Forfatter Emne: KiloSVin - en sløv banan? Eller...  (Læst 10347 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Dato: Maj 14, 2007, 10:52:27 pm »
Hej alle,

Nu har jeg hørt så meget om hvor nemt det er at trække power-wheelies på et KiloSVin og besluttede mig derfor for at  klaske skildpadden på ryggen, hoppe i læderdragten, iføre mig superbike støvlerne, handskerne og hatten for at prøve selv.

Nu har jeg ladet mig fortælle at mit eget KiloSVin er gearet ned og jeg besluttede mig derfor for at gå stille til værks ved at starte i 2 gear @ 5000rpm.

Jeg vil sige at wheelyen var så moderat at jeg er i tvivl om den overhovedet fandt sted. I det hele taget må jeg sige at jeg ikke er videre skræmt over de kræfter der er i svinet - om end jeg er utroligt glad for den og den kører rigtigt godt selvom den er tørstig... Kan det være fordi at jeg ligger for meget ind over tanken? Jeg syn's selv at jeg var rigeligt gavmild med rullen...

Den klarer det dog fint i 1 gear!

Så derfor vil jeg gerne høre jer om i ville tro at der kunne være noget galt med mit SVin siden at den ikke er så hidsig som jeg havde troet... Eller har jeg bare vænnet mig til den utroligt hurtigt?

Har i evt. ideer til ting jeg kunne påpege ved næste service (12K km.) som mekanikerne kunne kigge på som kunne have betydning for ydelsen?

Ville man evt. kunne konstatere noget ved at få den rullet og hvad burde den yde på baghjulet med gearingen (samme som Jannik's påstår han - hvad end det så vil sige)?

Jeg konstaterede bortset fra det at den løber ca. 230 km/t ægte (med SpeedoHealer) på toppen med gearingen monteret  :angel:

/Jakob
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 10:55:20 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2007, 11:00:22 pm »
Hej alle,

Nu har jeg hørt så meget om hvor nemt det er at trække power-wheelies på et KiloSVin og besluttede mig derfor for at  klaske skildpadden på ryggen, hoppe i læderdragten, iføre mig superbike støvlerne, handskerne og hatten for at prøve selv.

Nu har jeg ladet mig fortælle at mit eget KiloSVin er gearet ned og jeg besluttede mig derfor for at gå stille til værks ved at starte i 2 gear @ 5000rpm.

Jeg vil sige at wheelyen var så moderat at jeg er i tvivl om den overhovedet fandt sted. I det hele taget må jeg sige at jeg ikke er videre skræmt over de kræfter der er i svinet - om end jeg er utroligt glad for den og den kører rigtigt godt selvom den er tørstig... Kan det være fordi at jeg ligger for meget ind over tanken? Jeg syn's selv at jeg var rigeligt gavmild med rullen...

Den klarer det dog fint i 1 gear!

Så derfor vil jeg gerne høre jer om i ville tro at der kunne være noget galt med mit SVin siden at den ikke er så hidsig som jeg havde troet... Eller har jeg bare vænnet mig til den utroligt hurtigt?

Har i evt. ideer til ting jeg kunne påpege ved næste service (12K km.) som mekanikerne kunne kigge på som kunne have betydning for ydelsen?

Ville man evt. kunne konstatere noget ved at få den rullet og hvad burde den yde på baghjulet med gearingen (samme som Jannik's påstår han - hvad end det så vil sige)?

Jeg konstaterede bortset fra det at den løber ca. 230 km/t ægte (med SpeedoHealer) på toppen med gearingen monteret  :angel:

/Jakob

Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 11:05:16 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #2 Dato: Maj 14, 2007, 11:10:07 pm »
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Mvh
GD

Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #3 Dato: Maj 14, 2007, 11:14:23 pm »
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Mvh
GD

Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?

Nu skal jeg jo passe på med at "være for klog" for at trække på hjul er ikke mit speciale, men det største moment har du ved ca 7300-7500 rpm - hvis jeg husker rigtigt. Det kommer også an på hvor hurtigt du giver gassen osv..

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 11:16:07 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #4 Dato: Maj 14, 2007, 11:18:14 pm »

Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Nu skal jeg jo passe på med at "være for klog" for at trække på hjul er ikke mit speciale, men det største moment har du ved ca 7300-7500 rpm - hvis jeg husker rigtigt. Det kommer også an på hvor hurtigt du giver gassen osv..


Mvh
GD

Korrekt...

Og hvis du ikke kan få den op ved bare at give gas, så bare luk gassen et splitsek. inden du giver gas, så skal den nok løfte sig. Men vær lige varsom ik´ det kan hurtigt koste kåbedele hvis den tager magten fra dig... :rolleyes: :hand:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #5 Dato: Maj 14, 2007, 11:20:31 pm »
Ja det er nok en pænt dyr sport hvis det kikser....se evt youtube.com  :mrgreen:

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #6 Dato: Maj 14, 2007, 11:27:37 pm »
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.

Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #7 Dato: Maj 14, 2007, 11:32:37 pm »
Jeg vil også sige at 5000 er lige lavt nok.

Læg den op ved 7000 - slip gassen så næsen dykker jævnt meget, og riv den så i bund til den løfter sig. En naturlig reaktion er at lægge sig ned over tanken men sidder du helt stille, hjælper du den ved ikke at skyde vægten fremad.

Power wheelies på min 1000N er INTET problem i andet gear, efter ovenstående opskrift. Vi er velsignet med MASSER af motorbremse, så når du skal ned letter du bare gassen lidt i stedet for at skulle bremse med foden - og det er en ting mindre at bekymre sig om.
Folk glemmer ofte at deres kæde skal være optimalt strammet, så ikke der bliver for meget gyng-gang mens du er oppe og arbejder med gassen.

Og det skal med det samme siges at jeg IKKE er superhaj til wheelies - men 50-100 meter kan jeg da godt holde den oppe på en god dag.
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 11:41:19 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2007, 11:49:54 pm »
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.

Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!

kender godt den følelse at den ikke er vild nok (tænker jeg da ofte selv på) ca 120 hk til 180+ kg er da heller ikke SÅ vildt. Hvis du vil have noget der trækker på hjul bare du tænker på det, skal du kigge på gixxx1000,ZX10R eller fireblade

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #9 Dato: Maj 14, 2007, 11:53:54 pm »
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.

Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!

kender godt den følelse at den ikke er vild nok (tænker jeg da ofte selv på) ca 120 hk til 180+ kg er da heller ikke SÅ vildt. Hvis du vil have noget der trækker på hjul bare du tænker på det, skal du kigge på gixxx1000,ZX10R eller fireblade

Mvh
GD

Husk nu lige på at en SV'er ikke er en supersportsmaskine - så selvfølgelig er den ikke lige så nem at rive på hjul. Jeg kører sammen med en på en CBR1000 RR som uden problemer kan hive den op ved omkring 150km/t KUN på gassen - men han har så også lige 60hk mere at lege med.

It all makes sence...  ;)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2007, 12:03:08 am »
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.

Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)

Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.

Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.

Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.

Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag)   :whatever: :mrgreen:

Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2007, 12:09:05 am »
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.

Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)

Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.

Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.

Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.

Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag)   :whatever: :mrgreen:

Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.

Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #12 Dato: Maj 15, 2007, 12:10:53 am »
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.

Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)

Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.

Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.

Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.

Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag)   :whatever: :mrgreen:

Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.

Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget

Det var ikke for at spamme, men blot mine tanker om det at skulle skifte maskine bare fordi wheelies er svære at lave.  ;)

For det er der ingen grund til.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #13 Dato: Maj 15, 2007, 12:15:30 am »
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.

Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)

Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.

Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.

Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.

Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag)   :whatever: :mrgreen:

Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.

Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget

Det var ikke for at spamme, men blot mine tanker om det at skulle skifte maskine bare fordi wheelies er svære at lave.  ;)

For det er der ingen grund til.

Var heller ikke møntet på dig, det med spam - der spammes generelt ret vildt her på forum.... jeg gør det jo også selv

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #14 Dato: Maj 15, 2007, 08:13:35 am »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator