Forfatter Emne: svrider.dk  (Læst 4227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
svrider.dk
« Dato: Maj 09, 2007, 11:07:00 pm »
Glimragende side/forum som fungerer rigtig godt  8) er blevet en side jeg tjekker hver gang jeg sidder ved en computer, og ca hver ½ time når jeg sidder på arbejdet :)

Men der er jo begrænsninger ved et forum som dette, og det kan mærkes når man fx. skal se gallerier, profil info og ting som er mere community relateret end hvad der er gængs for et forum. Nu er jeg jo relativ ny herinde, så ved ikke hvordan og hvorledes det hele startede op mm.
Men har der været snak om at videreudviklet conceptet svrider.dk til et community? Hvis ja, kan det komme op hvilke forslag der var oppe og vende?

Ellers har jeg en måde/ide tilføjelse til hvordan vi evt. kunne integrere det eksisterede forum i noget simpelt, enkelt og gratis.... hvis det har interesse altså. Hvad synes folk,,,, fungerer det fint nok nu? eller kunne det være interessant med lidt mere community præget site?

Og jeg stiller self min hjælp til rådighed. Har selv lige relanceret min football club site med et opensource cms+forum system.

flame away :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: svrider.dk
« Svar #1 Dato: Maj 10, 2007, 11:48:15 pm »
øhh du bliver nok nødt til at skrive/tegne/forklare hvad du mener med community!! personligt aner jeg ikke hvad du snakker om???
   

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: svrider.dk
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2007, 12:19:20 am »
SHow us the stuff.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: svrider.dk
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2007, 01:02:05 am »
jamen det skal jeg da gøre :)

eksempel på et community er www.connery.dk - en side jeg har været bruger af i små 5 år snart. Dette community indeholder både content (artikler og lignende), brugerprofiler, forum og tråde og meget meget mere. Dette community er programmeret af ejerne fra bunden og er bare lige nævnt for at vise et eksempel på et ret prof et af slagsen.

et andet eksempel som måske er lettere at relatere til er http://www.sv-portal.com
de bruger et CMPS (Content Management & Portal System) som understøtter deres vBulletin forum system. Her har de artikler, nyheder og forum flot integreret.

Dette site bruger Simpe machines forum, og kan let integreres med, i mine øjne markedets bedste og mest brugervenlige (+gratis) CMS system joomla.
Det kan se ud som fx det her: http://www.cpci.org.au/index.php?option=com_simpleboard&Itemid=40
Selve udseendet kan ændres let ved brug af templates, enten standard, eller fede custom designet templates (skulle vi have nogle css hajer herinde)

håber det hjalp :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: svrider.dk
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2007, 07:19:36 am »
Næh tak :)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: svrider.dk
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2007, 08:11:02 am »
Næh tak :)

x 2


Jeg er godt tilfreds med forummet som det er nu. Eneste anke (som iøvrigt gælder hele www) er, at jeg godt kunne tænke mig at links åbnede i et nyt vindue istedet for det samme uden at man skal højre-klikke osv.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Re: svrider.dk
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2007, 08:22:17 am »
Synes umiddelbart det er lige over-kill, bruger sgi allerede tid nok med kun et forum  :hand:
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: svrider.dk
« Svar #7 Dato: Maj 11, 2007, 08:37:06 am »
øhh du bliver nok nødt til at skrive/tegne/forklare hvad du mener med community!! personligt aner jeg ikke hvad du snakker om???

Nu har jeg læst forklaringerne, og jeg forstår det stadig ikke, så jeg tror også bare, at jeg er tilfreds med tingene som de er nu. Måske kunne albums godt trænge til en kærlig hånd, og måske endda vise ens personlige album, når man går ind på ens profil, men Ole skriver jo i den låste tråd om album, at han vil kigge på det når han får tid  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: svrider.dk
« Svar #8 Dato: Maj 11, 2007, 08:37:31 am »
Næh tak :)

x 2


Jeg er godt tilfreds med forummet som det er nu. Eneste anke (som iøvrigt gælder hele www) er, at jeg godt kunne tænke mig at links åbnede i et nyt vindue istedet for det samme uden at man skal højre-klikke osv.

Har du prøvet at holde [SHIFT] nede når du klikker på linket???   WUUUUPTIIII

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: svrider.dk
« Svar #9 Dato: Maj 11, 2007, 09:20:31 am »
Syntes faktisk at det her virker fint, nu nævner du connery, der er jeg også medlem og den side kører alt for langsomt.
Det her er er nemt og det virker!
Is this it?

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: svrider.dk
« Svar #10 Dato: Maj 11, 2007, 09:48:13 am »
så kom der respons  :mrgreen:

hvis folk er tilfredse som det er, så hviler jeg min sag  8)

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: svrider.dk
« Svar #11 Dato: Maj 11, 2007, 09:58:43 am »
Synes nu ellers det er et fint forslag, men det kræver selvfølgelig at folk er aktive både mht artikler osv og samtidig at admins har tid til at holde sitet opdateret, kørende osv osv....

/bo
MC-løs :-/

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: svrider.dk
« Svar #12 Dato: Maj 11, 2007, 12:52:22 pm »
Er selv udmærket tilfreds med Forummet.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: svrider.dk
« Svar #13 Dato: Maj 11, 2007, 01:14:23 pm »
svrider.dk er jo ikke meget andet end et forum, så jeg vil meget gerne være fri for at vi har en side som sv-portal eller connery.dk eller for den sags skyld det sidste link du postede.

Hjemmesider med den opbygning irriterer mig personligt, da der er ALT for meget indhold på samme side.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: svrider.dk
« Svar #14 Dato: Maj 11, 2007, 02:34:42 pm »
Uden at kende noget som helst til alt det i snakker om af fagudtryk mener jeg forummet virker ganske godt som det er... Der er heller ikke noget med der skal sidde en admin og opdatere "dagens ..." og alt det andet. Tror da det er med til at gøre det lettere for dem.

Skulle der forbedres noget, kunne jeg måske godt tænke mig et lidt bedre/mere overskueligt galleri, eller man havde et personligt med f.eks plads til fem billeder på sin profil.
F.eks. delt op under nogle overskrifter, så der var profilbilledet, et billede af en selv, og tre af ens knallert, eller hvadman nu kunne finde på.

Men som sagt, ikke noget jeg ved noget om. Så lader de kloge hoveder der har styr på det, klare debatten og udførelsen.

Mener dog ikke der er grund til/behov for at gøre det til en fanzy-panzy side som connery.dk overskuelighed og enkelthed er en dyd og det holder.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.