Forfatter Emne: Trappen  (Læst 6676 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Trappen
« Dato: April 27, 2007, 05:57:11 pm »
Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum, men jeg prøver.

Jeg er flyttet, og SV'en har fået en lille udfordring:
Den skal ned ad trappen for at blive parkeret sikkert (og selvfølgelig op igen når jeg skal ud og køre).

Hvilke (seriøse) forslag har i til at få løst dette problem?

Jeg har tænkt på en rampe der kunne flyttes efter brug....?
Theis

Ex. SV650S ejer.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Trappen
« Svar #1 Dato: April 27, 2007, 06:54:04 pm »
man kan godt ha en lang finerplade liggende op af hækken... men det vil ik se særligt pænt ud...
og er heller ik en løsning der holder...
 
en rampen ved siden af trappen med måske en mindre holde plads ved lågen så den ikke er synlig fra vejen men tydlig ses fra huset
men det er den dyre løsning... en weekends arbejde, køb af fliser/sand/stabilgrus og et problem hvis du har staudebedet og en stump hæk kært...
men man får også gavn af rampen til andet en biken
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Trappen
« Svar #2 Dato: April 27, 2007, 07:40:29 pm »
Den klassiske med trapper er, at placerer små bjælker med dimensioner af det halve af trappetrins højde for hvert trappetrin. I dit tilfælde skal du finde en bjælke på 45x45mm. Længden behøver ikke være mere end 15-20 cm. Disse små bjælker skubbes automatisk ind mod hvert trappetrin, når du skal opad... værre er det når du skal nedad, men 45mm tror jeg næppe rykker sig særligt meget (bærefladen er for lille til hjulene får ordentlig fat i dem. De bliver mere en støtte).
Men hvis alternativet er et langt bræt, som altid vil forskubbe sig og flyve op når man presser forhjulet mod starten af det, er bjælkeløsningen nemmere. Det er praktisk til få trin... du har dog en del foran dig her.  :mrgreen:
« Senest Redigeret: April 27, 2007, 07:42:41 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Trappen
« Svar #3 Dato: April 27, 2007, 09:15:18 pm »
Hej.
Løsningen hedder XT660 - og det tilsvarende forum XT660.com
 :lmao: :lmao: :lmao:
M.v.h. Per F

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Trappen
« Svar #4 Dato: April 28, 2007, 06:32:35 am »
Jeg ved ikke lige om det er det rigtige forum, men jeg prøver.

Jeg er flyttet, og SV'en har fået en lille udfordring:
Den skal ned ad trappen for at blive parkeret sikkert (og selvfølgelig op igen når jeg skal ud og køre).

Hvilke (seriøse) forslag har i til at få løst dette problem?

Jeg har tænkt på en rampe der kunne flyttes efter brug....?


Det der med at flytte en rampe efter brug bliver men simpelhend taæt af i længden.

Jeg kan kun se der er løsning og det er den sammen som jeg selv brugte et sted hvor jeg boede.

Du tager 3 sten op på midten af hver trin og ligger dem i igen så du har en flad bane ned gennem midten af trappen, på den måde kan du også nå hver trin med fødderne når du skal op og ned, det kræver lidt arbejde men koster ingen penge og trappen kan stadig benyttes som normal :mrgreen:

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Trappen
« Svar #5 Dato: April 28, 2007, 11:56:50 am »
Tak for jeres svar!

Jeg forstår ikke helt konceptet med bjælker?

Det med at pille stenene op i midten og lave en bane er også overvejet. Ulempen ved dette er at når postbuddet og andre besøgende kommer forbi, så vrikker de jo nok om på den kant der opstår på trinene? Kan du følge mig?  :(
Theis

Ex. SV650S ejer.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Trappen
« Svar #6 Dato: April 28, 2007, 01:58:05 pm »
Bjælkerne halverer højden på trinnet. At tage en masse små "trin" på gnsn. 4 cm i højden er jo ingen udfordring for cyklen... Er bl.a. også praktisk hvis du skal køre med trillebøre op og ned af trappen.  :blink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Trappen
« Svar #7 Dato: April 28, 2007, 02:08:52 pm »
Bjælkerne halverer højden på trinnet. At tage en masse små "trin" på gnsn. 4 cm i højden er jo ingen udfordring for cyklen... Er bl.a. også praktisk hvis du skal køre med trillebøre op og ned af trappen.  :blink:

Således?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Trappen
« Svar #8 Dato: April 28, 2007, 02:15:30 pm »
mja.. de behøver ikke engang være brede... bare 40x40mm... :) Det anviste vil dog være mere "behagelig" men risikerer også at skride når du skal nedad med cyklen, da forhjulet kan "trække" brættet væk fra kanten.
« Senest Redigeret: April 28, 2007, 02:17:44 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Trappen
« Svar #9 Dato: April 28, 2007, 02:20:24 pm »
mja.. de behøver ikke engang være brede... bare 40x40mm... :) Det anviste vil dog være mere "behagelig" men risikerer også at skride når du skal nedad med cyklen, da forhjulet kan "trække" brættet væk fra kanten.
Theis

Ex. SV650S ejer.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Trappen
« Svar #10 Dato: April 28, 2007, 02:22:23 pm »
Er det så ikke næsten nemmere med et langt bræt der så lan fjernes igen?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Trappen
« Svar #11 Dato: April 28, 2007, 02:24:46 pm »
jo, det kan man sige i tilfældet med så mange trin. Jeg skal selv takle et par forskudte trin hér en dag, og der vil jeg dog bruge bjælke-metoden. Brættet vil nemlig vippe op hver gang ét hjul triller over.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Trappen
« Svar #12 Dato: April 29, 2007, 10:02:35 am »
Tak for jeres svar!

Jeg forstår ikke helt konceptet med bjælker?

Det med at pille stenene op i midten og lave en bane er også overvejet. Ulempen ved dette er at når postbuddet og andre besøgende kommer forbi, så vrikker de jo nok om på den kant der opstår på trinene? Kan du følge mig?  :(


Ja jeg kan godt følge dig, men det er der jo også en nem løsning på, bare en postkasse op til havelågen og så får man jo selv en smule motion hver dag når posten skal hentet :P

Jeg ville ikke være i tvilv om hvordan jeg ville gøre og det er at lave det spor op / ned gennem trappen, den med bjælker ville jeg nok kun bruge hvis det var en trappe med 2-3 trin, desuden er det jo heller ikke sikkert at posten syntes at trappen er særlig sjov at gå på hvis der ligger en lille bjælke på hver trin.

Hvis du vælger at ligge sporet, så kan du jo flytte det en smule over til den ene side så den anden side bliver en lidt mere "normal" trappe at gå på og det vil helt sikker også blive den mest behagelige måde at komme op og ned med mcén på :thumbsup:

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Trappen
« Svar #13 Dato: Maj 01, 2007, 10:10:50 am »
Jeg ville da bare ligge en smal rampe i den ene side af trappen, grav den fast eller bolt den fast så den bliver der, så kan du køre op og ned af den, og du kan køre trillebør osv op og ned af den. Den skal jo kun være 30-40 cm bred.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Trappen
« Svar #14 Dato: Maj 01, 2007, 11:04:30 am »
Løsningen kunne være et par brædder eller en plade i passende bredde. Under denne skruer du skråt afsvavede klodser, så klodsen ligger helt ind på trinnet, mens oversiden udjævner trinet. Herpå skruer du dine brædder. Rampen vil så trykke direkte ovenpå trinene og vil ikke skride ned.

Vedhæftet en frihåndtegning tegning.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...