Forfatter Emne: En fortvivlet hippie søger hjælp...  (Læst 5938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
En fortvivlet hippie søger hjælp...
« Dato: Maj 22, 2007, 10:56:01 am »
Hippen er flyttet hjemmefra, fra landet til "storbyen"... Eller hvad Odense nu er, når man kommer fra Rynkeby af.

Flytningen har gjort jeg ikke køre så meget SVin for tiden, ikke mindst da jeg ikke er meget for den står på gaden med ansvarsforsikring. så den står stadig på landet.
Så overvejer kraftigt at sælge den til fordel for noget billigere. Også for at komme af med mit lån i banken. Alt hjælper jo på økonomien når man er alene om at betale regningerne.

Men hvad skal der så købes i stedet for? Regner med at have ca. 60 kilo i hånden efter et eventuelt salg, og vil helst have noget nyere uden for mange kilometer da jeg er mekanisk mongol. Der til kommer også at jeg er mere til kåbemodeller end de nøgne.

Har kigget lidt på en Aprilla RS 250 i håbet om den lave vægt til de kræfter sådan en har, ikke gør den for kedelig når jeg kommer fra et kiloSVin.

SVinet var på siden sidste år, men efterhånden er det kun småting der mangler for at den er hel igen, med et par uoriginale dele som spejle, forskærm og greb. Hvor meget vil det påvirke prisen, når jeg ikke har alle de originale dele, har dog de fleste? Styrtet i sig selv gør den vel også lidt mindre værd, også selvom den var blevet sat i original stand.

Nogen der har nogle gode råd, ideer og general hjælp til at jeg finder den rigtige løsning og MC?

Håber dog ikke det er den sidste SV jeg har kørt på, da det er en superb maskine.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Rask

• Sandt SVin
Re: En fortvivlet hippie søger hjælp...
« Svar #1 Dato: Maj 22, 2007, 11:12:06 am »
Er dit SVin skadet eller hvad? Hvad mangler for, at den er hel igen? Og hvad med prisen? Fisme nok, hvor jeg har mange spørgsmål  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #2 Dato: Maj 22, 2007, 11:22:29 am »
Den ene styrende er ridset (en ny er ikke bestilt endnu), den sorte underside af styrkåben er flækket (er bestilt - venter på den kommer hjem), styrkåben har fået lidt ridser (har hentet lidt tilbil ved lakør men er ikke kommet længere) og så er der kommet nogle ridser på den ene udstødning nede på den krome overgang fra røret til potten, den del der er popnittet nederst på potten (har snart været hele verden rundt - men ingen har reservedele da det er en udgået sharkmodel).

Prisen... Det er et godt spørgsmål. Som sagt ved jeg ikke meget om den slags. Men håber da når den er lavet fin igen den kan holde de 115-120kilo jeg ser de bliver solgt til på dba og andre steder. Med powercommander, sharkpotter, fuldkåbe, diodeblink og hvad der ellers er kommet på siden den er blevet købt burde den vel kunne holde værdien lidt. Selvom jeg godt ved det ikke er meget værd, når det sidder på. Mener den er ved at nærme sig 8.000 på klokken. Er jo heller ikke vildt meget forsådan en knallert.

Når man har gået og tænkt over det i lang tid, så kommer der jo nogle spørgsmål.  :innocent:

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Maj 22, 2007, 11:44:51 am »
Hvad med at købe en SV650S, den kan fåes til rimelige penge. Og du har stadig en v2'er med lidt bulder i  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: Maj 22, 2007, 11:53:34 am »
En RS250.... Uuuuhada-da... Jeg har ladet mig fortælle at hvis du er mekanisk mongol så er det ikke maskinen for dig... Det siges at dens største sliddel er motoren selv - netop fordi at den går så uhæmmet mange omdrejninger! Så lyder den også som en Knallert 45 med mindre at man giver den fuld gas hele tiden...

Jeg tror at du ville have det bedre med en TL1000S - den har godt nok ikke kåbe men de holder og kan købes til omkring de 60-70K - alternativt en SV650S. Den får du nok bare ikke til den pris med mindre at det er en <K3.

Ellers kan du kigge efter noget mere cruiser-agtigt hvis du ikke vil af med momentet... Marauder... Virago... Du kan få meget for 60-70K! Og så er de billigere at forsikre...

Kan godt forstå din situation - op med humøret!  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 22, 2007, 11:59:51 am »
Jeg tror at du ville have det bedre med en TL1000S - den har godt nok ikke kåbe men de holder og kan købes til omkring de 60-70K - alternativt en SV650S. Den får du nok bare ikke til den pris med mindre at det er en <K3.
Eeehh.... TL1000S har kåbe, til gengæld finder du næppe en til 60-70K  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Maj 22, 2007, 12:14:45 pm »
Eeehh.... TL1000S har kåbe, til gengæld finder du næppe en til 60-70K  :(

Ja... Halvkåbe... Tja, det kan da godt være at jeg var lidt for optimistisk der... De er ellers nogle dejlige maskiner de der TL'ere!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #7 Dato: Maj 22, 2007, 12:21:25 pm »
En RS250.... Uuuuhada-da... Jeg har ladet mig fortælle at hvis du er mekanisk mongol så er det ikke maskinen for dig... Det siges at dens største sliddel er motoren selv - netop fordi at den går så uhæmmet mange omdrejninger! Så lyder den også som en Knallert 45 med mindre at man giver den fuld gas hele tiden...

Ellers kan du kigge efter noget mere cruiser-agtigt hvis du ikke vil af med momentet... Marauder... Virago... Du kan få meget for 60-70K! Og så er de billigere at forsikre...

Kan godt forstå din situation - op med humøret!  :wink:

Bare rolig, humøret er altid i top...
Okay, så må jeg hellere glemme den lidt igen. Har også overvejet en SV6½, men tænkte RS 250´erens lave vægt måske kunne kompencere for den har samme kræfter som 6½´eren, når jeg nu er vant til kiloSVinet.

Nogen der har en idé om hvad mit svin er værd med det udstyr den har, kilometerne og de beskrevet skader...?
Den kan ses på MCG, følg linket i bunden af min tråd. Der står den fulde udstyrspakke også.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Maj 22, 2007, 12:30:56 pm »
Jeg gav 100K for min ridsefri velholdte K3'er i sølvmetallic for 1 måned siden @8200Km med det udstyr som står i min footer. Købt hos en forhandler som hellere ville have nye maskiner i udstillingsrummet. Pruttede den ned fra 110K...

Nu er jeg tydeligvis ikke en ørn til MC-priser - men jeg ville skyde på en 110-115K for din i en privathandel. Hvis du vil have over 100K for den kan du godt glemme forhandlerne med mindre at du også køber noget hos dem. De vil meget hellere sælge nye SV'ere

Lausen

• Søndagskører
  • **
    • http://www.aragon.dk/
« Svar #9 Dato: Maj 22, 2007, 01:14:56 pm »
Citér
Okay, så må jeg hellere glemme den lidt igen. Har også overvejet en SV6½, men tænkte RS 250´erens lave vægt måske kunne kompencere for den har samme kræfter som 6½´eren, når jeg nu er vant til kiloSVinet.
Nu synes min kone jo vi skulle have børn, så jeg skiftede selv sidste år fra sv1000 til en 6½. Jeg var også bange for at det ville blive for kedeligt, men jeg ville køre V2. Og jeg har ikke fortrudt det. Der er selvfølgelig en klar forskel, men man kan altså stadig mærke det er en V2. Så jeg villle ikke være så bekymret hvad kræfter angår. Når man kører V2 er det vel momentet det handler om  :) ??
Lausen
SV 650S

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #10 Dato: Maj 22, 2007, 01:37:27 pm »
Hold dig fra RS 250'eren... det er nok den største modsætning til din SV1000'er ...   der er minus bundtræk i 2 taktere.. og den største sliddel er stempelringe..

den er sjov på bane og på meget krøllede veje.. men total uegnet som hverdags maskine.. eller alsidigt brug.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #11 Dato: Maj 22, 2007, 02:40:08 pm »
Gu' ved hvad en brugt Yamaha XT660R koster....??

Den er da billig i vedligeholdelse, og skideskæg at køre på... godtnok har den ikke kåbe i nævneværdigt omfang, meeen.... ??!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Maj 22, 2007, 02:50:27 pm »
Ellers så har en af mine venner købt en Kawazaki ZXR 400 til 48.000 med Laser Carbon potte på. Den lyder skide godt og kører også udemærket!

http://www.bikez.dk/mc.php?mc=3110

Man skal bare ikke have alt for lange ben! Jeg er 1.93 og den er lidt for lav til mig...

http://www.ciao.co.uk/Kawasaki_ZXR400__Review_5522685
« Senest Redigeret: Maj 22, 2007, 02:54:23 pm af skurkenfradallas »

Capone

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Maj 22, 2007, 02:52:21 pm »
Ellers så har en af mine venner købt en Kawazaki ZXR 400 til 48.000 med Laser Carbon potte på. Den lyder skide godt og kører også udemærket!

Er den grøn på den ene side og rød på den anden?  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Maj 22, 2007, 02:58:10 pm »

Er den grøn på den ene side og rød på den anden?  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lmao:

He he he... Det er jo en Kwak - anything goes. Jeg vil tro at disse billeder er fra lige før de fandt ud af at det var mere 80'er fedt at spolere cyklen med skistøvlestafferinger og neon i stedet for bare at holde den ensfarvet.

Men for en cykel fra midt 90'erne syns jeg at man får meget for pengene. Den ser ud af noget og jeg har set en del mennesker være henne og kigge på hans ude på linien! USD-gaffel, super gode bremser, stel og bagsvinger fra en 600'er, 172kg og rimeligt imponerende køreegenskaber. Jeg ville påstå at denne cykel er tæt på at være "overbuildt" på den fede måde!

Og så er den billig at forsikre fordi at den kun er 400cc!