Som Luske skriver, så lavede vi tricket på Troldes Blade. Den eneste fejl "vi" (læs: JEG!*) gjorde, var at køre en tur på cyklen. I stedet trillede vi bare rundt med dækket, indtil skidtet virkede.
*Satan og jern, hvor jeg stadig den dag i dag ærgrer mig... det er nok første, sidste og eneste gang jeg har haft chancen for at køre på en spritny Blade... og så sagde jeg pænt nej tak.
I øvrigt er jeg selv kommet i nøjagtig samme situation. Har lige fundet et søm i mit bagdæk. Jeg forsøgte at pille det ud for at se hvor dybt det stikker, og da jeg så kunne høre at der begyndte at sive luft ud, skubbede jeg skyndsomt sømmet tilbage igen.
Nu er jeg så kommet temmelig meget i tvivl om, hvad jeg egentlig skal gøre. Det skal siges, at det er et MEGET lille søm! Det er vel nærmest på størrelse med de søm der sidder i de dersens plastic-kabelclips. Hullet er derfor ikke ret stort. Jeg nægter at kassere et stort set nyt dæk på grund af sådan et bette hul. Dækket holder stadig luft, så jeg kan i princippet godt køre hid og did, men skal nok ikke begive mig ud på alt for vilde ture. Jeg overvejer om der skal skydes en prop i, men jeg synes faktisk det er lidt (temmelig meget) overkill. Så jeg tænker på simpelthen at få pillet dækket af, montere en ganske almindelig cykellap på indersiden hvor hullet er, og så sætte dækket på igen. Jeg er overbevist om, at sådan en lap sagtens kan klare ærterne i dækkets levetid (som sandsynligvis alligevel kun kommer til at strække sig til slutningen af denne sæson), og jeg tror ikke det på nogen måde forringer dækket. Cykellappen burde også sagtens kunne klare trykket, da racercykler i dag ofte kører med over tre gange så højt dæktryk som motorcykler. Og tilligemed skal lappen kun dække over et hul, som er lavet af et søm med en diameter på omkring 1 millimeter.