Forfatter Emne: skal købe ny cykel sv 1000 sk7  (Læst 5495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Dato: Maj 06, 2007, 11:04:15 pm »
Hej

Har siddet og læst en del på jeres forum.

Mit problem er at jeg ikke ved hvilken forhandler jeg skal købe min cykel hos.

kan se at enghave og FA. MOTO-SPORT ligger i mit område.  Bor i nordsjælland.  Ved også der ligegr en forhandler i hillerød, har bare ikke fundet adr

jeg skal have alt, da det er ved at være nogle År siden jeg kørte sidst  ( ca 20 :) )

jeg har ikke besluttet mig til mht læder/syntetisk

ved jeg vil have en hjelm med kæbe åbning

hvad koster det ca at købe noget ordentligt beskyttelse.  har afsat 10.000 i budget. men er usikker på om det er nok

jeg ved kvalitet koster og vil godt betale, men på et tidspunkt er prisen også sat af mærket( og mærket er mig underordnet )

det var en masse ?  kom med jeres kommentarer og anbefalinger  ser frem til dem for de vægter meget i min beslutning

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #1 Dato: Maj 06, 2007, 11:10:21 pm »
Kan da godt svare på den forhandler du leder efter er nok Allan's mc.. | http://www.allans-mc.dk/motorcykler.aspx |
Jeg har lige købt mc, og jeg da brugt ihvertfald 15.000 på udstyr, det løber forfærdelig hurtigt når man skal have nogle okay ting  :brok:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2007, 12:55:56 am »
Hej

Har siddet og læst en del på jeres forum.

Mit problem er at jeg ikke ved hvilken forhandler jeg skal købe min cykel hos.

kan se at enghave og FA. MOTO-SPORT ligger i mit område.  Bor i nordsjælland.  Ved også der ligegr en forhandler i hillerød, har bare ikke fundet adr

jeg skal have alt, da det er ved at være nogle År siden jeg kørte sidst  ( ca 20 :) )

jeg har ikke besluttet mig til mht læder/syntetisk

ved jeg vil have en hjelm med kæbe åbning

hvad koster det ca at købe noget ordentligt beskyttelse.  har afsat 10.000 i budget. men er usikker på om det er nok

jeg ved kvalitet koster og vil godt betale, men på et tidspunkt er prisen også sat af mærket( og mærket er mig underordnet )

det var en masse ?  kom med jeres kommentarer og anbefalinger  ser frem til dem for de vægter meget i min beslutning


Vil anbefale at du starter med at nøje overveje om du vil have læder eller tekstil, skal/vil du køre i ALT slags vejr -osv. Uanset hvad du vælger, så sæt dig lidt ind i tingene - der sælges SÅ meget skrammel, og desværre ved "pigerne" i butikkerne ikke altid lige nok om hvad de snakker om. Uanset hvad du vælger så vælg noget 2-delt der kan lynes sammen. Spørg om du ikke kan få lov til at sætte dig op på en maskine med tøjet på (det er noget anderledes at sidde på en mc - med det på, end bare at stå)

Tekstil: Læg især mærke til hvordan beskytterne sidder, i mange tekstil-dragter sidder de a h til (hvis de skøjter rundt er det ikke sikkert de hjælper hvis du skulle få brug for dem). der sælges f.eks også tekstil som værende åndbart og vandtæt, hvor egenskaberne er opnået ved at belægge bagsiden af yderstoffet med PU (gummi) og JA det er vandtæt og teknisk set også åndbart.. MEN det er det samme som at tage en sort affaldssæk på. Ved tekstil tøj skal du kunne mærke TRE lag stof...(det midterste er den helt uundværlige membran) kan du ikke det så find noget andet, også selvom "butiksfinken" forsikrer dig om at det inderste er membranen osv..  :whatever:

Læder: Mange fravælger læder fordi de mener det ikke er vandtæt, men hvis man plejer det lidt er det nu ok vandtæt.
Lædret skal føles kraftigt og blødt, ikke plastikagtigt... beskytterne som ovenstående. HUSK læder giver sig - og køb aldrig læder så stort så du kan have en masse tøj på inden under - så bliver det sikkert for stort (med mindre du vokser med self. :lol:) Jeg vil anbefale Berik eller Arlen Ness

Hjelm: Hvis grunden til at du vil have en "FLIP-UP"-hjelm er at du bruger briller / vil køre med solbriller - er der plads til det i Shoei- hjelmne. Bruger selv briller og startede også med "flip-up" men de larmer ofte en del mere end en integral, har dog ikke prøvet den nye multitec "flip-up" fra Shoei
Uanset hvad så få lov til at køre en lille tur med hjelmen... kan du ikke det - så køb hjelm et andet sted, hvor du KAN få lov til det. Man får slet ikke det rigtige indtryk af en hjelm ved at stå med den på i butikken. Jeg vil anbefale Shoei XR1000

Handsker: Vælg nogle der er tynde nok til at du har en god føling med gassen, koblingen osv - så tynde som muligt vil jeg næsten sige (kan så godt være du skal have et tykkere par senere til de koldere tider)

Støvler: Vælg nogle der er hårde i spidsen, i bunden og omkring hælen /anklen. Køber selv Sidi B2 når de igen kan levere

Rygbeskytter: Har intet råd....


10K kommer nok til at knibe lidt, men husk nu at krejle lidt om det -og glem ikke nettet (der kan godt være noget at spare)

Lidt til inspiration

http://www.duells.dk/

http://www.shoei-europe.com/en/

http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=4505&sub=125&page=1




Mvh
GD


« Senest Redigeret: Maj 07, 2007, 01:32:29 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Damage

  • Gæst
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2007, 08:17:50 am »
Det er meget normalt at hvis man køber tøj i samme forretning som man køber cyklen så er der ca 10-15%
rabat på tøjet...husk det!  :)

Jeg er helt enig i det som Grand Danois skriver.  :thumbsup:

Jeg har selv købt min SV1000SK6 hos Allans´s MC og var meget tilfreds, service får jeg lavet hos
F.A Motosport som jeg også er meget tilfreds med. Jeg ville kører ind til begge forretninger og få et samlet
tilbud på MC og tøj, vælg der hvor du synes det er bedst. Begger forretninger har kvalitets tøj.  :)

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2007, 08:39:58 am »
Hej
HAr selv købt alt udstyr samt SV i år, valget faldt på tøj fra Rukka den nye Schuberth C2 hjelm som er utrolig støjsvag samt har indbygget solbrille hvilket jeg syntes er uundværligt, jeg har valgt støvler af mærket  Daytone Roadstar som bare passer perfekt. Tøj og hjelm købte jeg på messen, jeg fik 10% på tøjet som er købt af Ågesen, jeg mener at de altid giver 10% ved samlet køb men er ik helt sikker. Det hjalp lidt på prisen at jeg købte 2 sæt af alt, da min kone også skulle have udstyr
Samlet pris på tøj Jakke og bukser 1 sæt: 7500
Schuberth C2 hjelm 2 farvet: 3500

Men som de andre siger prøv det på en MC for at få det der passer dig bedst.
Hayabusa Sort / Orange

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #5 Dato: Maj 07, 2007, 12:37:20 pm »
Hej
Lyder godt at endnu en er faldet for SVeren

Hvis du har mulighed for at køre til Hamburg Louis Megashop har for tiden udsalg af "gamle" modeller så en god handel kan gøres hvis man er det rigtige sted på den rigtige tid, også Bikemeet i Roskilde vil der sikkert være flere forhandlere med deres gamle modeller til god pris.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #6 Dato: Maj 07, 2007, 01:21:48 pm »
Jeg har brugt omkring 15.000 på udstyr men har så også både et komplet læder-sæt og et komplet syntetisk sæt. Nu kører jeg ikke særligt meget i regn - undgår det helst. Men lædersættet er for koldt om efteråret... derfor!

Mit læder er Frank Thomas serien Strike 2 (Jakke, handsker og Bukser) og er helt sort med titanium indlæg og skumforing. Der er desuden udtageligt thermofor som tages ud vha. lynlås.

Mit syntetiske sæt er fra Netto og hedder vist ikke noget. Beskyttelsen er tydeligvis ringere end i lædersættet men det er til gengæld markant varmere.

Mine støvler er Swift SuperBike (http://www.enghavemotor.dk/tilbehor/Swift/Superbike_Stoevler.htm) købt hos Enghave Motor og dem er jeg rigtigt godt tilfredse med!

Jeg har selv en Shoei XR-1000 TC5 Badge hjelm og er yderst tilfreds med det! Har købt originalt "breath-guard" og sølv-visir til den og det er pengene værd. Breath guard er en lille diskret anordning som gør at din udåndingsluft ikke ender med at lave dug på indersiden af visiret og visiret er foruden at det er tonet blot lir. Har desuden også købt en Nitro hjelm til min kæreste og til min søster.

Jeg har et rygskjold fra Team 10 og er egentlig også ganske tilfreds med dette. Det beskytter hele vejen fra halebenet og op til nakken.

Jeg har desuden investeret hele 50kr i en hjelm-hue. Det er bomuld og er det hele værd. Den beskytter halsen mod vind og kulde, den sørger for at høretelefonerne ikke popper ud når man tager hjelm på (hvis man er tosset nok til at have musik med på farten) og så bruger jeg den når jeg har voks i håret så hjelmen ikke bliver ulækker indeni.

Jeg har desuden brugt omkring 2000kr på låse. Jeg har en Kryptonite skivelås og en Abus kædelås.

OG.... Så har jeg brugt en 5-600kr på diverse pleje og rengøringsprodukter plus svampe, vaskeskind, twist, autoshampoo, voks, vinyl-finish osv.

Endeligt har jeg købt en HELD MC-Garage for en 600Kr - også et must-have!

OG...... Så fik jeg 10% på det hele hos Enghave Motor!

Regner også med at bruge en 6-700kr på en baghjulsløfter. Det er tæt på umuligt at smøre kæde på en SV1000S uden...

/Jakob
« Senest Redigeret: Maj 08, 2007, 09:12:16 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #7 Dato: Maj 07, 2007, 02:14:41 pm »
Hvorfor købe dyrt/lækkert udstyr til din søster/kæreste?.

De handler jo i bedste tro når du kommer med en hjelm til dem - har du gjort dig overvejelser om hvordan du ville reagere hvis de endte på hospitalet pga. en billig hjelm?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #8 Dato: Maj 07, 2007, 03:50:14 pm »
Det kunne være interessant at høre hvordan du har tænkt dig at køre.

Kun fornøjelsesture, eller transport.
Kun i godt vejr, eller i alt slags vejr.
Hvilken del af året; den varmere halvdel eller også tidligt forår og sent efterår.
Vil du køre dagligt, ofte eller sjældent.

Det vil gøre det nemmere at komme med en anbefaling.

Hvis du f.eks. vil køre daglig transportkørsel i alt slags vejr, så er noget godt tekstiltøj nok det bedste.

Hvis du vil køre fornøjelsesture i tørvejr, og kun når det er varmt, så er læder nok bedst, men tekstiltøj (med ventilation og ikke alt for polstret) vil stadig være ganske brugbart.

Handsker, jeg foretrækker selv tynde sportshandsker efter at have køre en del med både mellemtykke og tykke helårshandsker.
Sportshandskerne er dog hverken vandtætte eller varme på en kold dag.

Støvler, sportsstøvler giver nok bedst beskyttelse, men de er stive og ofte ubrugelige til at gå rundt i.

Rygbeskytter, kører altid med den på de "sjove" ture  :thumbsup: . "glemmer" den når jeg kører på arbejde   :thumbsdown:

Hjelm, køb en god en der passer på dit hoved. I mangel af en rigtig prøvetur, så bare prøv at have den på i 5 minutter eller længere i butikken.
Når den at føles ubehagelig der, bliver det kun værre på en køretur.

Halskrave, genialt. Kører altid med den.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #9 Dato: Maj 07, 2007, 08:01:48 pm »
var ude hos enghave idag

og kiggede på rukka tøj der lidt dyrt i forhold til det anden de havde men så ok ud ( uden at jeg ved om det er godt )

jakke 3500   syntetisk
buks 2800    syntetisk
hasker i ukendt til ca 600 i læder
skjold til ca 1200
støvler i noname til ca 1300
hjelm shoe multitec 3700
skivelås 500
sat alarm 6000
kæde 1500

så skal nummerpladen væk ca 1200 med montering
ved ikke om der skal tåbe potter på ellers ca 6000

også vælte pads 500 ( ved ikke lige hvad de hedder )

de ville give 10 % ialt  det var jeg langtfra imponeret over

jeg går efter 30 %

de havde 4 ugers leverings tid

tog derefter ud til

FA. MOTO-SPORT

de havde noget selvimporteret tog som hedder  spide

kosted 2700 for jakke og 1800 for bukser. jeg kan ikke finde tøjet på nettet så er en del usikker på valget
støvler  1200 noname
skjold 1200
skivelås 500
kæde 1500

så skal nummerpladen væk ca 1200 med montering

tåbe potter 6000

de gav 15 % ved samlet køb

begge steder remappet til ca 6000.

de havde 1 uges leverings tid, skulle dog lige bekræftiges af forhandleren

skal til hillerød i morgen var ligeforbi og kunne se han havde 2 stående i butikken så kunne være de var endnu hurtigere med levering

 


skal op til forhandleren i Hillerød imorgen




sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #10 Dato: Maj 07, 2007, 08:46:08 pm »
JEg fik 10% på mit tøj hos Aagesen det var top til tå (hjelm, jakke, buks, støvler) og så handsker...

tror generelt ikke at branchen er så nem at hitte rabatter ud af..... bilforretninger er ofte bedre... derfor vil jeg nok ty til nettet også.....jeg burde måske bare have noteret mig modeller og størrelser og så tjekket nettet.....men blev ivrig og støttede så deres forretning lidt..... ( skal lige siges at jeg stort set ikke fik noget hjælp til valg af udstyr i forretningen  :cry:  )


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #11 Dato: Maj 07, 2007, 10:33:10 pm »
jeg tror ikke de har meget anderledes avance en alm forretningerder handler med toj, har veninde der ejer butik og der er avance fra 50-200 %  hvis man ikke har omkring 100 % på ting man ikke har stor volumen på taber man penge

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #12 Dato: Maj 07, 2007, 10:36:15 pm »
så ikke dit ? søren

cyklen er legetøj, men skal da også bruges til arbejde hvis solen skinner om morgenen, ellers er de over i min oliebrænder på arbejde.


hvorfor laves der egenligt ikke diesel motorer til motorcykler ??  er de for tunge, de store cykler ( goldwing osv ) skal jo bare have moment. 

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #13 Dato: Maj 08, 2007, 09:25:39 am »
Hvorfor købe dyrt/lækkert udstyr til din søster/kæreste?.

De handler jo i bedste tro når du kommer med en hjelm til dem - har du gjort dig overvejelser om hvordan du ville reagere hvis de endte på hospitalet pga. en billig hjelm?

Var det en kommentar til min post? Jeg tror ikke helt at jeg forstår om den er ironisk eller alvorlig?

Den Nitro model jeg har var den dyreste de havde hos Enghave og kostede vist nok en 16-1700 kr. Det er de færreste af mine venner som har en dyrere gæstehjelm - hvis ikke lige at det altså er deres egen aflagte. Jeg føler umiddelbart ikke at jeg er gået på kompromis - man skal jo også stoppe et eller andet sted og overveje forholdet imellem hvordan og hvor ofte den anvendes og så hvad den koster. Ellers kunne man jo blive ved med at bruge penge på udstyr...

Jeg vil også lige pointere at den nye model Nitro N1430-VX jf. Enghave selv vandt en test i Bike - jeg har dog ikke kunne finde et link til at bekræfte dette. Om ikke andet har jeg ikke noget dårligt indtryk af mærket generelt - i modsætning til eks Nau og Takachi som føles temmeligt plastic-agtige.
« Senest Redigeret: Maj 08, 2007, 09:36:11 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #14 Dato: Maj 08, 2007, 04:38:52 pm »
Ved tekstil tøj skal du kunne mærke TRE lag stof...(det midterste er den helt uundværlige membran) kan du ikke det så find noget andet, også selvom "butiksfinken" forsikrer dig om at det inderste er membranen osv.. 

Det er ikke helt korrekt. Gore-tex kan sagtens være limet fast på indersiden af det yderste lag. Så kan du ikke mærke 3 lag.

Har selv en aldeles vandtæt (og dyr) jakke lavet på den måde.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet