Forfatter Emne: Ny Tråd ? "Ulykker"  (Læst 2587 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Ny Tråd ? "Ulykker"
« Dato: Maj 02, 2007, 09:17:03 am »
Jeg tænkte det måske ville være godt med en ny tråd hvor folk kan poste diverse ulykker, ikke fordi det er spændene læsning (man bliver squ lidt trist), men mere for at have et samlet overblik og på den måde måske være med til at nye MCister og  gamle, kan læse om hvad der kan gå galt og på den måde redde livet.
« Senest Redigeret: Maj 02, 2007, 09:28:05 am af Michael N »
Hayabusa Sort / Orange

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2007, 10:11:57 am »
Personligt bryder jeg mig ikke om at høre/læse om det...

Jeg er lidt ligesom strudsen der stikker hovedet ned i hullet i jorden, og tror at ingen kan se den..

Jeg syntes det er ufedt at høre om alle de uheld... Jeg er ikke vild med at blive gjort opmærksom på det.. man får jo fornemmelsen af at ulykke antallet er kraftigt stigende, for jeg har aldrig før hørt om så mange ulykker som nu.   

Jeg ved ikke om det er fordi at der ganske enkelt bare er kommet mange flere MCister, eller om det er pga internettet at oplysningerne er så nemt tilgængelige, eller om det reelt er fordi der bare sker flere og flere ulykker. Det irriterer mig faktisk temmelig meget at der er så mange ulykker for tiden...

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der snart er nogle politikkere der får øje på dette og vil vinde vælgere, ved at lave ny lovforslag, som gør det endnu mere svært at nyde motorcyklernes glæder..

Dybt tragisk at folk kører sig ihjel og laver ulykker...

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2007, 11:02:27 am »
Personligt bryder jeg mig ikke om at høre/læse om det...

Jeg er lidt ligesom strudsen der stikker hovedet ned i hullet i jorden, og tror at ingen kan se den..

Jeg syntes det er ufedt at høre om alle de uheld... Jeg er ikke vild med at blive gjort opmærksom på det.. man får jo fornemmelsen af at ulykke antallet er kraftigt stigende, for jeg har aldrig før hørt om så mange ulykker som nu.   

Jeg ved ikke om det er fordi at der ganske enkelt bare er kommet mange flere MCister, eller om det er pga internettet at oplysningerne er så nemt tilgængelige, eller om det reelt er fordi der bare sker flere og flere ulykker. Det irriterer mig faktisk temmelig meget at der er så mange ulykker for tiden...

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der snart er nogle politikkere der får øje på dette og vil vinde vælgere, ved at lave ny lovforslag, som gør det endnu mere svært at nyde motorcyklernes glæder..

Dybt tragisk at folk kører sig ihjel og laver ulykker...
Ja man kan lige forestille sig at motorcykler brandbeskattes endnu mere for at undgå så mange uheld, men de fleste gange er det en søvnig billist i bil der har skylden :huh:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2007, 12:10:58 pm »
Jeg syn's det er en god ide...

Det får mig da til at tænke en ekstra gang over de småidiotiske satsninger man kommer til at lave en gang imellem...

Så jeg tror da at det har en præventiv virkning på mange mennesker! Ikke mindst mig selv...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2007, 01:10:02 pm »
Personligt bryder jeg mig ikke om at høre/læse om det...

Jeg er lidt ligesom strudsen der stikker hovedet ned i hullet i jorden, og tror at ingen kan se den..

Jeg syntes det er ufedt at høre om alle de uheld... Jeg er ikke vild med at blive gjort opmærksom på det.. man får jo fornemmelsen af at ulykke antallet er kraftigt stigende, for jeg har aldrig før hørt om så mange ulykker som nu.   

Jeg ved ikke om det er fordi at der ganske enkelt bare er kommet mange flere MCister, eller om det er pga internettet at oplysningerne er så nemt tilgængelige, eller om det reelt er fordi der bare sker flere og flere ulykker. Det irriterer mig faktisk temmelig meget at der er så mange ulykker for tiden...

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der snart er nogle politikkere der får øje på dette og vil vinde vælgere, ved at lave ny lovforslag, som gør det endnu mere svært at nyde motorcyklernes glæder..

Dybt tragisk at folk kører sig ihjel og laver ulykker...

X2
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #5 Dato: Maj 02, 2007, 01:24:36 pm »
Jeg er nu også helst fri for en regulær "Ulykke" kategori. !

Det er vildt så mange der kommer galt afsted for tiden  :(
Og værst af alt synes jeg, at det i mange af tilfældene, ser ud til at det dem selv der er skyld i ulykkerne, ved at køre for stærkt de forkerte steder  :?

Så kør ordentligt, og pas på jer selv, for der er sgu ikke andre der gør det  :!:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #6 Dato: Maj 02, 2007, 04:02:39 pm »
Jeg kan også sagtens undvære en "Ulykke"-kategori herinde. Jeg synes det er slemt nok, at der overhovedet er stof nok (læs: tilstrækkeligt mange ulykker) til, at idéen i det hele taget kan blive bragt op.
Som Harry siger til den gode doktor i Days Of Thunder, så skyr racerkørere hospitaler, begravelser og alt hvad der ellers har med død og lemlæstelse at gøre, og jeg tror Luske har ret i, at det sandsynligvis gælder for endda rigtig mange af os.
At folk poster om det, så forummets medlemmer kan læse om det, er måske meget godt, netop fordi man muligvis har det en lille smule i baghovedet næste gang man er ude og køre. Men en decideret kategori, der fokuserer på de absolut dårligste aspekter ved vores elskede hobby, den tror jeg sagtens vi kan være foruden.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #7 Dato: Maj 02, 2007, 04:17:46 pm »
Jeg kan også sagtens undvære en "Ulykke"-kategori herinde. Jeg synes det er slemt nok, at der overhovedet er stof nok (læs: tilstrækkeligt mange ulykker) til, at idéen i det hele taget kan blive bragt op.
Som Harry siger til den gode doktor i Days Of Thunder, så skyr racerkørere hospitaler, begravelser og alt hvad der ellers har med død og lemlæstelse at gøre, og jeg tror Luske har ret i, at det sandsynligvis gælder for endda rigtig mange af os.
At folk poster om det, så forummets medlemmer kan læse om det, er måske meget godt, netop fordi man muligvis har det en lille smule i baghovedet næste gang man er ude og køre. Men en decideret kategori, der fokuserer på de absolut dårligste aspekter ved vores elskede hobby, den tror jeg sagtens vi kan være foruden.

helt enig
Blå SV650S 00

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #8 Dato: Maj 02, 2007, 04:57:14 pm »
jeg kan ike se at en "død, kvæstelse og ødelæggelses" har noget at gøre herinde, der  findes rigeligt med andre fora som forherliger den slags.
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #9 Dato: Maj 02, 2007, 05:29:34 pm »
jeg kan ike se at en "død, kvæstelse og ødelæggelses" har noget at gøre herinde, der  findes rigeligt med andre fora som forherliger den slags.

Ja.. Kategorien " Hvem var det jeg så ... splattet ud på vejen" er ikke så fed at have hængende.

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #10 Dato: Maj 02, 2007, 06:32:59 pm »
jeg kan ike se at en "død, kvæstelse og ødelæggelses" har noget at gøre herinde, der  findes rigeligt med andre fora som forherliger den slags.

Ja.. Kategorien " Hvem var det jeg så ... splattet ud på vejen" er ikke så fed at have hængende.

tror nu heller ikk lige personen vil svare tilbage på spørgsmålet  :mrgreen:
nu med gixxer 1000k8:o)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #11 Dato: Maj 03, 2007, 02:56:02 pm »
Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der snart er nogle politikkere der får øje på dette og vil vinde vælgere, ved at lave ny lovforslag, som gør det endnu mere svært at nyde motorcyklernes glæder..

Dybt tragisk at folk kører sig ihjel og laver ulykker...
Ja det kan sku hurtigt ende med at vi alle skal køre i grønne veste og rotorblink på hjelmen  :puke:
Og måske en HK grænse  :evil: eller vi kan gå endnu videre, forbydelse af sportsmaskiner  :club:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #12 Dato: Maj 03, 2007, 04:49:30 pm »
Jeg kan også sagtens undvære en "Ulykke"-kategori herinde. Jeg synes det er slemt nok, at der overhovedet er stof nok (læs: tilstrækkeligt mange ulykker) til, at idéen i det hele taget kan blive bragt op.
Som Harry siger til den gode doktor i Days Of Thunder, så skyr racerkørere hospitaler, begravelser og alt hvad der ellers har med død og lemlæstelse at gøre, og jeg tror Luske har ret i, at det sandsynligvis gælder for endda rigtig mange af os.
At folk poster om det, så forummets medlemmer kan læse om det, er måske meget godt, netop fordi man muligvis har det en lille smule i baghovedet næste gang man er ude og køre. Men en decideret kategori, der fokuserer på de absolut dårligste aspekter ved vores elskede hobby, den tror jeg sagtens vi kan være foruden.

Jeg er hverken for eller imod sådan en kategori.
Men hvis nogle/flertallet, ikke ønkser at vide/kende til de ulykker der sker. Så er det vel en meget god ide, de er samlet et sted. Så kan de "bare" lade vær' med at kigge i den kategori, og så slipper de for at læse alle de "overskrifter" om de slemme ulykker?!  :huh:
For man er vel nysgerrig, når man ser en overskrift, som "Motorcykel pløjre fodgængere ned", og hvad de ellers bliver kaldt...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #13 Dato: Maj 04, 2007, 09:18:15 pm »
jeg læser alt det med de uheld der bliver skrevet om,det er sørgelig læsning men det gør at jeg tænker mere over at det kan gå galt.
Jeg syntes sådan en tråd ville være ok men ikke billeder eller video,da det ikke skal være underholdning men noget vi kan bruge for at dæmpe den djævel vi nok alle har lidt af.
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

unimann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Re: Ny Tråd ? "Ulykker"
« Svar #14 Dato: Maj 05, 2007, 12:13:45 pm »
jeg syntes ikke det er fedt at høre om....meeenn det er desværre uundgåeligt. så hvorfor ikke i dette forum. men vi ved jo alle at jo flere cykler jo flere uheld...det kan næsten ikke undgåes. og med det stigende salg af cykler...48% flere en 2006....ifgl. magasinet bike. ja så må vi jo bare opfordre alle til at tænke på hvordan man køre.... ha respekt for andre. det tror jeg nu også at de fleste gør. men der findes jo også dem som køre med hovdet under armen...trist.... det giver et dårligt billed.

pas på derude... ikke kun på jer selv

René