Tak for alle de fine svar - som det ser ud, så er det vist bare med at få øvet sig i at gøre det selv. Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.
Jeg plejer nu heller ikke at starte maskinen op for blot at smøre kæden. Det skulle gerne køre så let med baghjulet at det ikke er et problem.
Det kunne være, at jeg skulle overveje en anden for for baghjulsløfter - den jeg har hviler jo bare under svingeren, og det ser lidt ustabilt ud....
Det er altså "bare" et spørgsmål om træning. Jeg har også en der løfter under gaflen - vi har dog ikke samme cykel, men jeg har heller ikke noget passagerhåndtag. De første par gange fik jeg hjælp, men jeg blev træt af at spørge om hjælp hele tiden, så til sidst tog jeg sagen i egen hånd.
Du gør følgende:
Stil cyklen på sidestøttefoden, med forhjulet pegende fremad (som tidligere nævnt i tråden)
Derefter sætter du løfteren under bagsvingeren. Den kan hvile på den venstre side af svingeren, og du kan også godt få den listet ind på den højre side, selvom løfteren så kommer til at stå lidt skævt.
Så tager du fat på
højre side af bagenden, med højre hånd, og holder/støtter løfteren med venstre hånd. Fordelen ved at tage fat i cyklen med højre hånd, er at hurtigt kan få smidt cyklen ned på støtteforden igen, hvis du skulle få overbalance.
Når du så har cyklen oppe og balancere, trykker du bagløfteren ned med venstre hånd - og vupti, så skulle du gerne så med en cykel der hviler på din bagløfter
Hygge