Jeg tror Jannik har ret.
Problemet med det er at det begynder at blive et fortolknings-spørgsmål.
Jeg blev selv stoppet af politiet for 1 år siden (Med nedslidt bagdæk, ingen nummerpladelys, ingen refleks bagpå, akrapovic race potte og meget mere).
Han gav mig en bøde på 500 kroner for ikke at have en bagskærm, selvom jeg fortalte ham at denne lov var lavet om. "Det har vi ikke fået noget at vide om" var hans undskyldning. Jeg havde faktisk en hugger på, men ville ikke begynde at diskuttere med ham, i fald han nu skulle begynde at se resten af cyklen efter. Det er jo netop det der er problemet - har man lyst til at pisse en politimand af ?
Jeg ringede til politiet dagen efter og fik fat i en eller anden chef, som sagde at jeg vist nok havde ret i det med bagskærmen - og et par uger senere modtog jeg et brev om at politiet var blevet klar over at reglerne var ændret mht. bagskærmen på MC. "Der skal være en skærm over begge hjul" er stort set hvad der står. Fortolkningen af hvad en skærm er - kan jo så blive en diskussion mellem dig og politiet - men huggeren ER en skærm ... bagenden og sædet og nummerpladen tror jeg ikke (af politiet og synshallen) vil blive fortolket som en skærm.
Nå .. sikke jeg snakker .. håber i fattede lidt af det