Forfatter Emne: Puf/knald når man giver gas ??  (Læst 7771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

donrossi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Puf/knald når man giver gas ??
« Dato: Maj 14, 2007, 05:23:04 pm »
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil.  :)

Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???

Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre.  :innocent:


 
SV1000SK7/8, fuldkåbe, Pipercross filter, Yoshimura USA udstødning, små blinklys, kæde/bagskærm, og Powercommander

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2007, 05:56:55 pm »
har også samme problem, så lytter lige med her.

Damage

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #2 Dato: Maj 14, 2007, 06:59:02 pm »
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil.  :)

Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???

Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre.  :innocent:


 

Kommer det fra indsugningen eller udstødningen?

Har du lavet nogle modifikationer på den...andre udstødninger, k&N/pippercross luftfilter, power commander osv... ?

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #3 Dato: Maj 14, 2007, 07:03:31 pm »
Tror blot det er den klassiske "efterbrænding" af uforbrændte benzindampe.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #4 Dato: Maj 14, 2007, 08:25:20 pm »
Du kører med åben potte ikke?

Det er pga "pair" systemet.
Der sendes luft ned i udstødningen, med original udstødningen kan man ikke høre noget.
Det gøres vist pga noget miljø halløj!

Der kan købes sæt til at afmonterer "the pair system" eller man kan koble slangen fra luftfilter kassen og lukke hullet.

Jeg har et sæt fra Hamicad til at ligge. Du kan få det for 230kr med porto.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #5 Dato: Maj 14, 2007, 08:26:20 pm »
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil.  :)

Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???

Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre.  :innocent:


 

Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.

Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #6 Dato: Maj 14, 2007, 08:40:09 pm »
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil.  :)

Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???

Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre.  :innocent:


 

Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.

Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)

Øv hvor kedeligt  :wink: Jeg har også oplevet det samme!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #7 Dato: Maj 14, 2007, 08:42:16 pm »
Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.

Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)

Kan den også gøre det når man holder stille? Trode kun det var når man motor bremsede.

olsson

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2007, 03:33:28 pm »
Min gør det også

Men det er vist ikke rigtigt hvad Brian s skriver,, for jeg køre med Originale potter

Olsson

Damage

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2007, 05:12:44 pm »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.

donrossi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2007, 07:02:13 pm »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.

Da jeg købte den var den på rullebånd og fik indstillet powercommanderen.
Bliver blandingen ikke indstillet der ??



SV1000SK7/8, fuldkåbe, Pipercross filter, Yoshimura USA udstødning, små blinklys, kæde/bagskærm, og Powercommander

Damage

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2007, 08:14:50 pm »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.

Da jeg købte den var den på rullebånd og fik indstillet powercommanderen.
Bliver blandingen ikke indstillet der ??





Jo det gør den, hvis den er indstillet rigtigt vil den ikke kører for magert.

Du må så ligge inde med en Dyno udskrift på hvordan motorcyklen kørte før og efter testen. Der er også en graf som viser
hvordan blandingen er.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #12 Dato: Maj 15, 2007, 10:56:56 pm »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne  :mrgreen:, gør din ikke det ??

Skyder fordi den kører for magert  :huh: :huh: :huh:

Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det  :mrgreen:

Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 15, 2007, 11:00:28 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #13 Dato: Maj 16, 2007, 08:11:43 am »
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Damage

  • Gæst
Re: Puf/knald når man giver gas ??
« Svar #14 Dato: Maj 16, 2007, 09:29:19 am »
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.

Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne  :mrgreen:, gør din ikke det ??

Skyder fordi den kører for magert  :huh: :huh: :huh:

Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det  :mrgreen:

Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD


Nej det gør den ikke, jeg skal da ikke udelukke at den kan finde på det en gang imellem men det kan alle motorer. Jeg kan kører den op til
kanten af det røde felt og lukke af for gasse uden det knalder i udstødningen. Jeg har forståelsen af at jeres "knalder" hver gang i lukke af
for gassen.

Og ja, en motor som kører for magert den styder i udstødningerne. Jeg var hos Lydmuren med min gl. mc og sammen med nogle kammarater som også har fået "rullet" deres mc der, og her blev det sagt at den skyder hvis den kører for magert. Min nuværende SV´er er "rullet" hos F.A-Motorsport og her siger man det samme.

Jeg kunne faktisk godt tænke mig af vide den helt forkromede tekniske forklaring på hvorfor. Måske jeg skulle prøve at sende en mail til Lydmuren
og F.A-Motosport og hører hvorfor...  :undecided:

Jeg har oplevet et par gange at min skyder op gennem luftfilterkassen, jeg ved ikke hvorfor...jeg tror lidt at V2 motorer har det med at gører det, min kammerats Ducati gjorde det samme.