Forfatter Emne: Dækprofiler  (Læst 3964 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Dækprofiler
« Dato: Maj 03, 2007, 04:08:35 pm »
Jeg overvejer at sætte Continental roadattack på svinet bagpå istedet for pilot power2ct, som jeg har slidt ned.
Kunne godt tænke mig at prøve en dækprofil der ikke er så spids, MEN er i tvivl om jeg skal skifte det foreste dæk også (der er flere km i den 2ct ,der sidder der, endnu) pga de meget forskellige profiler de to dæk har..

Har aldrig før kørt med to forskellige dækprofiler, kan man det - eller er det noget pis ???

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Dækprofiler
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2007, 04:11:49 pm »
Den kombination kører en af mine venner med på sin RF600, pilot power foran, road attack bag.

Han har ikke bemærket noget negativt.

Han havde tidligere road attack både for og bag.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Dækprofiler
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2007, 04:16:39 pm »
Den kombination kører en af mine venner med på sin RF600, pilot power foran, road attack bag.

Han har ikke bemærket noget negativt.

Han havde tidligere road attack både for og bag.

Tak for svaret
Så duer det jo nok også for mig, ville bare se om jeg kunne undgå at have endnu et halvt fordæk stående i garagen.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Dækprofiler
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2007, 04:17:58 pm »
Behold det bløde dæk foran !!! (du kan ikke tåle at få forhjulsudskridninger )

Road Attack er temmelig hårdt.. så det ville jeg holde langt fra mit fordæk.. men det er smag og behag, kørestil og alt muligt andet :-)

behold du bare det bløde på så længe du kan  :thumbsup:

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Dækprofiler
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2007, 04:23:49 pm »
Behold det bløde dæk foran !!! (du kan ikke tåle at få forhjulsudskridninger )

Road Attack er temmelig hårdt.. så det ville jeg holde langt fra mit fordæk.. men det er smag og behag, kørestil og alt muligt andet :-)

behold du bare det bløde på så længe du kan  :thumbsup:

Nej forhjulsudskridningerne gemmer vi til rundkørslerne i regnvejr, og grus og sand på de små veje  :lmao:
Syntes faktisk at Road Attack står rigtig godt fast, prøvede en gixxx med dem på for og bag.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Dækprofiler
« Svar #5 Dato: Maj 04, 2007, 06:34:12 pm »
Hvorfor ikke Michelins nye Road 2CT bagpå? Det får rigtig gode ord med sig på vejen.. Persoligt ville jeg holde mig fra at blande dækmærker..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Kilosfau

  • Gæst
Re: Dækprofiler
« Svar #6 Dato: Maj 04, 2007, 11:10:33 pm »
Jeg overvejer at sætte Continental roadattack på svinet bagpå istedet for pilot power2ct, som jeg har slidt ned.

Hvor mange km var du om at slide det dæk ned ?  :huh:
også gerne oplysninger om kørestil samt køremønster...  :innocent:

Har nemlig selv planer om at skifte til 2CT når mine Road er slidt helt ned...  :afro:

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Dækprofiler
« Svar #7 Dato: Maj 05, 2007, 01:04:17 am »
Jeg overvejer at sætte Continental roadattack på svinet bagpå istedet for pilot power2ct, som jeg har slidt ned.

Hvor mange km var du om at slide det dæk ned ?  :huh:
også gerne oplysninger om kørestil samt køremønster...  :innocent:

Har nemlig selv planer om at skifte til 2CT når mine Road er slidt helt ned...  :afro:
Kommer til at køre ca 7000 km på det (ca 6000 af dem med normal gearing - har 42 tænder bagpå nu, hvilket er PERFEKT til den maskine)

Jeg har kun godt at sige om selve dækket.. greb-tør,greb-våd,holdbarhed,opvarmningetid osv er virkelig godt - grebet i svingene er direkte imponerende.
Men du skal være opmærksom på at Power er ret spids, hvilket gør at geden har tendens til at "vælte" ind i svingene -det er en cool egenskab hvis man har brug for det, men hvis man har mange transport-kilometer kan man ikke bruge det til så meget.

Et dæk man ikke skal overse er Pirelli Diablo Corsa, prøvekørte  zx6R, zx10R, CBR600RR og CBR1000RR med de dæk i et meget kuperet område med mange sving, i tørvejr  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: og der blev givet gaaaasss så man tror det er løgn, og der var INGEN problemer med dækkene - imponerende nok. :respekt:


Grunden til jeg vil prøve et dæk med mere rund profil er at, jeg efter at have sat et AFAM-race kædekit på har fået 1-1.5 cm kortere akselafstand (har trukket bagakslen så langt frem som muligt) og det har gjort svinet noget mere styrevillig. Den kortere akselafstand kombineret med den ret spidse dækprofil, som pilot power har, gør at svinet er endnu mere urolig end den er "født" (bilder i hvertfald mig selv ind at et rundere dæk hjælper på det)

kørselsmønster: det er ikke så mange "transport-kilometer" der er blevet kørt og måske 50 km motorvej i alt, det er også sjældent jeg knalder den max af i optræk. Svinet bruges mest til FUN-kørsel og ture sammen med nogle gutter der kører friskt til - hvor jeg normalt er bagerste mand (giver lidt mere arbejde til både mig og svinet)

Normalt vælger jeg de små veje (gør vi også på fællesturene), hvis der er gode sving, - og der er stilen alt hvad jeg og svinet kan magte MINUS 20% som "overskud" til at klare de forskellige situationer der af og til opstår pga andre trafikanter, diverse landbrugsredskaber og landbrugets efterladenskaber på vejene.

Ligeud på størrer veje..NORMALT 120-130, medmindre man bliver grebet af momental kedsomhed - så kan den da periodevis godt få lidt gas, det bliver dog hurtigt kedeligt for det går jo liiiiigeud.
 
Slidet på dækket har også været ret godt, dvs at det er ikke knaldet fuldstændig firekantet, self mest slidt på midten, men siderne er nu også slidt pænt med - det er i hvertfald det pæneste bagdæk jeg har "lavet" til dato  :mrgreen:

Har så siden jeg oprettede tråden konstateret at fordækket heller ikke er SÅ godt mere.. så spørgsmålet vedr at mixe forskellige dæktyper har vist løst sig selv...

Mvh
GD

 
« Senest Redigeret: Maj 05, 2007, 12:12:49 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir