Forfatter Emne: Renhold af MC samt tilbehør?  (Læst 7280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

• Sandt SVin
Re: Renhold af MC samt tilbehør?
« Svar #15 Dato: April 22, 2007, 10:31:04 pm »
Pisse smart... Bor i lejlighed. Men forældrene bor 25 km herfra, hvor der er dejlig meget plads til det hele (bor på en gård). Og hvis noget skulle sætte MEGA godt fast, kan man jo tage farmands højtryksrenser, der kan spule med 90 grader varmt vand.... Men jeg tror jeg prøver længe med knofedt inden jeg tager den metode i brug  :D
Du skal nok passe på med, hvad du rammer med den højtryksrenser! Det er langtfra alle delene på SVinet, som kan klare trykket, eller 90 grader varmt vand :)
Altså med mindre du er 100 meter mester i at bruge sådan et dyr  :wink:

Derfor jeg skriver: "Men jeg tror jeg prøver længe med knofedt inden jeg tager den metode i brug  :D" - jeg kunne da ikke finde på at gøre det.....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #16 Dato: April 23, 2007, 12:40:53 am »
"Microavfettning" hedder det produkt jeg bruger på alle olierede dele / kæden - i en forstøver.

Når det har siddet i 1 minuts tid, går jeg bare igang med at vaske hele maskinen i varmt vand / autoshampoo med voks - et Turtle Wax-produkt.  :)

Så skyller jeg efter med vandslangen og tørrer af med vaskeskind.

Arbejdstid ca 20 minutter.

Jeg har en autobørste med gummi på bagsiden, og en ca 20cm lang, lige kegleformet børste med bløde hår, som er sublim til små kanter og hjørner.

Når maskinen har stået og tørret lidt, får den Castrol Chain Wax som så skal stå i 2-3 minutter før man kører. Det pølser ikke på hverken kædeglideren eller bagfælgen, og er tyndtflydende til at starte med så det kommer i alle leddene.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

SV-spirit

• Plastikrocker
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
« Svar #17 Dato: April 24, 2007, 02:03:50 pm »
Er der nogle der kender et godt middel imod små "mikro" ridser der er opstået ved vask/polering. Jeg tænker ikke på alm. lakrens, men evt et middel som autolakerer og lakbehandlings centre benytter og som fjerner disse små-ridser og giver lakken højglans igen ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Rask

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: April 24, 2007, 02:15:50 pm »
Gi´ den dog en guld vask på tanken - evt. med ekstra undervognsskyl....  :lmao:

Rigtige mænd bruger samme slags sæbe til kroppen som til SVinet - Alaska´s det bedste.... Derefter tøres med vaskeskind. Til slut engang voks på alt med lak; fælge, forgaffel, tank osv.
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #19 Dato: April 24, 2007, 02:15:51 pm »
Der ligger begyndelsen til en vaskeguide her ...

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2943.45
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #20 Dato: April 24, 2007, 07:11:28 pm »
Er der nogle der kender et godt middel imod små "mikro" ridser der er opstået ved vask/polering. Jeg tænker ikke på alm. lakrens, men evt et middel som autolakerer og lakbehandlings centre benytter og som fjerner disse små-ridser og giver lakken højglans igen ?

G3, alternativt G10...  http://www.tegee-dan.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2732&category_id=24&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=32

Det bruger "min" pladesmed/maler
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #21 Dato: Maj 01, 2007, 09:14:24 am »
Jeg er i øvrigt begyndt at bruge Plexus, som et alternativ til "almindelig" vask.

Delene får påsprøjtet et lag, som bagefter tørres af - og cyklen står skinnende ren.. Det virker faktisk.. Fik en flaske med af forhandleren, da jeg købte min cykel... Som han sagde: "fremover behøver du kun at vaske din cykel én gang om året - og det er, når den sættes væk"... Indtil videre fungerer løsningen fint for mig...

Hvis jeg har kørt i regnvejr, så får den lige en overspuling med vand fra havesprøjten når jeg kommer hjem - og så gør jeg den ren med Plexus senere.

Og nej, jeg har ikke gjort mig nærmere miljøovervejelser.  :?

Nu uden tohjulet liv...

Jens Bjørn

• Roadracer
  • Hvaffor noget rullegrus??
« Svar #22 Dato: Maj 04, 2007, 10:49:22 pm »
Olivenolie til fælgene "Ketten-max " til kæden(fra louis)
Nu med Flystøj

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #23 Dato: Maj 05, 2007, 08:58:56 am »
æv jeg hader rengørring... kan jeg ikke hyre en til at komme i og gøre min bike ren.... evt en bikini voks kombo?  :lol:

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #24 Dato: Maj 05, 2007, 09:08:54 am »
æv jeg hader rengørring... kan jeg ikke hyre en til at komme i og gøre min bike ren.... evt en bikini voks kombo?  :lol:

hvad med en topløs vask Link   :D :D
« Senest Redigeret: Maj 05, 2007, 09:10:35 am af Moolex »

palle j

• Roadracer
« Svar #25 Dato: Maj 05, 2007, 09:14:16 am »

hvad med en topløs vask Link   :D :D

:lmao: :lmao:
det er næsten ondt
Blå SV650S 00

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #26 Dato: Maj 05, 2007, 02:50:35 pm »
Hvor tit skal kæden egentlig renses? Mht smøring får den et lag efter hver gang der er tanket men jeg er noget i tvivl vedr. rensning af den.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #27 Dato: Maj 06, 2007, 04:07:53 am »
sidste gang jeg shoppede hos Louis købte jeg denne Pro cycle komplett reiniger prøvede det her forleden, sprayede det på med en flaske, ventede 5 minutter og spulede møget af med en haveslange og vupti skidtet forsvandt som dug for solen :D :D,

Yup, det stads har jeg også. Jeg plejer at sprøjte på fælge og beskidte motordele og børste med en opvaskebørste inden jeg skyller med vand. Kåbedele vasker jeg med alm autosæbe.
Shell har også noget tyktflydende fælgrens som er super godt, men det er også lidt dyrt.
Min erfaring med dem begge er, at det bedste resultat opnåes ved at køre det rundt med børste. Alle de steder hvor børsten _ikke_ har været på fælgen er den langt fra ren  :police:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

ReconDK

• Søndagskører
  • **
« Svar #28 Dato: Maj 17, 2007, 07:56:58 pm »
Nogen der har erfaringer med at bruge nanoprodukter på mc, fælger osv.?