Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.
Og sådan noget kunne have været dejligt hvis ekspedienten hos Aagesen havde fortalt mig
Hun så nemlig selv at den lille nok var for stram og den store helt klart bedre men stadig måske en snas for stor!!!!!!!
Ufedt når man lige har lagt 12 af de store jern i deres butik!!!!!!!!!!
SørenG
Schuberts hjelme skal sidde STRAMT. Ekspedienten kan kun vejlede folk når du har en hjelm på hovedet.. Vi kan jo ikke mærke hvordan de sidder... En hjelm skal være "ubehagelig " at have på når den er ny. Fordi de giver sig ret hurtigt...
Alternativt nu i din schuberthjelm er, at er den for lille, så kan der fjernes lidt af puderne.. ( hvis det er ved kinderne den er for lille ) og er den forstor kan man få større puder... Men det kommer helt an på hvor den er for stor eller lille... Men husk at ekspedienterne er ikke skyld i at du køber forkert... det er dig selv der tager den sidste beslutning med at købe...
Majse du har helt ret i beslutningen ligger hos mig, det er jeg klar over men jeg synes vejledningen har været for dårlig. Hvade jeg vist man kunne få puder der gør den større eller mindre så havde jeg måske valgt anderledes, måske den samme hvem ved. Sagen er jeg ikke fik ordentlig vejledning. Da jeg siger til ekspedienten at den lille sidder stramt ind over panden og nummeret større sad godt i butikken (giver sig) burde det efter min mening om korrekt vejledning have endt ud noget med: Prøv den lille og så hvormeget den giver sig, er den stadig en smule stram kan der fåes nogle mindre puder. Nu er det ikke sikker at der findes de omtalte puder til hjelmen der hvor den generede mig. Men sagen er jo at mit hoved åbenbart ligger lige mellem to Schubert størrelser...... dem i forretningen er de proffesionelle til at rådgive, og synes måske her kunne det være gjort en anelse bedre.
Men købt er købt og den kan jo ikke returneres. Måske det kan hjælpe lidt når/hvis jeg mont. et dobb.bubble glas der kan hæve vinden lidt ind over hjelmen i stedet for lige i kryderen, men det er jo også bare flere penge op af lommen.
Har kørt små 400Km med den S1, måske der skal lidt flere km til før jeg kan sige det helt præcist.
Ellers må den have nogle større puder ( hvis ikke det kun er til kinderne)??? Det føles som om der lige ud for ørene er for meget luft.....hmm....jeg må lige sunde mig lidt og prøve igen....så vender jeg tilbage hvis det er HELT af h. til
Summa sumarum: Så synes jeg mit valg blev taget på for spinkeltgrundlag/vejledning og det finder jeg jo så først ud af efter det jeg hører i denne tråd OG har været ude og trille.
En anden tråd blev der sagt vedr. valg af hjelm: Køb den det sted hvor du får lov at prøve den på en cykel ude i trafikken. Det tilbud fik jeg ikke, spurgte ikke da jeg regnede med at det ville være udelukket.....
puha sikke en fingerkrampe af en smøre....
SørenG