Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne , gør din ikke det ??
Skyder fordi den kører for magert
Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det
Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD
Nej det gør den ikke, jeg skal da ikke udelukke at den kan finde på det en gang imellem men det kan alle motorer. Jeg kan kører den op til
kanten af det røde felt og lukke af for gasse uden det knalder i udstødningen. Jeg har forståelsen af at jeres "knalder" hver gang i lukke af
for gassen.
Og ja, en motor som kører for magert den styder i udstødningerne. Jeg var hos Lydmuren med min gl. mc og sammen med nogle kammarater som også har fået "rullet" deres mc der, og her blev det sagt at den skyder hvis den kører for magert. Min nuværende SV´er er "rullet" hos F.A-Motorsport og her siger man det samme.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig af vide den helt forkromede tekniske forklaring på hvorfor. Måske jeg skulle prøve at sende en mail til Lydmuren
og F.A-Motosport og hører hvorfor...
Jeg har oplevet et par gange at min skyder op gennem luftfilterkassen, jeg ved ikke hvorfor...jeg tror lidt at V2 motorer har det med at gører det, min kammerats Ducati gjorde det samme.