Forfatter Emne: Billigste bolton potter??  (Læst 8890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #15 Dato: Maj 20, 2007, 01:41:38 am »
hvad bliver der af vores bulder-potte dag arrangement, det ville jo være et oplagt sted at lytte/optage potter?????
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #16 Dato: Maj 20, 2007, 09:35:00 am »
Jeg har flere gange tænkt, at en carbonpotte lyder lidt anderledes end en metalpotte. Svært at forklare, men "sprød" og "skrattende" er de to ord, jeg kommer til at tænke på. Det kan dog sagtens være, at det blot er noget jeg bilder mig ind.

Det er rigtigt godt valgte ord, jeg vil gerne melde mig under den fane :-D Så er vi to i det mindste (og intet ondt sagt om lyden fra carbon-potter herfra)
Det er jeg glad for at høre! :D

hvad bliver der af vores bulder-potte dag arrangement, det ville jo være et oplagt sted at lytte/optage potter?????
:shock: Jeg var ikke klar over, at vi skulle have gang i en Bulder-dag igen... Men jeg er bestemt frisk, og det er rastepladsen ude i skoven sikkert også! :D
Så lad os få det sat i gang! :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #17 Dato: Maj 20, 2007, 06:17:31 pm »
Mine to WRP lite series titaniumspotter fik jeg "3rd hand" fra england for 135£. De havde kun kørt en sæson på en banefræser, den anden ejer syntes de var for brutale i lyden og solgte dem derfor til mig. :-)

Finishen ligger meget nær ex. Leo Vince. - Altså OK.

Det kan altså lade sig gøre at få nogle rigtig billige potter hvis man ser sig lidt omkring.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #18 Dato: Maj 20, 2007, 06:50:33 pm »
Wileyco skulle være rigtigt billige, kører selv med en og der er ikke nogen i klubben der har mere lyd. Heller ikke HD´erne. Jeg ved bare desværre ikke hvor de kan købes.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #19 Dato: Maj 20, 2007, 07:17:59 pm »
Nu har jeg fundet denne her butik.

https://www.fuelexhausts.com/Results.cfm?scndctgry_ID=48

Hvor potterne er til en rimelig pris, butikken ligger i England - deraf ingen told og man kan betale med kreditkort. Nemmere bliver det ikke, så kan jeg godt leve med at købe i udlandet.

Nu er mit spørgsmål så. Der står at de er "road legal" med baffel monteret. Vil det sige, at jeg evt. køre til syn med dem, hvis denne baffel er monteret?

Udover det, nogen der har erfaring med potter fra netop denne butik?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

KingGlostrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #20 Dato: Maj 21, 2007, 08:38:03 am »
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt.  Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??

Hvorfor skulle de det ? altså gå i stykker fordi de sidder på en v'er ?

Jeg har lige monteret en Carbon på min, og min kammerat har en i rustfrit.

Der er forskel på lyden, men jeg kan ikke melde mig i koret af dem som mener at lyden ved Carbon skulle være mere skrattende.

tværtimod syntes jeg at lyden er dybere end ved den rustfrie potte, det samme siger min kammerat dog uden at forstå det.

Cyklerne er godt nok ens, på nær at min er en smule nyere.

Mvh KG

palle SV1000N K6

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #21 Dato: Maj 21, 2007, 10:11:51 am »
Jeg gav ca. 4.000,- for 2 leo vince carbon bolton potter hos en forhandler i Tyskland. Med monteret DB killer lyder de også godt - dyb skraldelyd. 
GSX1400, K7

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #22 Dato: Maj 23, 2007, 12:08:34 pm »
Nu har jeg fundet denne her butik.

https://www.fuelexhausts.com/Results.cfm?scndctgry_ID=48

Hvor potterne er til en rimelig pris, butikken ligger i England - deraf ingen told og man kan betale med kreditkort. Nemmere bliver det ikke, så kan jeg godt leve med at købe i udlandet.

Nu er mit spørgsmål så. Der står at de er "road legal" med baffel monteret. Vil det sige, at jeg evt. køre til syn med dem, hvis denne baffel er monteret?

Udover det, nogen der har erfaring med potter fra netop denne butik?

Der må da være nogen der kan svarer mig på ovenstående?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

william

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #23 Dato: Maj 23, 2007, 01:54:58 pm »
Hej jeg kører med et par stainles oval fra fuel exhaust. sprød lyd uden baffler , med omtrent som originale potter.
Iøvrigt flinke folk at handle med .



Mvh

William

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #24 Dato: Maj 23, 2007, 03:57:01 pm »
jeg har Typhonn potter på i Titanium, tror mig........ der er bulder brag når jeg kommer  :club:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #25 Dato: Maj 23, 2007, 05:04:23 pm »
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt.  Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??

Hvorfor skulle de det ? altså gå i stykker fordi de sidder på en v'er ?

Jeg har lige monteret en Carbon på min, og min kammerat har en i rustfrit.

Der er forskel på lyden, men jeg kan ikke melde mig i koret af dem som mener at lyden ved Carbon skulle være mere skrattende.

tværtimod syntes jeg at lyden er dybere end ved den rustfrie potte, det samme siger min kammerat dog uden at forstå det.

Cyklerne er godt nok ens, på nær at min er en smule nyere.

Mvh KG


Jeg har snakket med en tysker der gør meget i Leo Vince. Han fraråder carbon til V2 da han har mange reklamationer at de ikke kan holde til det tryk som en V2 laver (de bliver slået i stykker)
Har ikke selv erfaring med Carbonpotter, hverken på V2 eller R4, R2...... det er hans ord....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kilosfau

  • Gæst
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #26 Dato: Maj 24, 2007, 10:37:19 pm »
Jeg har snakket med en tysker der gør meget i Leo Vince. Han fraråder carbon til V2 da han har mange reklamationer at de ikke kan holde til det tryk som en V2 laver (de bliver slået i stykker)
Har ikke selv erfaring med Carbonpotter, hverken på V2 eller R4, R2...... det er hans ord....

At tænke før man copy-paster  :twisted:

LeoVince har rigtig nok problemer med deres carbonpotter og V2 men hvor mange Ducatier og andre V2 maskiner kører der på vejene og banerne som ingen problemer har med deres carbonpotter, inkl. mig ???

Hvis man skal have carbon må man betale for kvalitet, Micron, Termignoni og Akrapovic samt sikkert en masse andre som jeg ikke har nævnt har ingen problemer med deres carbonpotter og store V2 maskiner...

 :afro:

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #27 Dato: Maj 24, 2007, 10:53:19 pm »
Jeg har snart trillet 18.000km med Leo Vince i carbon uden problemer. De er aldrig blevet pakket om og til omkring de 3500,- kr leveret for et sæt er jeg bestemt ikke utilfreds.
SV1000S K6 - blå.

Kilosfau

  • Gæst
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #28 Dato: Maj 25, 2007, 11:56:13 am »
Jeg har snart trillet 18.000km med Leo Vince i carbon uden problemer. De er aldrig blevet pakket om og til omkring de 3500,- kr leveret for et sæt er jeg bestemt ikke utilfreds.

Tja så kan jeg lære det  :dead:

Min mekaniker sagde til mig da jeg spurgte til carbonpotter at så skulle jeg ihvertfald holde mig fra LeoVince, MaxMC, dem med MC Nøglen, de var stoppet med at levere carbon potter til bl.a. TL1000R+S, SV650+1000 m.fl. fordi at V2 maskiner smadrede dem .. han viste mig endda et sæt som havde siddet 600 km på en TL1000R og de lignede noget der var løgn .. fiber flosser en mas...

Han forstod det ikke selv helt men carbon potter til R4 maskiner havde de ingen reklamationer haft på  :mrgreen: :loser:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Billigste bolton potter??
« Svar #29 Dato: Maj 25, 2007, 07:23:19 pm »
Han forstod det ikke selv helt men carbon potter til R4 maskiner havde de ingen reklamationer haft på  :mrgreen: :loser:
V2 ER bare mere brutal! :D
V2 power rules! (hehe)
Og for nu at være blot en lille smule seriøs, så kan jeg da nævne, at jeg skam har smadret en Micron carbon-potte. Det skyldtes så nok mere en kombination af en ingeniørmæssig bommert samt V2-vibrationer. Men derudover skulle der faktisk være noget om snakken... V-motorer puster kraftigere ud gennem udstødningssystemet end rækkemotorer.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...