Forfatter Emne: Fra N til S  (Læst 4785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Fra N til S
« Dato: April 25, 2007, 10:46:34 pm »
Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der har et bud på hvad der skal laves, hvis man skal gå fra en nøgen SV'er (af den nye model) til en med fuldkåbe? Altså hvilke dele skal indkøbes, og er der måske nogle der har et bud på hvad det ville komme til at koste? Jeg kunne forestille mig at der selvfølgelig skal købes en top- og bundkåbe, samt nogle clip-ons og en anden bro... Men er der mere? Ved den gamle skal der f.eks. også købes nye speedometer, men at dømme ud fra de billeder jeg har set, skulle det ikke være nødvendigt med den nye model.

Hvis der er nogle der har de javu, skyldes det højst sandsynligt at jeg tidligere har stillet det samme spørgsmål - den gang gik det bare på old school cyklen. :mrgreen:

Håber der er nogle der kan hjælpe - på forhånd tak. :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Fra N til S
« Svar #1 Dato: April 25, 2007, 11:25:28 pm »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.

Nu ved jeg ikke med 650érne, men på 1000érne er der tonsvis af andre forskelle på S og N

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fra N til S
« Svar #2 Dato: April 26, 2007, 12:00:13 am »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.
Fordi jeg gerne vil have en and :D Men det er ikke til at vide om man måske senere fik lyst til en S'er :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fra N til S
« Svar #3 Dato: April 26, 2007, 12:57:06 am »
det kan ikke betale sig   hvis du køber delene fra nyt, dvs du skal sidde ca et halvt år på ebay og shoppe, OG være så heldig at delene i den rigtige farve kommer til den rigtige pris.
du skal huske at der også kommer kåbebeslag, kåbebøjle, lygter i frontkåben, andre bremseslange/koblingsslange, spejle u name it....der er masser  af dele. Det du sparer er minimalt(efter min mening) i forhold til arbejdet.
Du kan evt. gå ind på http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm og se hvor meget du egentlig skal bruge. :-)
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fra N til S
« Svar #4 Dato: April 26, 2007, 12:57:42 am »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.
Fordi jeg gerne vil have en and :D Men det er ikke til at vide om man måske senere fik lyst til en S'er :)

Hygge

så ville jeg sælge min and og købe en s'er
   

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Fra N til S
« Svar #5 Dato: April 26, 2007, 08:58:09 am »
det kan ikke betale sig   hvis du køber delene fra nyt, dvs du skal sidde ca et halvt år på ebay og shoppe, OG være så heldig at delene i den rigtige farve kommer til den rigtige pris.
du skal huske at der også kommer kåbebeslag, kåbebøjle, lygter i frontkåben, andre bremseslange/koblingsslange, spejle u name it....der er masser  af dele. Det du sparer er minimalt(efter min mening) i forhold til arbejdet.
Du kan evt. gå ind på http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm og se hvor meget du egentlig skal bruge. :-)
Ah, ja.. Okay - der var lige et par "små" dele jeg havde glemt :D Men tak for linket :thumbsup:  Det er sgu et lækkert et af slagsen :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Fra N til S
« Svar #6 Dato: April 26, 2007, 10:55:31 am »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.

Nu ved jeg ikke med 650érne, men på 1000érne er der tonsvis af andre forskelle på S og N

Mvh
GD

Hvis det er nye dele kan det på ingen måde betale sig men er man heldig at finde delene brugte kan de godt betale sig prismessig, der til kommer så alt arbejdet og så skal man selv kunne lave det hele for skal man på værksted og have det lavet koster det jo først kassen.

Jeg har bygget min N om til S og den samlede pris for alle dele og maling er ca. løbet op i 15.000, det er så brugte dele fra en K6 ikke skadet og så skal man jo huske på at jeg har alle dele fra min N til at ligge +++ jeg sparre 3 til 3.500 kr i forsikring om året, så kan man jo godt sige at pengene bliver tjent hjem igen på den måde.
Og hvis nogle så tænker havd jeg giver i forsikring, så er prisen 3600 for fuld kasko.

Link til ombygningen = http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=850

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Fra N til S
« Svar #7 Dato: April 26, 2007, 01:35:58 pm »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.

Nu ved jeg ikke med 650érne, men på 1000érne er der tonsvis af andre forskelle på S og N

Mvh
GD

Hvis det er nye dele kan det på ingen måde betale sig men er man heldig at finde delene brugte kan de godt betale sig prismessig, der til kommer så alt arbejdet og så skal man selv kunne lave det hele for skal man på værksted og have det lavet koster det jo først kassen.

Jeg har bygget min N om til S og den samlede pris for alle dele og maling er ca. løbet op i 15.000, det er så brugte dele fra en K6 ikke skadet og så skal man jo huske på at jeg har alle dele fra min N til at ligge +++ jeg sparre 3 til 3.500 kr i forsikring om året, så kan man jo godt sige at pengene bliver tjent hjem igen på den måde.
Og hvis nogle så tænker havd jeg giver i forsikring, så er prisen 3600 for fuld kasko.

Link til ombygningen = http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=850

... og det er satme også et flot projekt/resultat!!!! Har du nogen ide om hvor mange timer du har lagt i det?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Fra N til S
« Svar #8 Dato: April 26, 2007, 02:02:05 pm »
... og det er satme også et flot projekt/resultat!!!!
X 2+ :respekt:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Fra N til S
« Svar #9 Dato: April 26, 2007, 02:29:06 pm »


Hvis det er nye dele kan det på ingen måde betale sig men er man heldig at finde delene brugte kan de godt betale sig prismessig, der til kommer så alt arbejdet og så skal man selv kunne lave det hele for skal man på værksted og have det lavet koster det jo først kassen.

Jeg har bygget min N om til S og den samlede pris for alle dele og maling er ca. løbet op i 15.000, det er så brugte dele fra en K6 ikke skadet og så skal man jo huske på at jeg har alle dele fra min N til at ligge +++ jeg sparre 3 til 3.500 kr i forsikring om året, så kan man jo godt sige at pengene bliver tjent hjem igen på den måde.
Og hvis nogle så tænker havd jeg giver i forsikring, så er prisen 3600 for fuld kasko.

Link til ombygningen = http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=850
[/quote]

Den der ombygning tror jeg ikke omdrejningsbegrænseren der hjemme havde gået med til i stuen :lol:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Fra N til S
« Svar #10 Dato: April 28, 2007, 06:03:30 am »
Hvorfor købe en "and" hvis man på forhånd ved at man vil lave den om til en S-model.... tror sq ik det kan betale sig.

Nu ved jeg ikke med 650érne, men på 1000érne er der tonsvis af andre forskelle på S og N

Mvh
GD

Hvis det er nye dele kan det på ingen måde betale sig men er man heldig at finde delene brugte kan de godt betale sig prismessig, der til kommer så alt arbejdet og så skal man selv kunne lave det hele for skal man på værksted og have det lavet koster det jo først kassen.

Jeg har bygget min N om til S og den samlede pris for alle dele og maling er ca. løbet op i 15.000, det er så brugte dele fra en K6 ikke skadet og så skal man jo huske på at jeg har alle dele fra min N til at ligge +++ jeg sparre 3 til 3.500 kr i forsikring om året, så kan man jo godt sige at pengene bliver tjent hjem igen på den måde.
Og hvis nogle så tænker havd jeg giver i forsikring, så er prisen 3600 for fuld kasko.

Link til ombygningen = http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=850

... og det er satme også et flot projekt/resultat!!!! Har du nogen ide om hvor mange timer du har lagt i det?

Hvor mange time jeg har lagt i det er næsten umulig at regne ud men et slag på tasken hvis man tager det hele med, med at ringe rundt after dele, sidde ved pcén og finde dele, hente dem, ved maleren og så arbejdet på selve projektet, så vil jeg tror at jeg har brugt et sted mellem 60 og 80 timer effektiv arbejde og det er det hele værd  :mrgreen:

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Fra N til S
« Svar #11 Dato: April 28, 2007, 09:01:54 am »
Nu ved jeg godt, jeg er kedelig men har i prøvet at spørge jeres forsikringsselskab hba, der vil ske i tilfælde af en skade?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Fra N til S
« Svar #12 Dato: April 28, 2007, 09:18:04 am »
Nu ved jeg godt, jeg er kedelig men har i prøvet at spørge jeres forsikringsselskab hba, der vil ske i tilfælde af en skade?

Ole, din nordjyde  :wink:

Anyways, der står som regel i policen at der dækkes ekstraudstyr op til en værdi af 5 eller 10000kr uden stigning af præmie. Udstyr derudover skal meldes og så kommer der sikkert en præmiestigning.
Hvis skaden skyldes en andens fejl, er det fløjtende - så kan de bare hoste op  :club:



PS. N til S er vejen frem, men min er naturligvis klart den fedeste  :afro:

« Senest Redigeret: April 28, 2007, 09:19:41 am af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Fra N til S
« Svar #13 Dato: April 29, 2007, 10:08:34 am »
Nu ved jeg godt, jeg er kedelig men har i prøvet at spørge jeres forsikringsselskab hba, der vil ske i tilfælde af en skade?

At lave sin cykel om til en "S" model må gå ind under udstyr og jeg har så mereforsikret min mc +25.000 og det giver jeg 600 for om året, så det er jo stadig en billig forsikring :blink: