Forfatter Emne: Syn af Hamicad nr plade holder.  (Læst 6382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Syn af Hamicad nr plade holder.
« Dato: April 30, 2007, 07:00:14 pm »
Er der nogen der har fået synet deres cykel med Hamicad nr plade holder?
Jeg gider nemlig ikke pille den af hvis jeg kan slippe.  :)

www.hamicad.com

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2007, 10:24:22 am »
Er der nogen der har fået synet deres cykel med Hamicad nr plade holder?
Jeg gider nemlig ikke pille den af hvis jeg kan slippe.  :)

www.hamicad.com

Det skulle vel ikke være noget problem hvis du kan holde de mål der skal være til syn, jeg kan ike lige huske hvor mange cm. der skal være mellem blinkene men mener det er omkring 27 cm. og så skal der være en reflex bagud og nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Hvis du kan holde dig inden for de regler der er, skulle det ikke være et problem.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2007, 10:25:57 am »
Og du skal have en hugger på, da du har fjernet den originale afskærmning af baghjulet!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #3 Dato: Maj 02, 2007, 11:28:21 am »
Og du skal have en hugger på, da du har fjernet den originale afskærmning af baghjulet!
Den mener jeg bestemt ikke er nødvendig iflg. loven..   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2007, 11:49:13 am »
Og du skal have en hugger på, da du har fjernet den originale afskærmning af baghjulet!
Den mener jeg bestemt ikke er nødvendig iflg. loven..   

Nej jeg mener heller ikke at detailforskrifterne siger netop det. Der skal dog være en skærm som skal være tilvejebragt enten i form af karosseriet eller i form af en særskilt skærm.

Hvorvidt det så vil være opfyldt når en Hamicad er monteret, hænger lidt i luften...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #5 Dato: Maj 02, 2007, 11:59:14 am »
Hmmm... Det er jeg blevet oplyst af en betjent som stoppede Greven og jeg kort tid efter de slæggede på kravet om den originale bagskærme.

Han kiggede bagtil og sagde: Nå der er nogen der er glade for at man kan nøjes med den lille skærm i stedet for den originale hva´?  :blink: (Men til gengæld snakkede han ikke om vores åbne udstødninger!) men ok han kunne jo være uvidne om de aktuelle regler.  :rolleyes:

Så prøv det så ser vi hvad synsmanden siger... :|
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #6 Dato: Maj 02, 2007, 12:16:10 pm »
Hmmm... Det er jeg blevet oplyst af en betjent som stoppede Greven og jeg kort tid efter de slæggede på kravet om den originale bagskærme.

Ja jeg kan godt huske den historie... Det er lidt svært at vide hvordan det forholder sig uden at prøve at få en Hamicad igennem syn, som du også skriver. Og selv der kan det jo komme an på synsmandens øje.

At der så kan være en masse andet galt med Hamicad'en er et andet problem, vinklen på nummerpladen er blevet nævnt, jeg har ikke checket om det er lovligt. Hvis man bruger mini-blink kan det også være et problem, da Hamicad'en (i modsætning til Lucas'en) bringer blinkene tættere på hinanden. Nummerpladen kan også delvist dække for små blink. Og man skal selvfølgelig huske refleksen...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #7 Dato: Maj 02, 2007, 03:33:15 pm »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade, medmindre man kører en 50cc Thansen-raket med 30 eller 45 km/t som "topfart". Nogle mini-blink er desuden Mærket med et E på glasset, og burde derfor være ok i EU.
Desuden står der, at blink i styr-enderne kun kan gøre det ud for forblink, og altså skal suppleres af et par bagudvendte bagerst på cyklen.....men det er vel næppe relevant på en SV'er, eller...?

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #8 Dato: Maj 02, 2007, 07:57:06 pm »
Jeg var til syn med XT'eren i går og snakkede med den overraskende flinke synsmand om det. Han sagde at jeg bare kunne komme forbi med cyklen, så kunne de da kaste et blik på den. Det tilbud vil jeg benytte mig af, så må vi se hvad de siger.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #9 Dato: Maj 03, 2007, 12:29:37 am »
Ja de er blevet noget mere medgørlige efter synsforretningen er blevet privatiseret!!!! Nu skal de jo holde på kunderne, og ikke jorde dem, som man kunne føle før i tiden........ 

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #10 Dato: Maj 03, 2007, 06:30:13 am »
Ja de er blevet noget mere medgørlige efter synsforretningen er blevet privatiseret!!!! Nu skal de jo holde på kunderne, og ikke jorde dem, som man kunne føle før i tiden........ 

Det kan du have noget så ret i, så helt skidt er privatisering ikke.....ventetid er der jo heller ikke rigtig noget af mere.....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #11 Dato: Maj 09, 2007, 11:08:44 pm »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade...
Det må være tyske mål... Jeg mener, at de tilsvarende mål herhjemme er 240mm foran og 180mm bagpå. Og mener også, at en dansk MC-nummerplade er netop 180mm bred.

...nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Jeg tror faktisk, det er værre endnu... hvis jeg husker rigtigt, er det kun 15° fra lodret.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #12 Dato: Maj 09, 2007, 11:25:15 pm »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade...
Det må være tyske mål... Jeg mener, at de tilsvarende mål herhjemme er 240mm foran og 180mm bagpå. Og mener også, at en dansk MC-nummerplade er netop 180mm bred.

...nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Jeg tror faktisk, det er værre endnu... hvis jeg husker rigtigt, er det kun 15° fra lodret.
Kan det ikke være ligegyldigt ??  hvis man skal til syn med en MC, er det jo fordi man ikke har nogen nummerplade :-)   den får man jo først bagefter..   :D

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #13 Dato: Maj 10, 2007, 10:55:07 am »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade...
Det må være tyske mål... Jeg mener, at de tilsvarende mål herhjemme er 240mm foran og 180mm bagpå. Og mener også, at en dansk MC-nummerplade er netop 180mm bred.

...nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Jeg tror faktisk, det er værre endnu... hvis jeg husker rigtigt, er det kun 15° fra lodret.
Er du sikker på din kværn ikke er en Thansen-bandit, for min nr.plade måler ihvertfald 240mm...... :lol:  Mht om det er tyske mål, så må jeg være ærlig og sige,at det ved jeg ikke, men mon ikke det er det samme indenfor EU.....?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #14 Dato: Maj 10, 2007, 12:46:17 pm »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade...
Det må være tyske mål... Jeg mener, at de tilsvarende mål herhjemme er 240mm foran og 180mm bagpå. Og mener også, at en dansk MC-nummerplade er netop 180mm bred.

...nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Jeg tror faktisk, det er værre endnu... hvis jeg husker rigtigt, er det kun 15° fra lodret.
Er du sikker på din kværn ikke er en Thansen-bandit, for min nr.plade måler ihvertfald 240mm...... :lol: 
Det er i hvert fald ikke en Bandit, men derudover kan vi da godt sige, der er noget T.Hansen over den. :wink:
Må give dig ret i, at det passer bedre med de 240mm bagpå. Men så må det være 180mm foran.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...