Forfatter Emne: Identifikation af udstyr  (Læst 5718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Identifikation af udstyr
« Dato: April 29, 2007, 09:50:27 pm »
Hey.

Jeg har jo købt en SV 650 S, og jeg aner faktisk talt ikke hvad det er der er på den af ekstraudstyr. Så derfor håbede jeg at i herinde kunne hjælpe mig med at identificere mit ekstraudstyr.

Det jeg ved:

Anden potte, men aner ikke hvad det er for en. Så mærke på den
Plov - tror det er en poly26, men er ikke sikker.
Hvide baglygter med blink - mærke kender jeg ikke
Hugger. Ja jeg ved det er en hugger, men heller ikke mere.
Forskærmsforlænger. Mere ved jeg heller ikke om den.

Og hvis nogen kan spotte lidt mere, så ville det være guld værd.

I kan se den  HER

Håber i kan hjælpe mig...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #1 Dato: April 29, 2007, 11:47:25 pm »
Hmm,
Udstødningen kunne måske være en BOS eller Typhoon, men er ikke sikker.
Huggeren har jeg ingen ide om - men det er ikke Suzukis. Kunne også være fra Poly26.
Den har Hamicad Fender eliminator og olie/vand-kølegitter beskytter.
Stålarmerede bremseslanger.
Disko-olieprop i pimp-farve.  :wink:
Tilbagerykkersæt, men kan ikke se hvilket.
Baglygten kan jeg ikke give dig et mærke på, men den fåes her: http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=767&sub=151&page=1
Ploven tror jeg du har ret i er en Poly26
Forskærmsforlænger fra SB-fiberdesign www.sbfiberdesign.com
Indbyggede blink i forlygten (iøvrigt ulovligt, ligesom at have det i baglygten.





Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #2 Dato: April 30, 2007, 10:24:33 am »
Indbyggede blink i forlygten (iøvrigt ulovligt, ligesom at have det i baglygten




Er det nu også det? Bare de lyser gult/orange så det er tydeligt selv i sollys og der er mere end 20-25 cm imellem blinklygterne. Det ulovlige er vel fordi der nu ikke er positionslys på???

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #3 Dato: April 30, 2007, 10:46:15 am »
Indbyggede blink i forlygten (iøvrigt ulovligt, ligesom at have det i baglygten




Er det nu også det? Bare de lyser gult/orange så det er tydeligt selv i sollys og der er mere end 20-25 cm imellem blinklygterne. Det ulovlige er vel fordi der nu ikke er positionslys på???


Øh, Ja.? Men eftersom der ikke er synlige blink monteret andre steder foran, går jeg ud fra at det er lavet ved at give køb på positionslyset. Altså ulovligt  :lol:

Noget helt andet. Er der på MC et krav om at blinket skal kunne ses fra siden? (ligesom på biler)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #4 Dato: April 30, 2007, 06:33:45 pm »
Disko-olieprop... hehe den var god. Synes måske heller ikke de farvede skruer er noget hit.

Men tak for oplysningerne.

Skal man have positionslys, når man alligevel skal køre med lys på konstant?

Ikke andre, der kan hjælpe med at identificere?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #5 Dato: April 30, 2007, 06:40:54 pm »
Disko-olieprop... hehe den var god. Synes måske heller ikke de farvede skruer er noget hit.

Men tak for oplysningerne.

Skal man have positionslys, når man alligevel skal køre med lys på konstant?

Ikke andre, der kan hjælpe med at identificere?

Ja, der skal være positionslys.

Har du fået den synet med blinklysene?

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #6 Dato: April 30, 2007, 06:41:47 pm »
Ploven kunne også være fra www.kompo-tech.com

Den minder ihvertfald utrolig meget om den jeg har monteret, som jeg har købt hos kompo-tech.

Theis

Ex. SV650S ejer.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #7 Dato: April 30, 2007, 10:01:31 pm »
Disko-olieprop... hehe den var god. Synes måske heller ikke de farvede skruer er noget hit.

Men tak for oplysningerne.

Skal man have positionslys, når man alligevel skal køre med lys på konstant?

Ikke andre, der kan hjælpe med at identificere?

Ja, der skal være positionslys.

Har du fået den synet med blinklysene?

Jeg ved faktisk ikke om den er synet med dem, jeg har købt den sådan ved en forhandler - nysynet (eller synet inden for det sidste år) Men jeg spurgte om det var lovligt, inden jeg købte den, og det svarede han ja til
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #8 Dato: Maj 01, 2007, 12:44:58 am »
Disko-olieprop... hehe den var god. Synes måske heller ikke de farvede skruer er noget hit.

Men tak for oplysningerne.

Skal man have positionslys, når man alligevel skal køre med lys på konstant?

Ikke andre, der kan hjælpe med at identificere?

Ja, der skal være positionslys.

Har du fået den synet med blinklysene?

Jeg ved faktisk ikke om den er synet med dem, jeg har købt den sådan ved en forhandler - nysynet (eller synet inden for det sidste år) Men jeg spurgte om det var lovligt, inden jeg købte den, og det svarede han ja til

Så er han, for nu at sige det pænt, fuld af løgn! Som Capone skriver, så er positionslys lovpligtigt. Og det skal altså være fra nogle pærer som er særskilte fra nærlys/fjernlys. Jeg er ikke helt sikker på, om det i det hele taget er lovligt at have blinkene "indbygget" i forlygterne. Der står i hvert fald noget i lovgivningen om, at baglygter og tegngivningsapparat ikke må være sammenbygget i den samme lygte, men skal være tydeligt adskilt. Derudover er kravet, at der for det forreste tegngivningsapparat skal være 180mm mellem højre og venstre, mens der for det bageste tegngivningsapparat skal være 240mm mellem højre og venstre lygte. Ydermere SKAL der være blink på en MC, hvis den oprindeligt er født med det. Og det er ALLE MC'er der er typegodkendt efter en bestemt årgang (som jeg ikke lige kan huske på siddende balle, men mener at det er engang midt i halvfemserne). Sidst men ikke mindst er der vist noget om, at blinkene skal kunne ses fra en vinkel på vistnok 15º fra cyklens tværgående akse. Med andre ord skal de altså kunne ses mere eller mindre fra siden.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #9 Dato: Maj 01, 2007, 07:20:41 pm »
Det er en Typhon potter du har på  :D

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #10 Dato: Maj 20, 2007, 12:30:28 pm »
Derudover er kravet, at der for det forreste tegngivningsapparat skal være 180mm mellem højre og venstre, mens der for det bageste tegngivningsapparat skal være 240mm mellem højre og venstre lygte.

Øøøøøh er det ikke omvendt??? 180mm mellem de bagerste og 240mm mellem de forreste :innocent:

Har du et link til hvor reglerne står?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #11 Dato: Maj 20, 2007, 07:37:16 pm »

Derudover er kravet, at der for det forreste tegngivningsapparat skal være 180mm mellem højre og venstre, mens der for det bageste tegngivningsapparat skal være 240mm mellem højre og venstre lygte.

Øøøøøh er det ikke omvendt??? 180mm mellem de bagerste og 240mm mellem de forreste :innocent:

Har du et link til hvor reglerne står?
Øhhh... Jo, det blev jeg vist også enig med mig selv om i en anden tråd, der omhandlede nogenlunde det samme.
Derudover står det i "Detailforskrifter for Motorkøretøjer", som jeg på et tidspunkt lagde op her et eller andet sted på forum.


EDIT: Undskylder det ovenstående. Jeg fik faktisk held af at forvirre mig selv. I den ovenfor omtalte tråd skrev jeg rent faktisk netop 180mm mellem bageste blink, og 240mm mellem forreste blink. En eller anden påstod derefter hårdnakket, at jeg var forkert på den, fordi en dansk MC-nummerplade er 240mm bred, og at blinkene derfor skulle have denne minimumsafstand.
Nu har jeg så fundet ovenstående "Detailforskrifter for køretøjer"... I afsnit 6.04.031 står således:


6.04.031 To-hjulet motorcykel
  • (1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en stoplygte, der skal lyse ved aktivering
    af såvel forhjulsbremse som baghjulsbremse.
  • (2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
    i hver side.
    For disse blinklygter gælder,
    • a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
    • b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
    • c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens
      bageste punkt, og
    • d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.
  • 3) To-hjulet motorcykel kan være forsynet med:
    • a) To stoplygter.
    • b) Havariblink.
    • c) Overhalingssignal.
« Senest Redigeret: Maj 20, 2007, 09:44:46 pm af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

MadMaxDK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #12 Dato: Maj 21, 2007, 01:03:28 pm »
Disko-olieprop... hehe den var god. Synes måske heller ikke de farvede skruer er noget hit.

Men tak for oplysningerne.

Skal man have positionslys, når man alligevel skal køre med lys på konstant?

Ikke andre, der kan hjælpe med at identificere?

Ja, der skal være positionslys.

Har du fået den synet med blinklysene?

Jeg ved faktisk ikke om den er synet med dem, jeg har købt den sådan ved en forhandler - nysynet (eller synet inden for det sidste år) Men jeg spurgte om det var lovligt, inden jeg købte den, og det svarede han ja til

Så er han, for nu at sige det pænt, fuld af løgn! Som Capone skriver, så er positionslys lovpligtigt. Og det skal altså være fra nogle pærer som er særskilte fra nærlys/fjernlys.

 Min Z750'er har så hvidt jeg ved ingen positionslys, og den er da stadig temmelig standard.
Suzuki SV650S k3, sølvfarvet. Flush mount blinklys fra Watsen Design, Laser Extreme Twin Highmount!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #13 Dato: Maj 21, 2007, 01:11:29 pm »
Det kan nævnes at man godt kan se blinkene i en vinkel på 15 grader fra siden.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Identifikation af udstyr
« Svar #14 Dato: Maj 21, 2007, 02:36:27 pm »
Min Z750'er har så hvidt jeg ved ingen positionslys, og den er da stadig temmelig standard.
Det lyder underligt. SVJV er positionslys lovpligtigt herhjemme, og jeg tror ikke z750 kunne være blevet typegodkendt, hvis ikke den havde pos.lys.
Nedenfor er et par billeder (dog af 2007 modellen), og for mig ser det ud som om den har positionslys (de steder inde i forlygten, som jeg har markeret med pile og ringe). Er der ikke noget lignende på din?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...