Forfatter Emne: Har du noget i ørerne.?  (Læst 12827 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #30 Dato: Maj 11, 2007, 03:53:07 pm »
Acu høreværn fra DOT pris ca en lille tusind krone
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #31 Dato: Maj 11, 2007, 06:31:00 pm »

Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.

Og sådan noget kunne have været dejligt hvis ekspedienten hos Aagesen havde fortalt mig  :club:
Hun så nemlig selv at den lille nok var for stram og den store helt klart bedre men stadig måske en snas for stor!!!!!!!
Ufedt når man lige har lagt 12 af de store jern i deres butik!!!!!!!!!!


SørenG

Schuberts hjelme skal sidde STRAMT. Ekspedienten kan kun vejlede folk når du har en hjelm på hovedet.. Vi kan jo ikke mærke hvordan de sidder... En hjelm skal være "ubehagelig " at have på når den er ny. Fordi de giver sig ret hurtigt...

Alternativt nu i din schuberthjelm er, at er den for lille, så kan der fjernes lidt af puderne.. ( hvis det er ved kinderne den er for lille ) og er den forstor kan man få større puder... Men det kommer helt an på hvor den er for stor eller lille... Men husk at ekspedienterne er ikke skyld i at du køber forkert... det er dig selv der tager den sidste beslutning med at købe... :D :D

Majse du har helt ret i beslutningen ligger hos mig, det er jeg klar over men jeg synes vejledningen har været for dårlig. Hvade jeg vist man kunne få puder der gør den større eller mindre så havde jeg måske valgt anderledes, måske den samme hvem ved. Sagen er jeg ikke fik ordentlig vejledning. Da jeg siger til ekspedienten at den lille sidder stramt ind over panden  og nummeret større sad godt i butikken (giver sig) burde det efter min mening om korrekt vejledning have endt ud noget med: Prøv den lille og så hvormeget den giver sig, er den stadig en smule stram kan der fåes nogle mindre puder. Nu er det ikke sikker at der findes de omtalte puder til hjelmen der hvor den generede mig. Men sagen er jo at mit hoved åbenbart ligger lige mellem to Schubert størrelser...... dem i forretningen er de proffesionelle til at rådgive, og synes måske her kunne det være gjort en anelse bedre.
Men købt er købt og den kan jo ikke returneres. Måske det kan hjælpe lidt når/hvis jeg mont. et dobb.bubble glas der kan hæve vinden lidt ind over hjelmen i stedet for lige i kryderen, men det er jo også bare flere penge op af lommen.
Har kørt små 400Km med den S1, måske der skal lidt flere km til før jeg kan sige det helt præcist.
Ellers må den have nogle større puder ( hvis ikke det kun er til kinderne)??? Det føles som om der lige ud for ørene er for meget luft.....hmm....jeg må lige sunde mig lidt og prøve igen....så vender jeg tilbage hvis det er HELT af h. til

Summa sumarum: Så synes jeg mit valg blev taget på for spinkeltgrundlag/vejledning og det finder jeg jo så først ud af efter det jeg hører i denne tråd OG har været ude og trille.
En anden tråd blev der sagt vedr. valg af hjelm: Køb den det sted hvor du får lov at prøve den på en cykel ude i trafikken. Det tilbud fik jeg ikke, spurgte ikke da jeg regnede med at det ville være udelukket.....

puha sikke en fingerkrampe af en smøre....


SørenG

I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #32 Dato: Maj 12, 2007, 09:32:58 am »
Kører også med formstøbt høreværn fra Phonak. De filtrerer godt, så det kun er den nødvendige "støj" der kan høres.
X2
Anders
Suzuki GS500E 96

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #33 Dato: Maj 12, 2007, 02:50:38 pm »
Tror vi har haft problematikken her oppe at vende før  :afro:

Påstand nr. 1: Ørepropper er et must uanset hvilken hjelm og hvilke potter du kører med! Støjen når man kører MC er altid over det anbefalede niveau (85 db) for at undgå permanente høreskader ved længere tids påvirkning. Se bare resultaterne fra Bulderdag og læg så vindstøj oveni.

Påstand nr. 2: Inden man går ud og bruger 1000 bananer på et par formstøbte ørepropper bør man overveje at købe "alm. skumfiduser" til ca. 50 øre pr. sæt på apoteket. De yder fuldstændig samme beskyttelse, så det man betaler for hos phonak og andre er komforten og evnen til at filtrere den grimme støj væk (dvs. vind). Husk dog at man stadig ikke vil kunne høre bilerne godt nok til at kunne køre efter det. Brug øjnene i stedet. Det er det eneste der virker!!

Mine 2 cents meninger herfra  :D

Kaos

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #34 Dato: Maj 13, 2007, 09:09:19 am »

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #35 Dato: Maj 13, 2007, 11:40:42 am »
Jeg kører normalt altid med almindelige propper, men overvejer at anskaffe mig nogle in-ear høretelefoner til afspilning af musik fra min telefon. Som jeg ser det, må det give samme sikkerhed, som med de almindelige propper - men med muligheden for eksempelvis at høre radio under kørslen.

Hva' kører du med.?  :D

ER DU KLAR OVER HVOR HØJT DU SKAL SPILLE FOR AT KUNNE NYNNE MED !!?

Har selv prøvet med en tunet iPod og ekstremt hidsige øre-propper - selv QOTSA på fuld blus virkede kun som en svag baggrunds-muzak.Skulle virkelig anstrenge mig for at høre musikken - hvilket nok fik indflydelse på kørslen.

det er imidlertid denne slags ørepropper, jeg tænkte på (såkaldte in-ear):


og ikke de traditionelle ørepropper (med skumgummi), der hviler i øre-"kransen"..

og mht. til at man ikke skal "bekæmpe støj med støj" - så vælger man jo selv, hvor meget man vil skrue op.. de ovennævnte ørepropper skulle have den effekt, at de udelukker vindstøj - ligesom almindelige ørepropper... men med muligheden for at høre lidt baggrundsmusik (eksempelvis radio med trafikinfo ;-))
Nu uden tohjulet liv...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #36 Dato: Maj 14, 2007, 12:02:32 am »
det er imidlertid denne slags ørepropper, jeg tænkte på (såkaldte in-ear):


og ikke de traditionelle ørepropper (med skumgummi), der hviler i øre-"kransen"..

og mht. til at man ikke skal "bekæmpe støj med støj" - så vælger man jo selv, hvor meget man vil skrue op.. de ovennævnte ørepropper skulle have den effekt, at de udelukker vindstøj - ligesom almindelige ørepropper... men med muligheden for at høre lidt baggrundsmusik (eksempelvis radio med trafikinfo ;-))
Hvor finder man dem? Og pris?
Og en helt anden ting: Du nævner musik fra mobillos, samt radio. Der kan sikkert fås en adapter til de fleste telefoner, så man kan bruge de høretelefoner man ønsker. Men til de mobiltelefoner med radio, jeg har haft, sidder radioantennen i det medfølgende headset. Hvordan klarer man den?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #37 Dato: Maj 14, 2007, 09:19:41 am »
Men til de mobiltelefoner med radio, jeg har haft, sidder radioantennen i det medfølgende headset. Hvordan klarer man den?

Jeg har købt et ekstra headset til min telefon, klippet højttalerne af og loddet en 3.5 mm bøsning på. Det fungerer udmærket. Jeg ved ikke hvor man lige kan få de viste Shure E4 propper i Danmark, men http://www.thomann.de har dem i hvert fald. Sørg for at sidde ned når du ser prisen ;)

Ah ok, så siger jeg det nu... omkring 2000 DKK. Der er dog andre modeller der er noget mere overkommelige.

EDIT: Tip - forstærk de to tynde ledninger ved bøsningen med krympeflex
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 09:35:34 am af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #38 Dato: Maj 14, 2007, 09:30:23 am »

Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.

Og sådan noget kunne have været dejligt hvis ekspedienten hos Aagesen havde fortalt mig  :club:
Hun så nemlig selv at den lille nok var for stram og den store helt klart bedre men stadig måske en snas for stor!!!!!!!
Ufedt når man lige har lagt 12 af de store jern i deres butik!!!!!!!!!!


SørenG

Schuberts hjelme skal sidde STRAMT. Ekspedienten kan kun vejlede folk når du har en hjelm på hovedet.. Vi kan jo ikke mærke hvordan de sidder... En hjelm skal være "ubehagelig " at have på når den er ny. Fordi de giver sig ret hurtigt...

Alternativt nu i din schuberthjelm er, at er den for lille, så kan der fjernes lidt af puderne.. ( hvis det er ved kinderne den er for lille ) og er den forstor kan man få større puder... Men det kommer helt an på hvor den er for stor eller lille... Men husk at ekspedienterne er ikke skyld i at du køber forkert... det er dig selv der tager den sidste beslutning med at købe... :D :D

Majse du har helt ret i beslutningen ligger hos mig, det er jeg klar over men jeg synes vejledningen har været for dårlig. Hvade jeg vist man kunne få puder der gør den større eller mindre så havde jeg måske valgt anderledes, måske den samme hvem ved. Sagen er jeg ikke fik ordentlig vejledning. Da jeg siger til ekspedienten at den lille sidder stramt ind over panden  og nummeret større sad godt i butikken (giver sig) burde det efter min mening om korrekt vejledning have endt ud noget med: Prøv den lille og så hvormeget den giver sig, er den stadig en smule stram kan der fåes nogle mindre puder. Nu er det ikke sikker at der findes de omtalte puder til hjelmen der hvor den generede mig. Men sagen er jo at mit hoved åbenbart ligger lige mellem to Schubert størrelser...... dem i forretningen er de proffesionelle til at rådgive, og synes måske her kunne det være gjort en anelse bedre.
Men købt er købt og den kan jo ikke returneres. Måske det kan hjælpe lidt når/hvis jeg mont. et dobb.bubble glas der kan hæve vinden lidt ind over hjelmen i stedet for lige i kryderen, men det er jo også bare flere penge op af lommen.
Har kørt små 400Km med den S1, måske der skal lidt flere km til før jeg kan sige det helt præcist.
Ellers må den have nogle større puder ( hvis ikke det kun er til kinderne)??? Det føles som om der lige ud for ørene er for meget luft.....hmm....jeg må lige sunde mig lidt og prøve igen....så vender jeg tilbage hvis det er HELT af h. til

Summa sumarum: Så synes jeg mit valg blev taget på for spinkeltgrundlag/vejledning og det finder jeg jo så først ud af efter det jeg hører i denne tråd OG har været ude og trille.
En anden tråd blev der sagt vedr. valg af hjelm: Køb den det sted hvor du får lov at prøve den på en cykel ude i trafikken. Det tilbud fik jeg ikke, spurgte ikke da jeg regnede med at det ville være udelukket.....

puha sikke en fingerkrampe af en smøre....


SørenG



Hej Søren

Du har ret, vejledningen kunne vist godt have været bedre her... Jeg beklager at du har haft fået for lidt vejledning.. Især til en hjelm i den pris... Du skulle have haft den mindre.. Den skal nemlig til at starte med spænde hen over panden, og bliver den ved med det, så kan man presse den lidt i nakken så der kom mere plads til panden.. Det ligger jo sådan at vores hoveder ikke er runde, men en anelse ovale.. Og det er gerne i nakke og panden der presses... Med hensyn til plads ved ørerne så skal der være lidt luft der...

du kan godt sætte kind puder i din hjelm, men det hjælper bare ikke hvis den er for stor om hovedet.. Det jeg mener er at den beskytter ikke på samme måde i tilfælde af styrt.. har du overvejet at sætte din hjelm til salg og så købe en der er mindre.. De taber lidt på den, men det er vel også ok hvis man går ind og kigger på sikkerheden ved at have en hjelm som sidder ordenlig. Man bliver jo nødt til at tage styrt i betragtning.. Det er jo derfor vi har alt for udstyr på...

Du skulle have spurgt om du måtte prøve den.. Du skulle godt nok have lagt en udbetaling, men det kunne godt have ladet sig gøre... Kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu...

håber du finder ud af noget snart...

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #39 Dato: Maj 14, 2007, 09:59:59 am »
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #40 Dato: Maj 14, 2007, 03:40:34 pm »
Hej Majse.

Jeg burde jo nok prøve at sælge den, men kender du det, gider næsten til at skulle tabe så meget på det.... jeg kører lidt med den og ser hvordan den arter sig....ellers kiggede jeg lidt på de løse plader indeni hjelmen, og de kan måske vha en symaskine-kyndig laves lidt tykkere i skumgummiindlægget....

Tak for dine svar  :)


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #41 Dato: Maj 14, 2007, 06:43:19 pm »
Hej Majse.

Jeg burde jo nok prøve at sælge den, men kender du det, gider næsten til at skulle tabe så meget på det.... jeg kører lidt med den og ser hvordan den arter sig....ellers kiggede jeg lidt på de løse plader indeni hjelmen, og de kan måske vha en symaskine-kyndig laves lidt tykkere i skumgummiindlægget....

Tak for dine svar  :)


SørenG

Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #42 Dato: Maj 14, 2007, 10:00:35 pm »
Hej Majse.

Jeg burde jo nok prøve at sælge den, men kender du det, gider næsten til at skulle tabe så meget på det.... jeg kører lidt med den og ser hvordan den arter sig....ellers kiggede jeg lidt på de løse plader indeni hjelmen, og de kan måske vha en symaskine-kyndig laves lidt tykkere i skumgummiindlægget....

Tak for dine svar  :)


SørenG

Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

Hej igen Majse.
Kindpuderne fejler ikke noget der sidder den som den skal (tror jeg nok  :wink: ) men oppe i hjelmen sidder de løse indlæg ( dem som må kunne købes i forskellige størrelser) der er dem jeg evt. vil ændre på.....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #43 Dato: Maj 14, 2007, 11:32:15 pm »
Hej Majse.

Jeg burde jo nok prøve at sælge den, men kender du det, gider næsten til at skulle tabe så meget på det.... jeg kører lidt med den og ser hvordan den arter sig....ellers kiggede jeg lidt på de løse plader indeni hjelmen, og de kan måske vha en symaskine-kyndig laves lidt tykkere i skumgummiindlægget....

Tak for dine svar  :)


SørenG

Så lidt da... Du skal bare huske på at hvis du gøre dine kindpuder lidt tykkere, at være opmærksom på om den er for stor omkring hovedet.. Er den det, vil jeg råde dig til at sælge den... Min egen hjelm skal også sælges.. Den blev for stor da jeg klippede mit hår af...  :oops: :oops: :oops: men jeg er super glad for min hjelm og har forsøgt og sælge den, men uden held... så nu lader jeg håret vokse igen... Er vist også billigere... Thi hi...

held og lykke SørenG... :D

Hej igen Majse.
Kindpuderne fejler ikke noget der sidder den som den skal (tror jeg nok  :wink: ) men oppe i hjelmen sidder de løse indlæg ( dem som må kunne købes i forskellige størrelser) der er dem jeg evt. vil ændre på.....


SørenG

Tror altså kun det er kindpuderne der kan købes i alternative størrelser..... sådan er det i hvert fald ved de fleste hjælme... Og hvis jeg har ret i det, så prøv med en hjælmhue - eller sælg den så du kan få en der passer og blive en glad mand.

Jeg er ret overrasket over at 43% ikke har "noget i ørene".... anbefalet langtids-investering.... et firma der laver høreapperater f.eks oticon det kan da kun stige hvis det er det generelle billede....
Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 14, 2007, 11:39:02 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #44 Dato: Maj 14, 2007, 11:34:54 pm »
Jeg har for tiden intet i ørerne på de ture jeg kører - og det er sjældent længere end en times tid ad gangen efterfulgt af 10-20 minutters pause.
Når jeg skal til tyskland på ferie med 2 timers stræk ad gangen, bruger jeg nogle af de der fingerformede 3M dimser. De generer mig ikke overhovedet.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!