Jeg synes at den standard styrdæmper på min SV1000SK6 ikke dæmper nok og så larmer (knaser) den mår man laver
kraftige udslag med styret.
Jeg har så efterfølgende fundet ud af at nogle skifter olien ud i styrdæmperen til en med højere viskositet, så det har jeg så gjort.
Først så opdager man at grunden til at styrdæmperen "knaser" er, at der er luft i olien, der kommer en masse luft ud
når man dræner dæmperen. Det er et problem fordi så har dæmperen ikke en jævn arbejdsgang.
Olien i styrdæmperen er en 5W og jeg havde en lille sjat Hyperpro 10W forgaffel olie stående efter jeg har skiftet fjedre
i forgaflen, der skal bruges ca. 10ml. (det skal være forgaffel olie)
Ved påfyldning af den nye olie skal man være lidt tålmodig og være grundig med at trække stemplet frem og tilbage mange
gange for at få alt luft ud af dæmperen. Det har taget mig ca. 45 min. inc. af og påmontering.
Resultatet er en styrdæmper hvor du kan mærke at den rent faktisk dæmper! og en mere rolig maskine...specielt ved høje hastigheder.
Denne løsning kan dog ikke sammenlignes med en eftermonteret justerbar styrdæmper, de er væsentlig bedre.