Forfatter Emne: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?  (Læst 4988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #15 Dato: Maj 04, 2007, 03:05:09 pm »
Jeg har kigget lidt på forskellige chat-moduler til forummet, og har installeret et af dem.. det kan nås fra menuen i toppen. Det er forholdsvis selvforklarende.

Vi kan jo se hvordan det går med det, og så evaluere om et par uges tid.

Kanon Smølf ... Top !!    :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

En ide.. Måske få chatten til at åbne i et nyt vindue, så man stadig kan følge med i forummet og være på chatten.
(det kan sagtens lade sig gøre hvis man holder shift nede, når man klikker på "Chat" knappen.. men for brugervenligheden skulle det måske ligge på selve linket (_blank)  )
held enig det vil være bedre med et nyt vindue.
"chat knappen" kan kun ses i denne tråd, er det med vilje eller en fejl
Blå SV650S 00

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #16 Dato: Maj 04, 2007, 06:47:43 pm »
Tja jeg må indrømme at jeg ikke fatter en bjælde af hvad i snakker om :hand: og jeg kan ikke rigtigt se formålet med et chat-rum
Jeg kan sagtens se fordelene ved et realtime chatrum. Blandt andet netop muligheden for at få hurtigt svar på et spørgsmål, man lige sidder og brænder inde med. Måske kan det også bruges til hurtigt at få en impuls-køretur op og stå.

Se lige denne tråd http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6371.0 jeg stiller et spørgsmål kl 19.29 som jeg ikke kunne se der var andre der havde stillet på SVrider.dk og kl 19.35 har jeg svar med billede og beskrivelse, har man brug for hurtigere svar end det????? :huh: :huh:

Mit spørgsmål bliver så også i forummet til den næste der står med problemet, det kan jeg forstå det ikke gør på IRC??
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #17 Dato: Maj 05, 2007, 03:32:54 pm »
Tja jeg må indrømme at jeg ikke fatter en bjælde af hvad i snakker om :hand: og jeg kan ikke rigtigt se formålet med et chat-rum
Jeg kan sagtens se fordelene ved et realtime chatrum. Blandt andet netop muligheden for at få hurtigt svar på et spørgsmål, man lige sidder og brænder inde med. Måske kan det også bruges til hurtigt at få en impuls-køretur op og stå.

Se lige denne tråd http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6371.0 jeg stiller et spørgsmål kl 19.29 som jeg ikke kunne se der var andre der havde stillet på SVrider.dk og kl 19.35 har jeg svar med billede og beskrivelse, har man brug for hurtigere svar end det????? :huh: :huh:

Mit spørgsmål bliver så også i forummet til den næste der står med problemet, det kan jeg forstå det ikke gør på IRC??

Du var nok heldig med at fange Moolex på en af sine gode dage hvor han havde husket at spise sine piller.  :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #18 Dato: Maj 05, 2007, 03:53:50 pm »
Jeg kan lave en IRC kanal på Quakenet hvis man ønsker det. Det eneste det kræver er at der er 3 andre i kanalen ude over mig selv. Så kan kanalen gøres permanent.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

elendil

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #19 Dato: Maj 06, 2007, 05:39:58 pm »
Hej,

Nu kan IRC, som nogle nævner, jo bruges til andet end lige at stille spørgsmål, blandt andet til bare at hyggesnakke lidt løst og fast realtime (relativt). Og lige præcis det ville da være fantastisk at have på IRC frem for i disse fora... i hvert fald efter min mening.

I øvrigt virker IRC suverænt til lige netop chat. Der kan laves nok så mange webbaserede chatklienter, men de er bare møgringe allesammen. Evnen til at vælge sin egen klient har sine meget store fordele.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #20 Dato: Maj 07, 2007, 07:56:24 pm »
Hej,

Nu kan IRC, som nogle nævner, jo bruges til andet end lige at stille spørgsmål, blandt andet til bare at hyggesnakke lidt løst og fast realtime (relativt). Og lige præcis det ville da være fantastisk at have på IRC frem for i disse fora... i hvert fald efter min mening.

I øvrigt virker IRC suverænt til lige netop chat. Der kan laves nok så mange webbaserede chatklienter, men de er bare møgringe allesammen. Evnen til at vælge sin egen klient har sine meget store fordele.

Med venlig hilsen,

-Kenneth Straarup

Nemlig lige præcis

Og vil lige sige, at vi er 2 på allerede - altså på IRC (#svrider.dk på quakenet)
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #21 Dato: Maj 07, 2007, 08:08:22 pm »
Eyyyy så er undertegnede også derinde. Kom glad  :D :D :thumbsup: :thumbsup:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #22 Dato: Maj 07, 2007, 10:08:30 pm »
Så er kanalen på Quaknet i luften. Vi har fået en L bot der kan hjælpe med at holde styr på sagerne  :D
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #23 Dato: Maj 08, 2007, 08:12:54 am »
Jeg kan kun se chat knappen ved at gå ind i en tilfældig tråd... Hvis jeg bare kigger på forsiden af forum, så er den væk  :huh: :huh: Det er sært
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #24 Dato: Maj 08, 2007, 08:16:32 am »
Jeg kan kun se chat knappen ved at gå ind i en tilfældig tråd... Hvis jeg bare kigger på forsiden af forum, så er den væk  :huh: :huh: Det er sært
Hmm tror måske vi snakker forbi hinanden. Den kanal jeg snakker om er en IRC kanal som hedder #SVrider.dk. Den findes nu på IRC netværket Quakenet.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #25 Dato: Maj 08, 2007, 09:38:33 am »
Jeg kan kun se chat knappen ved at gå ind i en tilfældig tråd... Hvis jeg bare kigger på forsiden af forum, så er den væk  :huh: :huh: Det er sært
Hmm tror måske vi snakker forbi hinanden. Den kanal jeg snakker om er en IRC kanal som hedder #SVrider.dk. Den findes nu på IRC netværket Quakenet.

Nej nej, vi snakker ikke forbi hinanden. Jeg nævnte bare, at det var sært, at jeg ikke kunne finde chat knappen på foresiden... Alle de ting i nævner herinde med bot og irc og alt det der, det aner jeg virkelig intet om, så jeg stoler på, at i har ret  :huh:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #26 Dato: Maj 08, 2007, 09:47:30 am »
Jeg har hacket lidt i chat-funktionen på svrider.dk så den nu forbinder til jeres etablerede kanal på quakenet.

Hvis man ikke ser en chat-knap i menuen, så genindlæs siden, evt. ved at holde ctrl nede mens man trykker reload (eller hvad knappen måtte hedde i ens foretrukne browser)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #27 Dato: Maj 08, 2007, 04:35:06 pm »
Jeg har hacket lidt...
Ja, det har du vist... Nu står folks cykler noteret under deres avatar hele 2 gange. :mrgreen:
Kan du ikke hacke det tilbage igen?  :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #28 Dato: Maj 08, 2007, 05:25:26 pm »
Ja, det har du vist... Nu står folks cykler noteret under deres avatar hele 2 gange. :mrgreen:
Kan du ikke hacke det tilbage igen?  :wink:

Jeg tror nu ikke det har så meget med det at gøre, da man kan fjerne chatten og det stadig sker. Der er også andre fejl på siden. Ole vil vist kigge på det ved lejlighed...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvad med at starte #svrider.dk på mIRC?
« Svar #29 Dato: Maj 08, 2007, 06:31:49 pm »
Der er også andre fejl på siden. Ole vil vist kigge på det ved lejlighed...

Er det også en fejl, at ingen stort set skriver derinde  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"