Forfatter Emne: Gode sommerhandsker????  (Læst 15809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #15 Dato: Maj 05, 2007, 08:55:13 pm »
jeg har kørt med dem her de sidste 2 år uden problemer, har lige købt et par nye da de gamle var trætte efter ca 25.000 km.

Handsken er lavet blandt andet af noget de kalder Keprotec, det har jeg googlet og det får god omtale :thumbsup: Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det der beskytter knoerne er lavet af :huh:

De ser egentligt ok ud selvom jeg absolut ikke er tilhænger af T Hansen :puke:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #16 Dato: Maj 05, 2007, 09:02:46 pm »
Jeg har det fint med THansen - de har masser af fine ting... Hansken er som så ganske udemærket til pengene (300,- !) og når de bliver klamme eller kolde, så kan man jo købe noget andet... (i min verden er det surrealistisk at gi'  over 1000,-). Beskyttelsen tror jeg næppe er kewlar, selvom det ligner. Nok nærmere en form for hærdet plast eller lignende. Men absolut bedre end ingenting! Læderet er selvfælgelig ægte...

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

RonniB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #17 Dato: Maj 05, 2007, 09:19:45 pm »
Jeg har et par gamle spidi carbo tech, modellen er udgået, men de er nu osse 6 år gamle og grundigt crashtestet over flere gange. Mine hænder er stadig hele og handskerne er stadig mit foretrukne valg... Jeg ville/vil købe spidi igen når det bliver tid (om et par år eller tre) selvom de ikke er billige (kostede vist en tusse dengang).

Ronni
"handling over power"

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #18 Dato: Maj 05, 2007, 09:56:04 pm »
Beskyttelsen tror jeg næppe er kewlar, selvom det ligner. Nok nærmere en form for hærdet plast eller lignende. Men absolut bedre end ingenting! Læderet er selvfælgelig ægte...



Er jeg nu ikke helt enig i. banker du knoerne i asfalten og plasten flækker, havner den måske inde i din hånd, ikke særligt fedt :tie:

Jeg går ikke gerne på kompromis med sikkerheden og giver gerne 1000,-+ hvis det er det der skal til for at redde mine hænder, dem skal jeg som håndværker leve af i mange år endnu :mrgreen:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #19 Dato: Maj 06, 2007, 11:57:47 am »
Beskyttelsen tror jeg næppe er kewlar, selvom det ligner. Nok nærmere en form for hærdet plast eller lignende. Men absolut bedre end ingenting! Læderet er selvfælgelig ægte...



Er jeg nu ikke helt enig i. banker du knoerne i asfalten og plasten flækker, havner den måske inde i din hånd, ikke særligt fedt :tie:

Jeg går ikke gerne på kompromis med sikkerheden og giver gerne 1000,-+ hvis det er det der skal til for at redde mine hænder, dem skal jeg som håndværker leve af i mange år endnu :mrgreen:

Ohjo, men banker du knoerne i asfalten i en helt alm. handske, er knoerne nok også fortid. Og der er stadig rigtig mange handsker uden kno-beskyttelse. Tror nu det er vigtigst at handsken kan klare en rutsjetur. Det viser sig jo, at man pr. automatik forsøger at tage fra med hænderne, så læderet skal gerne kunne modstå "korn20" på vejen. Her ender vi så nok i et brækket håndled eller lign. Præcis som ved ski/snowboard. Nå, kunsten er selvfølgelig slet ikke at styrte!  :blink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #20 Dato: Maj 06, 2007, 02:48:41 pm »
Er det ikke lidt underligt gerne at ville give over 100.000 for en motorcykel, men ikke at ville betale mere end 600 eller 1000 for at beskytte sine hænder???

Det er sgu så surt at skulle have en til at tørre sig i røven når man har været på lokum!

Jeg har selv: http://www.alpinestars.com/GP_Pro_Gloves/pd/np/141/p/355676.html

Og Eeeelsker dem  :D
« Senest Redigeret: Maj 06, 2007, 02:52:22 pm af Canidae »
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Chris

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #21 Dato: Maj 06, 2007, 03:27:14 pm »
Hører denne tråd ikke hjemme under Diverse udstyr og beklædning?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #22 Dato: Maj 06, 2007, 04:51:46 pm »
Er det ikke lidt underligt gerne at ville give over 100.000 for en motorcykel, men ikke at ville betale mere end 600 eller 1000 for at beskytte sine hænder???

Nemlig!!  :thumbsup: :respekt:
Jeg pev også noget over prisen på Held Phantom, men fuuuuuuuuuuck, hvor er de bare meget federe end mine noname fra MConline!! Bevares, de har tjent mig godt i ca fem år, men Held'erne har bare SÅ meget bedre føling med alting på cyklen, så det bliver næsten en hel ny oplevelse at køre kværn   :D :D :D

Edit: De der AlpineStar er også ret fede, men jeg synes Held'erne sidder bedre. En fed detalje på AS er også at lille- og ringefinger er forbundet, så lillefingeren er "forstærket" og tager knap så nemt turen om og røre ved håndleddet i et ærgeligt styrt. Smart detalje - sågar patenteret ifølge AS's hjemmeside som Canidae linker til.
« Senest Redigeret: Maj 06, 2007, 04:54:37 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

KB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 40
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #23 Dato: Maj 07, 2007, 09:30:38 am »
Bruger dem som sommerhandsker og er meget tilfreds.

http://www.alpinestars.com/SPS_Gloves/pd/np/141/p/355903.html
SV 1000S Fuldkåbe Baghugger Nrpladeholder Ixil carbon potter Spyball ClearAlternative baglygte m.int blink Forblink i pos.lys

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #24 Dato: Maj 09, 2007, 08:42:43 pm »
www.louis.de har lige nu tilbud på de før nævnte Held Racing handsker til 49,95€ (sat ned med 30,-€)
Best nr. 201184,201185 eller 201186
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #25 Dato: Maj 09, 2007, 09:03:18 pm »
www.louis.de har lige nu tilbud på de før nævnte Held Racing handsker til 49,95€ (sat ned med 30,-€)
Best nr. 201184,201185 eller 201186

Ja, men de fede Held Phantom til gustne 169,95€ :brok:

Gad vide om prisforskellen er det værd :huh: :huh:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #26 Dato: Maj 10, 2007, 08:03:08 am »
Jeg kører med Spidi's nye Vent handsker, det er simpelthen super ;-)

 :D
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #27 Dato: Maj 10, 2007, 08:26:36 am »
Jeg har også kørt med Thansen handskerne som Moolex linker til i knapt 2 år. Ingen problemer, jeg har dog ikke styrt testet dem.
SV1000S K6 - blå.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #28 Dato: Maj 21, 2007, 05:27:40 pm »
Ja, men de fede Held Phantom til gustne 169,95€ :brok:

Gad vide om prisforskellen er det værd :huh: :huh:

Kom glad, min ven  :D
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6594.0


 :afro: Niels
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Gode sommerhandsker????
« Svar #29 Dato: Maj 21, 2007, 09:52:25 pm »
Ja, men de fede Held Phantom til gustne 169,95€ :brok:

Gad vide om prisforskellen er det værd :huh: :huh:

Kom glad, min ven  :D
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6594.0


 :afro: Niels

Jamen jeg regner jo også med at du kommer og laver et salgsfremstød i Tune på lørdag :mrgreen: :mrgreen:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827