Forfatter Emne: Har du noget i ørerne.?  (Læst 12832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Har du noget i ørerne.?
« Dato: Maj 10, 2007, 12:34:11 pm »
Jeg kører normalt altid med almindelige propper, men overvejer at anskaffe mig nogle in-ear høretelefoner til afspilning af musik fra min telefon. Som jeg ser det, må det give samme sikkerhed, som med de almindelige propper - men med muligheden for eksempelvis at høre radio under kørslen.

Hva' kører du med.?  :D
Nu uden tohjulet liv...

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2007, 12:40:58 pm »
Efter jeg har anskaffet mig en Schuberth S-1 hjelm, bruger jeg ikke propperne så meget. Det er en formidabel hjelm  :mrgreen: :mrgreen:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #2 Dato: Maj 10, 2007, 12:41:56 pm »
Jeg køre helt uden noget.. på nær når jeg køre langt så har jeg min IPOD da motorvejskørsel ikke er det mest spændende...

Men når jeg normalt ligger og leger så er det uden noget.. man skal jo kunde høre SVinet ellers var der jo ingen grund til at smide 10k i larme potter :P
SV1000SK6 (blå)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2007, 12:42:41 pm »
Intet. Men har monteret høretelefon-højttalere i min hjelm, så jeg kan få musik fra min iPod.
I øvrigt er støj ikke det store problem i øjeblikket, da jeg lige nu kører med standardpotte, og den siger altså ikke en prut!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #4 Dato: Maj 10, 2007, 12:49:44 pm »
Jeg kører primært med ørepropper pga. vindstøj i hjelmen - ikke pga. "støj" fra udstødningen. Jeg troede egentligt, dette var den primære årsag til, at andre også bruger ørepropper.?
Nu uden tohjulet liv...

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #5 Dato: Maj 10, 2007, 12:51:54 pm »
Standart ørepropper, pga. vindstøj i hjelmen.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #6 Dato: Maj 10, 2007, 12:52:23 pm »
Standart ørepropper, pga. vindstøj i hjelmen.
X2
Blå SV650S 00

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #7 Dato: Maj 10, 2007, 01:01:35 pm »
Fik i sidste sæson lavet lavet et sæt tilpassede ørepropper i silikone. Dette er den bedste investering jeg har gjort i lang tid. Ørepropperne fjerner praktisk talt alt vindstøj fra hjelmen, medens man stadig kan høre mc og trafik. :D

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #8 Dato: Maj 10, 2007, 01:07:43 pm »
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #10 Dato: Maj 10, 2007, 02:07:46 pm »
Korte ture frem og tilbage - og lidt rundt omkring = ingen propper - jeg skal sgu da kunne høre Leo Vince synge   8)

På lange stræk som fx. til Skagen på træf (fra Aabenraa) bruger jeg nogle billige propper - ellers bliver jeg fandme sindsyg af den larm fra vinden  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

donrossi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #11 Dato: Maj 10, 2007, 02:12:07 pm »
Kører uden noget. Uanset længde på køretur. Ja det generer en lille smule. Men sådan er det. :)
Høre musik gør jeg under ingen omstændigheder. Tror ikke på at hjælper på sikkerheden. :innocent:
SV1000SK7/8, fuldkåbe, Pipercross filter, Yoshimura USA udstødning, små blinklys, kæde/bagskærm, og Powercommander

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #12 Dato: Maj 10, 2007, 02:56:36 pm »
Tilpasssede ørepropper verdens bedste køb, husk at selv unge mennesker får tinitus.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #13 Dato: Maj 10, 2007, 03:21:12 pm »
Bruger kun ørepropper på længere ture og nogle gange på træf pladsen om natten, hvis jeg er i stand til at ramme øret på denne tid :lmao:

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #14 Dato: Maj 10, 2007, 03:58:29 pm »
Jeg kører for øjeblikket ikke med noget, men kunne godt tænke mig at gøre det når jeg kører motorvej, for selvom jeg har Schubert S1 hjelm synes jeg der er en del vindstøj :tie:

Tilpasssede ørepropper verdens bedste køb, husk at selv unge mennesker får tinitus.

Hvor har du fået fat i dem???
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827