Forfatter Emne: Benzin: 92 eller 95 ???  (Læst 4859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Benzin: 92 eller 95 ???
« Dato: April 26, 2007, 10:37:01 pm »
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #1 Dato: April 26, 2007, 10:39:07 pm »
92 er helt fint til en SV´er. Jeg kører ikke på andet.

Du skal fjerne pair system hvis du ikke har gjort det endnu. (Du kører med åbne udstødninger ik eller kører du med de originale?)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #2 Dato: April 26, 2007, 10:39:40 pm »
Kører med de originale...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #3 Dato: April 26, 2007, 10:42:10 pm »
Hmmm... Mærkeligt.

Har ikke hørt om andre der har det problem uden at det er med åbne rør...

Er den værst hvis du trækker den højt op i omdr og så lukker gassen?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #4 Dato: April 26, 2007, 10:43:01 pm »
Mener faktisk den kun kræver over 91 oktan.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #5 Dato: April 26, 2007, 10:44:22 pm »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #6 Dato: April 26, 2007, 11:02:33 pm »
92 oktan??? Sånt har vi ikke her i landet.... 95 er minimum..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #7 Dato: April 26, 2007, 11:21:02 pm »
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|

Jo en motor med "sprøjt" kan sagtens skyde hvis man ruller gassen af...... som jannik siger kan du pille pair-systemet af.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #8 Dato: April 27, 2007, 01:07:27 am »
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|

hvor mange km har den kørt, for min gjorde det samme indtil den fik sit første(eller andet) service hvor synkroniserer cylindrene, min gjorde det mest i luftfilterkassen :twisted:
   

ahab

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 113
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #9 Dato: April 27, 2007, 07:29:37 am »
Jeg har koert 416km paa min og koere paa 95, alt er stock paa den og jeg har ogsaa vaeret ud for at den skyder - vil mene at det er sket en 3-4 gange  :undecided:
/ahab

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #10 Dato: April 27, 2007, 07:44:46 am »
Husk på at pair systemet kun fjerner det skyderi der sker under motorbremsning - det skyderi (bøvseri) der kan forekomme op igennem luftfilterkassen kan Pair systemet ikke ændre ved.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #11 Dato: April 28, 2007, 08:55:05 am »
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er...   :huh:

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #12 Dato: April 28, 2007, 09:30:43 am »
jeg lytter lige med her, for min prutter også ved nedbremsning. Men jeg synes sgu det lyder meget fedt....
Men jeg har også åben pot
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #13 Dato: April 28, 2007, 09:43:30 am »
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er...   :huh:


Måske har du mere held på Janniks hjemmeside end jeg har, men ellers står der også noget her
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Benzin: 92 eller 95 ???
« Svar #14 Dato: April 28, 2007, 09:56:53 am »
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er...   :huh:


PAIR systemet er et friskluft system som der lukker frisk luft direkte ned i forbrændingskamrene udenom spjældhusene. Du kan se en slangestuds på det forreste topdæksel ved siden af tændrørshætten. Det er der hvor den friske luft kommer ned i topstykket. Man kan pille stikket af servomotoren som der sidder under luftfilterkassen eller også ligge en 2-3mm plade imellem studsen og den lille membran der sidder under studsen. Det sidste har jeg gjort på min for jeg synes det er det lætteste. Men husk der er en lille knold på membranen som man skal fjerne for ellers kan skidtet ikke lukke tæt og det er jo lige det man vil opnå.

tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359