Forfatter Emne: ICE - en god idé !  (Læst 4846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
ICE - en god idé !
« Dato: Maj 03, 2007, 12:01:25 am »
Hermed en opfordring til folk - I kan jo bruge idéen eller lade være.


Nogle ambulancefolk og lægevagten i København har fået en god ide.

Næsten alle alvorligt skadede de møder har en mobiltelefon på sig.
Men man ved ikke hvem på adresselisten, som er nærmeste pårørende.

De vil nu prøve at få en verdensomspændende ide til at bredes sig (og det
gør jeg nu).

Man skal indtaste en person under  "ICE" (= In Case of Emergency).
Under dette navn står den/de personer som man mener bør kontaktes.

Har man flere personer, kan man bruge ICE1, ICE2, ICE3, osv........

Det kunne gøre det lidt nemmere for redningspersonale, politi, læger osv. at nå at underrette pårørende i tide.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: ICE - en god idé !
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2007, 12:02:59 am »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Smart..

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: ICE - en god idé !
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2007, 12:11:14 am »
Super ide :thumbsup:
Anders
Suzuki GS500E 96

SPUNK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • far´s tøs ;-)
    • http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/
Re: ICE - en god idé !
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2007, 12:20:27 am »
Lyder skuda ikke som en helt dårlig ide.. :thumbsup:  :thumbsup:
SÆLGES TL1000R, se billeder af den her :  http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/  og under køb/salg.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: ICE - en god idé !
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2007, 08:23:29 am »
god ide
Blå SV650S 00

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: ICE - en god idé !
« Svar #5 Dato: Maj 03, 2007, 11:21:04 am »
Super idé - det burde vi alle gøre.....
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

MiE (PiP)

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 172
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
Re: ICE - en god idé !
« Svar #6 Dato: Maj 03, 2007, 01:57:52 pm »
Idéen lyder nu smart nok....

Men har lige læst en artikel i Ekstra Bladet, hvor både Falck og politiet fraråder dette...

Politiets informationschef siger :
" Det er da klart, at har vi ikke andet kigger politiet i mobiler, men det vil aldrig være vores første valg."

 
Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: ICE - en god idé !
« Svar #7 Dato: Maj 03, 2007, 04:46:40 pm »
Idéen lyder nu smart nok....

Men har lige læst en artikel i Ekstra Bladet, hvor både Falck og politiet fraråder dette...

Politiets informationschef siger :
" Det er da klart, at har vi ikke andet kigger politiet i mobiler, men det vil aldrig være vores første valg."

 

OG  :huh: :huh: :huh:

Ideen er da super, det er da det eneste sted man ,med sikkerhed, har tlf. numre til pårørende..... og langt størstedelen af os har en mobilos med.... Informationschefen siger at har de ikke andet osv, hvad andet skulle der være..?

sååååå deeeeeet

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 03, 2007, 04:48:49 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: ICE - en god idé !
« Svar #8 Dato: Maj 03, 2007, 04:49:01 pm »
Et lille lamineret kort med "I tilfælde af Nød/ uheld kontaktes:" i tegnebogen kan vel også gøre det. Tegnebogen er det første sted jeg ville kigge efter oplysninger, der ligger kørekortet jo ofte og er en forulykket bevidstløs vil man selvfølgelig prøve at identificere vedkommende. Mange render rundt med diverse sedler med telefonnumre og lignende i tegnebogen og politiet vil i øvrigt kunne finde de nærmeste pårørende ud fra CPR-nummeret. En mobiltelefon kan i øvrigt blive beskadiget ved et uheld så den ikke kan vise "ICE", men som backup er det ikke en dårlig idé...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Legenden

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: ICE - en god idé !
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2007, 04:55:35 pm »
Har også læst de "negative" artikler omkring ICE, og jeg syntes det er rent lor.. det de lukker ud. At fraråde det fordi det er sidste udvej hvis ikke de har andet er sgu da hul i hovedet. Jeg har ICE på min mobil, hellere det end slet ikke at blive identificere...og det koster jo ikke nogen noget.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: ICE - en god idé !
« Svar #10 Dato: Maj 03, 2007, 05:07:50 pm »
Har også læst de "negative" artikler omkring ICE, og jeg syntes det er rent lor.. det de lukker ud. At fraråde det fordi det er sidste udvej hvis ikke de har andet er sgu da hul i hovedet. Jeg har ICE på min mobil, hellere det end slet ikke at blive identificere...og det koster jo ikke nogen noget.

Enig... at FRARÅDE det er jo total tåbeligt, og hvad er argumenterne for at fraråde det ????

F.eks har jeg aldrig tegnebog med.... kørerkort,dankort, mobil - og afsted det gik. Kender mange andre der har samme "KIT" med...

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

ajbuchardt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: ICE - en god idé !
« Svar #11 Dato: Maj 03, 2007, 08:23:54 pm »
Unskyld men, hvor mange skal man ringe til inden man finder en person, der kan fortælle hvem der vigtig i telefonbogen? Det kan ikke tage lang tid.

Julius

lonnie

  • Gæst
Re: ICE - en god idé !
« Svar #12 Dato: Maj 03, 2007, 09:24:05 pm »
den med mobilen er jeg også klart tilhænger af og vi kan alle blive enige om, at de søde små politimænd ikke blir slanke af deres job..(håber ikke jeg fornærmer nogen :wink:)... men uanset, hvordan vi vender og drejer den tror jeg heller ikk den holder i byretten ang. ICE... de søde `kneppeltæmmere`sku jo nødig blive overlastet he he... om man har pung med eller ej, har ALLE forhåbentlig deres kørekort med og man kan få en ret smart holder til det ligesom til sit dankort og der er også lige plads til et lille lamineret kort med navn og adr. på to der kan kontaktes i tilfælde af det værst tænkelige... en veninde har det og har desværre måtte bruge det en gang dog i bil, men det var bonus for mobilen kan jo blive skadet i uheld og hva`så???.... :D :D....
laminering kan købes billigt hos alle fotohandlere og det tager fem og få lavet det.... ha det rart... :respekt:

TBN

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 98
  • Altid et skridt bagefter..
Re: ICE - en god idé !
« Svar #13 Dato: Maj 03, 2007, 11:28:43 pm »
Hmmm.

Hvis jeg skal herfra, skal det være med så mange problemer for så mange mennesker som muligt.....


Nej synes, at det er en god ide... godt råd!

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: ICE - en god idé !
« Svar #14 Dato: Maj 03, 2007, 11:52:58 pm »
Jeg læste lige kritikken af systemet i EB, og umiddelbart er det da rigtig nok, at man ikke søger i en persons telefon efter numre som det første, men det er vel bare en ekstra sikkerhed.

Kritikken finder jeg dog mærkværdig - for idéen er da super, selvom den måske ikke bliver brugt hver gang.

Og det handler da ikke om, at det skal være nemmere for politi osv. men derimod mere om, at man kan være sikker på, at ens pårørende bliver underrettet så hurtigt som muligt. Det er sgu da ikke for politiets skyld i tilfælde af underretning, men derimod en sikkerhed for dig og dine pårørende.

Mht. det med at man vel altid har kørekort osv. med, er det langt fra tilfældet. Der er mange mennesker som kommer ud for noget. Ofte har de ikke ingenting med, men hvis de har noget, er det næsten altid en mobiltelefon.

Så jeg vil mene, at det stadig er et godt råd !

Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.