Forfatter Emne: Puf/knald når man giver gas ??  (Læst 7770 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #15 Dato: Maj 16, 2007, 09:43:25 am »
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????

Jeg kan ikke lade være med at tænke på biler og deres insprøjtningssystemer. De kører jo med "fuel cut off" eller sagt på almindelig dansk - lukker for dyserne under motorbremsning. Når dyserne lukker helt som på en bil KAN der ikke opstå nogen forbrændinger. Det undrer mig bare hvorfor en SV ikke lukker for dyserne under motorbremsning.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Czar

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 23
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #16 Dato: Maj 16, 2007, 11:59:19 am »
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????

Jeg kan ikke lade være med at tænke på biler og deres insprøjtningssystemer. De kører jo med "fuel cut off" eller sagt på almindelig dansk - lukker for dyserne under motorbremsning. Når dyserne lukker helt som på en bil KAN der ikke opstå nogen forbrændinger. Det undrer mig bare hvorfor en SV ikke lukker for dyserne under motorbremsning.

Min skyder og skralder som en stiv nytårsidiot med høj hat og klap for øjet. Jeg har KN på og åbne Ixil potter. Faktisk gør den det så meget at jeg seriøst har lagt lidt penge tilside til bødekassen til den dag panserne ruller op bagved mig.
Jeg har dog fået den stillet lidt federe i blandingen (omkring 5% i mellemområdet) og det har hjulpet lidt. Nu skyder den ved gasslip, når den er varm og ved nedgearing. Men det lyder sgu da alt for råt og pissefedt.  Grunden til jeg fik den stillet til at få lidt federe blanding er udelukkende at jeg var nervøs for at den gik for magert. For min skyld må den knalde og sprutte som en havneluder for min skyld.
Det er jo et stykke ufornuftigt og emotionelt legetøj, der hver gang jeg kører på den skal få mig til at grine bredt. Og det klarer den hver gang. Gik jeg op i fuel-cut og brændstof økonomi købte jeg en Yaris.
Jeg synes kun bæstet er charmerende når det beslutter sig for at smide en potfuld uforbrændt højoktan benz bagud til ingen nytte udover lydeffekterne  :respekt:  8)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #17 Dato: Maj 16, 2007, 12:36:53 pm »
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.

Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #18 Dato: Maj 16, 2007, 03:17:27 pm »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne  :mrgreen:, gør din ikke det ??

Skyder fordi den kører for magert  :huh: :huh: :huh:

Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det  :mrgreen:

Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD


Nej det gør den ikke, jeg skal da ikke udelukke at den kan finde på det en gang imellem men det kan alle motorer. Jeg kan kører den op til
kanten af det røde felt og lukke af for gasse uden det knalder i udstødningen. Jeg har forståelsen af at jeres "knalder" hver gang i lukke af
for gassen.

Og ja, en motor som kører for magert den styder i udstødningerne. Jeg var hos Lydmuren med min gl. mc og sammen med nogle kammarater som også har fået "rullet" deres mc der, og her blev det sagt at den skyder hvis den kører for magert. Min nuværende SV´er er "rullet" hos F.A-Motorsport og her siger man det samme.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig af vide den helt forkromede tekniske forklaring på hvorfor. Måske jeg skulle prøve at sende en mail til Lydmuren
og F.A-Motosport og hører hvorfor...  :undecided:

 

Jeg troede at den UDELUKKENDE skød fordi der var uafbrændt benzin i forrøret..... det med for mager blanding anede jeg ikke. Men så lærte jeg da noget nyt

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #19 Dato: Maj 16, 2007, 04:08:29 pm »
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.

Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.

Kan du komme med en lille guide til afkodning om blandingsforholdet er iorden??


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #20 Dato: Maj 16, 2007, 04:53:46 pm »
Gyldenbrun farve på tændrøret = finfin.

Sort = for fed eller for meget tomgang.

Lysegrå eller hvid = for mager = MEGET SKIDT.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #21 Dato: Maj 16, 2007, 07:13:46 pm »
Gyldenbrun farve på tændrøret = finfin.

Sort = for fed eller for meget tomgang.

Lysegrå eller hvid = for mager = MEGET SKIDT.
Korrekt. Tændrøret skal desuden være "tørt", altså ikke nogen glinsende oliehinde. Det er også noget skidt.
I Haynes-manualerne plejer der vist at være en rigtig god illustration af tændrør. Både hvordan de bør se ud, og i særdeleshed hvordan de ikke bør se ud.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Damage

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #22 Dato: Maj 17, 2007, 01:11:33 pm »
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.

Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.

Præcis...det kan godt være at det er gammeldags, men det virker.  :thumbsup: