpio alarm, og det var virkelig super nemt. Selvfølgelig skal man ikke have 10 tommelfingre, men det var bestemt ikke svært.
Der medfølger ledning, mellemstik og blinklys kabelsko med. Så man skal ikke have noget værktøj ud over det sædvanlige.
Til dem der evt. skulle finde på at montere den, og ikke kan finde ledningen til tændingen, så er den orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet.

Goddag!

Er det smart at fortælle hvor og hvordan den er monteret på mc´en i et forum hvor ALLE andre også kan følge med...det er vel ikke nødvendigt
at FODRE tyven med information :loser:

Ahh nu vil jeg ikke kalde det at fodre en evt tyv med info... Ingen herinde ved ingen hvor jeg bor, og hvis nu en tyv skulle finde på at "lege" med min cykel, så er der en del skruer der skal af først, før at han kan komme til alarmen. Og skulle han komme ned til den og cutte strømmen, ja så er den så smart at der er indbygget backup batteri. Så den hyler bare videre, samtidigt med at den sender info til min remote om hvordan alarmen er blevet "angrebet". Dvs at remoten, vibrere, lyser og bipper. :-) Ganske smart. Alt hvad jeg har skrevet her, kan man læse sig til hvor man bla. køber alarmen, så at fodre en evt tyv med info vil jeg ikke lige kalde det...

"ledning til tændingen er orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet" er det en information som er nødvendig at skrive?

Jeg har selv alarm på min efter at ha´fået stjålet den første SV1000SK6 jeg havde...det er ikke særlig sjovt, men okay der er vi så bare ikke enige.


MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #19 Dato: Juni 27, 2007, 10:55:54 pm »
Jeg har her igår monteret min Scorpio alarm, og det var virkelig super nemt. Selvfølgelig skal man ikke have 10 tommelfingre, men det var bestemt ikke svært.
Der medfølger ledning, mellemstik og blinklys kabelsko med. Så man skal ikke have noget værktøj ud over det sædvanlige.
Til dem der evt. skulle finde på at montere den, og ikke kan finde ledningen til tændingen, så er den orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet.

Goddag!

Er det smart at fortælle hvor og hvordan den er monteret på mc´en i et forum hvor ALLE andre også kan følge med...det er vel ikke nødvendigt
at FODRE tyven med information :loser:

Ahh nu vil jeg ikke kalde det at fodre en evt tyv med info... Ingen herinde ved ingen hvor jeg bor, og hvis nu en tyv skulle finde på at "lege" med min cykel, så er der en del skruer der skal af først, før at han kan komme til alarmen. Og skulle han komme ned til den og cutte strømmen, ja så er den så smart at der er indbygget backup batteri. Så den hyler bare videre, samtidigt med at den sender info til min remote om hvordan alarmen er blevet "angrebet". Dvs at remoten, vibrere, lyser og bipper. :-) Ganske smart. Alt hvad jeg har skrevet her, kan man læse sig til hvor man bla. køber alarmen, så at fodre en evt tyv med info vil jeg ikke lige kalde det...

"ledning til tændingen er orange med grøn stribe, og går ud fra den "sorte boks" lige ved siden af batteriet" er det en information som er nødvendig at skrive?

Jeg har selv alarm på min efter at ha´fået stjålet den første SV1000SK6 jeg havde...det er ikke særlig sjovt, men okay der er vi så bare ikke enige.



Nu kan man jo altså læse dette i værkstedsbogen til cyklen. Det er ganske officiel information jeg har skrevet her. Hvordan den er monteret osv. har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at fortælle noget om.

Man kan altså også blive FOR forsigtig.  :?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #20 Dato: Juni 28, 2007, 09:56:27 am »
Der var ikke nogen af jer der skulle have lyst til at hjælpe mig med at montere min alarm?
Mod betaling selvfølgelig...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #21 Dato: Juni 28, 2007, 11:35:00 am »
Der var ikke nogen af jer der skulle have lyst til at hjælpe mig med at montere min alarm?
Mod betaling selvfølgelig...
Havde jeg forstand på den slags, gjorde jeg det gerne.
Uden betaling, selvfølgelig.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #22 Dato: Juli 01, 2007, 10:07:50 pm »
Der var ikke nogen af jer der skulle have lyst til at hjælpe mig med at montere min alarm?
Mod betaling selvfølgelig...

Hvad for en alarm har du købt, og hvor bor du henne?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #23 Dato: Juli 02, 2007, 12:24:58 am »
Der var ikke nogen af jer der skulle have lyst til at hjælpe mig med at montere min alarm?
Mod betaling selvfølgelig...

Hvad for en alarm har du købt, og hvor bor du henne?

prøv at bladre en side tilbage, der har han smidt et link... og han bor i ålborg :)

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #24 Dato: Juli 02, 2007, 12:27:37 am »
min erfaring med alarm er følgende.

Jeg bestilte en spyball til min nye 650k7 fra enghave. Den første de monterede var deffekt, hvorefter den har virket smertefrit.
Jeg kunne dog godt tænke mig at alarmfjernbetjeningen ville blinke når alarmen gik, hvis man var udenfor høreafstand.
Jeg har oplevet alarmen gå i blæsevejr da jeg havde garage på, og garagen "ruskede" i cyklen tilstrækkelig til at den gik.
Hvorefter jeg slog den fra den nat.

ReconDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #25 Dato: Juli 15, 2007, 10:53:24 pm »
Så er min alarm blevet monteret... Den virker fint, dog er den lidt Thansen agtig  :lol:

Hillerup

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #26 Dato: August 03, 2007, 07:22:38 pm »
Har lige nogle spørgsmål!

1. Er der nogen som ved, om stik-kit til scorpio alarm, passer på en K7?

2. Er scorpio et godt valg, når man har mc-garage på?

3. Har den en blinkende diode?

4. Hvor længe holder strømmen i håndsenderen...... Erfaringer tak!

Håber nogen kan svare på dette!  :)

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #27 Dato: August 06, 2007, 09:26:08 am »
Jeg har faktisk siddet og surfet efter alarm til cyklen her de sidste par dage. Og fundet denne her som værende noget af det bedste til prisen.

http://www.scorpioalarms.com/ lige pt sparer man 68 dollars. :-)

Kan også købes i DK her.

http://www.bits4bikes.dk/group.asp?group=15&sub=15

Video der viser den i auktion.

http://www.youtube.com/watch?v=HB-DFuwSuko&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=vgQbv5Q6lZo


Håber du kan bruge det til noget.

Jeg har selv lige bestilt fra USA :-)


Så kom min alarm hjem, og gæt hvad..... - jeg slap for told!! Ohh YES! 2300,- Måtte jeg slippe med alt i alt. En besparelse på 1300,- i forhold til lille DK.

Og det bedste af det hele er at, jeg havde frygtet, at opladeren til remoten ville være med USA stik. Men nææ nej, de havde lagt en omformer med der passer til vores stikkontakter. Så jeg kan roligt anbefale alarmen - indtil videre, har jo ikke monteret den endnu. :-)

Har du stadig ikke hørt fra told og skat???

Da jeg fik dele fra usa, der gik der ca 1 månede inden jeg fik regningen fra told og skat.

Hvilke "extra udstyr" valgte du til din alarm??
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #28 Dato: August 06, 2007, 10:59:06 am »
Har lige nogle spørgsmål!

1. Er der nogen som ved, om stik-kit til scorpio alarm, passer på en K7?

2. Er scorpio et godt valg, når man har mc-garage på?

3. Har den en blinkende diode?

4. Hvor længe holder strømmen i håndsenderen...... Erfaringer tak!

Håber nogen kan svare på dette!  :)

1. Stik-kit skal man købe ved siden af, men koster minimalt. Og det virker også til en K7.

2. Mht MC-Garage så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem overhovedet.

3. Den har ingen blinkene diode nej, men køb en "fake" og sæt på - du har jo alarm på.

4. Strømmen holder ca. 2-3 dage, hvis den er slået til alarmen. Er den ikke slået til, ja så holder den læææænge. Grunden her til, er jo at remoten hele tiden skal være i kontakt med cyklen, og det koster altså strøm.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Mc alarm anno 2007
« Svar #29 Dato: August 06, 2007, 11:11:28 am »
Jeg har faktisk siddet og surfet efter alarm til cyklen her de sidste par dage. Og fundet denne her som værende noget af det bedste til prisen.

http://www.scorpioalarms.com/ lige pt sparer man 68 dollars. :-)

Kan også købes i DK her.

http://www.bits4bikes.dk/group.asp?group=15&sub=15

Video der viser den i auktion.

http://www.youtube.com/watch?v=HB-DFuwSuko&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=vgQbv5Q6lZo


Håber du kan bruge det til noget.

Jeg har selv lige bestilt fra USA :-)


Så kom min alarm hjem, og gæt hvad..... - jeg slap for told!! Ohh YES! 2300,- Måtte jeg slippe med alt i alt. En besparelse på 1300,- i forhold til lille DK.

Og det bedste af det hele er at, jeg havde frygtet, at opladeren til remoten ville være med USA stik. Men nææ nej, de havde lagt en omformer med der passer til vores stikkontakter. Så jeg kan roligt anbefale alarmen - indtil videre, har jo ikke monteret den endnu. :-)

Har du stadig ikke hørt fra told og skat???

Da jeg fik dele fra usa, der gik der ca 1 månede inden jeg fik regningen fra told og skat.

Hvilke "extra udstyr" valgte du til din alarm??

Jeg har nu hørt fra Told og Skat, og fik en regning på ca. 800,-, hvilket stadig er under den danske pris.

Mht ekstra udstyr, så bestilte jeg alt med. Dvs startspærre, stik-kit, backup batteri og perimeter sensor. Og det virker ganske glimrende kan jeg fortælle.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)