Forfatter Emne: Musik i hjelmen.....igen igen :-)  (Læst 1173 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas h

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Musik i hjelmen.....igen igen :-)
« Dato: Maj 10, 2007, 06:54:15 pm »
Hej med jer :-)
Ved godt emnet har været på banen før men syntes ikke lige jeg kan finde noget....

Sidder lige og lurer på sådan et sæt højtalerer til indbygning i hjelmen, fra www.highcom.dk.
Jeg har brugt de højtalerer der fulgte med min Sony Ericson W810I indtil nu.....De er af den type man stopper helt ind i ørerne. De lyder supergodt, men er ret besværelige at tage på :-(
Så derfor tænkte jeg på det sæt fra highcom til permanent installering i hjelmen....Men inden jeg kaster 150,- kr og en masse knofedt efter projektet, ville jeg lige hører om der er nogen der har nogle erfaringer med højtalere der ikke sidder helt inde i øret.
Kan de overdøve vindstøjen ved +110 km/t  :innocent: eller skal jeg bare fortsætte med at "ørepropudgaven" :orkester:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Musik i hjelmen.....igen igen :-)
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2007, 07:27:41 pm »
Kan de overdøve vindstøjen ved +110 km/t  :innocent: eller skal jeg bare fortsætte med at "ørepropudgaven" :orkester:
Kort og godt... Nej.
De højttalere jeg kører med, er godt nok slagtet fra et sæt Sennheiser, som blev indkøbt til formålet, og er derfor ikke som sådan beregnet til MC-brug. Men det er ligegyldigt. Du er nødt til at have en eller anden form for forstærker imellem, hvis du vil have brugbar lyd, specielt ved motorvejshastighed.
Et (desværre ikke helt billigt) alternativ kunne være dette sæt fra Baehr: http://www.motocom.dk/default.asp?action=details&item=451
Det koster godt nok 1.995,- men så er der også mulighed for tilslutning af både din musik-enhed samt endnu en enhed (eks. mobiltelefon), og hjelmkittet inkl. alle nødvendige kabler følger med. Og den er desuden forberedt til intercom, så hvis man har den slags lyster, er det blot at købe et ekstra hjelmkit.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Thomas h

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Re: Musik i hjelmen.....igen igen :-)
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2007, 08:34:28 pm »
Tak for et supersvar Freddy!
Tænkte nok at der ikke ville kunne komme høj nok lyd ud af et par højtalerer tilsluttet direkte til mobilos  :(
Tror jeg forsætter et stykke tid med min nuværende løsning..... det ser ellers smart nok ud ...sættet fra Motocom....men er lidt ked over at skulle fastmonterer sådan noget på cyklen...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Musik i hjelmen.....igen igen :-)
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2007, 09:07:53 pm »
....men er lidt ked over at skulle fastmonterer sådan noget på cyklen...
Det tror jeg nu ikke, du skal være. Havde jeg selv 2K som liiiige lå på kistebunden og ikke var øremærket til andre formål, var jeg hoppet på vognen for længe siden! :D
Selve boksen fylder ikke alverden, og kan sikkert stripses fast hvorsomhelst på cyklen. At trække et par ledninger hen i nærheden af batteriet med en sikring på, burde heller ikke volde problemer. Og stikket/stikkene til hjelmen/-e kan sagtens monteres pænt et eller andet ikke-synligt sted.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...