Forfatter Emne: Har du noget i ørerne.?  (Læst 12824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #45 Dato: Maj 15, 2007, 09:32:59 pm »
Jeg har svaret nej, fordi jeg normalt ikke bruger værn. Men prøvede det til/fra Skagen sidste år, og må indrømme at det faktisk var behageligt.
Man må meget gerne synes, at jeg er forfærdeligt dum i bøtten, men i øjeblikket synes jeg ikke, min hørelse er 1000-1200 kroner værd. Jeg er udmærket klar over, at hvis jeg udvikler tinitus om en uge, så vil jeg sikkert bittert fortryde min holdning.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #46 Dato: Maj 15, 2007, 10:30:42 pm »
Jeg kører normalt altid med almindelige propper, men overvejer at anskaffe mig nogle in-ear høretelefoner til afspilning af musik fra min telefon. Som jeg ser det, må det give samme sikkerhed, som med de almindelige propper - men med muligheden for eksempelvis at høre radio under kørslen.

Hva' kører du med.?  :D

ER DU KLAR OVER HVOR HØJT DU SKAL SPILLE FOR AT KUNNE NYNNE MED !!?

Har selv prøvet med en tunet iPod og ekstremt hidsige øre-propper - selv QOTSA på fuld blus virkede kun som en svag baggrunds-muzak.Skulle virkelig anstrenge mig for at høre musikken - hvilket nok fik indflydelse på kørslen.

det er imidlertid denne slags ørepropper, jeg tænkte på (såkaldte in-ear):


og ikke de traditionelle ørepropper (med skumgummi), der hviler i øre-"kransen"..

og mht. til at man ikke skal "bekæmpe støj med støj" - så vælger man jo selv, hvor meget man vil skrue op.. de ovennævnte ørepropper skulle have den effekt, at de udelukker vindstøj - ligesom almindelige ørepropper... men med muligheden for at høre lidt baggrundsmusik (eksempelvis radio med trafikinfo ;-))
Har samme type ,vistnok sennheiser .700 dask mener jeg at  have blødt hos mac-butikken på Åboulevarden.
Ikke godt for ørerne ,spørger du mig.

Og nu til noget helt andet ; som proklameret har jeg været nede hos Audiovox på Ndr. Frihavnsgade og få taget afstøbninger til  formstøbte høreværnspropper.
Det gjorde svine ondt og efterfølgende har jeg blødt ud af det ene øre et døgnstid! :cry:
Skal til øre-doktoren imorgen .
Så hvis nogen opildnet af tråden her skulle være på vej samme sted hen burde de nok liiige se om der ikke er et alternativ et sted.
Vender tilbage med mere klynk og brok imorgen.
 :brok:
Nu med Flystøj

Madmordigan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #47 Dato: Maj 15, 2007, 10:44:29 pm »
Jeg har lige fået taget aftryk til ørpropper hos Thomas' Høreverden http://www.t-hv.dk/
Det gik let og smertefrit -Thomas er uddannet akustik mester I tyskland og rigtig flink at snakke med oven i købet.
Han kører også selv MC, så det fik vi en god hyggesnak ud af mens silikonen stivnede.

Han får min varmeste anbefalinger. :thumbsup:
Ingen p.t.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #48 Dato: Maj 15, 2007, 11:59:25 pm »
Jeg har lige fået taget aftryk til ørpropper hos Thomas' Høreverden http://www.t-hv.dk/
Det gik let og smertefrit -Thomas er uddannet akustik mester I tyskland og rigtig flink at snakke med oven i købet.
Han kører også selv MC, så det fik vi en god hyggesnak ud af mens silikonen stivnede.

Han får min varmeste anbefalinger. :thumbsup:
hans side er vist ikke så firefox venlig  :D
 
Blå SV650S 00

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #49 Dato: Maj 16, 2007, 02:14:53 am »
Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

HVAD!!!! HAR DU KLIPPET DIT HÅR AF.....  :shock: HVORDAN SKETE DET :lmao: :lmao:

Når jeg husker det bruger jeg propper, i starten skumpropper af forskelligt fabrikat og det virkede ok bortset fra en anelse ondt i ørene efter længere tids brug. Har nu fået støbte propper fra Phonak, både med filter og sovepropper (bor ved en større vej og har natarbejde), de virker også ok, er bare lettere at sætte i og giver ikke ømme ører, ergo er det komforten man betaler ekstra for.... Tak Firma! :wink:
SV1000SK4

Madmordigan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #50 Dato: Maj 17, 2007, 08:58:11 pm »

hans side er vist ikke så firefox venlig  :D
 

NEJ  :shock:
Han havde selv lavet den sagde han. til gengæld fungerer den fint i Safari...
Ingen p.t.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #51 Dato: Maj 17, 2007, 10:55:50 pm »
Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

HVAD!!!! HAR DU KLIPPET DIT HÅR AF.....  :shock: HVORDAN SKETE DET :lmao: :lmao:



 :lmao: :lmao: alderdommen længe leve.... Kan ikke huske det....  :club: :club:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #52 Dato: Maj 18, 2007, 08:33:47 am »
Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

HVAD!!!! HAR DU KLIPPET DIT HÅR AF.....  :shock: HVORDAN SKETE DET :lmao: :lmao:



 :lmao: :lmao: alderdommen længe leve.... Kan ikke huske det....  :club: :club:
forum husker alt.... http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2629.0
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #53 Dato: Maj 18, 2007, 12:11:39 pm »
Jeg har 2 sæt formstøbte.
1 fra DOT-E bestilt til MC kørsel og 1 fra Rexton med filter til fabriksstøj (skulle være det samme som MC-støj)

Jeg kan bedst lide den model fra Rexton, da den er lidt kortere.
Modellen fra DOT-E føler jeg går for langt ind i øret.
Jeg fik testet Rexton modellen ved levering og de dæmpede 25 - 30 dB i de testede områder.
Jeg har ikke fået testet modellen fra DOT-E.

Jeg får testet dæmpningen på mine Rexton hvert år på fabrikken, for at sikre at de fungerer efter hensigten.
Når kroppen ændre sig +/- ændre øregangen sig også, og de vil derfor ikke slutte tæt mere, eller være ubehagelige at gå med.

Jeg fik begge sæt næsten samtidigt, så de er til at sammenligne.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #54 Dato: Maj 18, 2007, 12:29:23 pm »
Jeg har 2 sæt formstøbte.
1 fra DOT-E bestilt til MC kørsel og 1 fra Rexton med filter til fabriksstøj (skulle være det samme som MC-støj)

Interessant med lidt brugbare erfaringer. Jeg har lige googlet Rexton og fandt dette link

Der står blandt andet i andet indlæg:
Citér
Mine Rexton er gode når jeg sidder stille. Når jeg bevæger mig ved f.eks. gang eller let løb transmittere de (pga deres hårdhed) lyden fra knoglerne i kinden ind i trommehinden. Høreværnet virker altså i denne situation som en et medie for lyden, og omsætter rystelserne til svingninger, der kan høres. Ret uheldigt.

En anden kedelig ting omkring mine Rextons er, at de ikke er bløde nok til at følge ørekanalens formændringer når jeg gaber eller snakker. Så opstår der en ganske smal åbning mellem høreværnet og ørekanalen, og i denne fiser lyden ind. Så er det faktisk ligegyldigt med at have dem på.

Er det noget du kan nikke genkendende til??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(