Forfatter Emne: Hyperpro fjedre på SV1000SK6  (Læst 6830 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Dato: April 18, 2007, 03:02:26 pm »
Nu har jeg efterhånden fået kørt lidt på men Kilo sv´er og der er en ting som jeg egentlig er lidt ked af.  :(
Jeg synes den er urolig/ustabil specielt ved hastigheder omkring 170+. Jeg har læst stolpe op og ned om indstilling af affjedringen og jeg har da også fået den spændt en hel del op, men det er ikke rigtigt godt...jeg synes faktisk at det er så slemt at det er ubehageligt.  :(  Min gamle Yamaha Fazer var altså stabil ved 220+... :|

Jeg har så efterfølgende læst lidt om udskiftning af de originale fjedre til Hyperpro progressive fjedre at det skulle give ro i maskinen.
Er der nogle herinde som oplever det samme med deres SV1000S (det må der bestemt være  :) ) ?
hvad har i gjort ved problemet?
Hvad er jeres erfaring med Hyperpro fjedre?



Kilosfau

  • Gæst
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #1 Dato: April 18, 2007, 03:45:16 pm »
Jeg har skam også læst anmeldelser, specielt UK Bike gjorde et stor nr ud af at fortælle at den var "wobly at threedigit speeds" .. hvilket vil sige over 160 km/t ..


Jeg har endnu ikke mærket det på min selv om speedo har vist over 260 km/t  :mrgreen:

Jeg har fået fortalt af folk herinde at forgaflen er hvor man skal lægge sin fokus når man oplever at den wobler ved høj fart...  :huh:

Noget andet er, progressive fjedre at svære at indstille, hvorfor køber du ikke en linær fjeder, en wilbers eller en Öhlins ? De er nemme og specielt Öhlins er ihvertfald rigtig godt for en SVer...

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #2 Dato: April 18, 2007, 05:26:22 pm »
Jeg kører normalt omkring de +160km/t det meste af vejen når jeg pendler frem og tilbage af motorvejen, har ikke oplevet nogen problemer med affjedringen, heller ikke når det går hurtigere. Muligvis hjælper det at jeg ikke er nogen letvægter, så der er lidt til at holde hjulene i jorden :)
SV1000S K6 - blå.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #3 Dato: April 18, 2007, 07:24:03 pm »
Jeg kører normalt omkring de +160km/t det meste af vejen når jeg pendler frem og tilbage af motorvejen, har ikke oplevet nogen problemer med affjedringen, heller ikke når det går hurtigere. Muligvis hjælper det at jeg ikke er nogen letvægter, så der er lidt til at holde hjulene i jorden :)

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor meget du vejer, men jeg er med i 0,1 tons klassen, og min kilo bliver meget blød i bagenden når jeg kører 170+ :brok:. Så er der sgu lidt gyng gang i den. Jeg har ikke prøvet at spænde den bagerste fjeder/dæmper endnu men vil gøre det så snart lejligheden byder sig, og se om ikke det kan løse problemet.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Hr.Aagaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #4 Dato: April 18, 2007, 07:40:41 pm »
Har ligeledes oplevet at SVinet begynder at "gynge" når den begynder at gå noget hurtigt :club: :club:

Har ikke rodet med indstillingen på affjedringen, så jeg forsvarer det med at det er fordi den er blevet indstillet til en lille japaner-mand  :rolleyes: :rolleyes:

Ved en given lejlighed skal den stilles til min egen vægt( 88 kilo kød) :lol:

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #5 Dato: April 18, 2007, 07:45:38 pm »

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor meget du vejer, men jeg er med i 0,1 tons klassen, og min kilo bliver meget blød i bagenden når jeg kører 170+ :brok:. Så er der sgu lidt gyng gang i den. Jeg har ikke prøvet at spænde den bagerste fjeder/dæmper endnu men vil gøre det så snart lejligheden byder sig, og se om ikke det kan løse problemet.

Jeg ligger på omkring det samme og kører i øvrigt stadig med indstillingerne fra fabrikken.

Det kan jo også være jeg bare er uopmærksom på at den sejler under mig, men jeg har ihvertfald ikke lagt mærke til at den skulle være ustabil. Har i øvrigt haft den på omkring 260 på speedo, men der havde jeg ret travlt med bare at holde fast :)
SV1000S K6 - blå.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #6 Dato: April 18, 2007, 09:00:05 pm »
Nu kører jeg godt nok 6½'er, men min bagdæmper har jeg stillet på næstøverste trin, for at den netop ikke skal gynge sådan.
Det fik jeg "ordre" på af en kammerat, som engang har kørt SV'er.

Og jeg mærker intet af, hvad i taler om... Nu når jeg selvfølgelig heller aldrig 260 km/t, men har haft den oppe på 238 km/t og der lå den så stabilt, at jeg følte mig 100% tryg ved at køre med den hastighed, selv lidt ujævnheder i vejen, kunne ikke få den til at "wooble"...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Damage

  • Gæst
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #7 Dato: April 18, 2007, 09:14:41 pm »
Jeg vejer 70kg...

Jeg har også øget preload bag, men det kan godt være at den skal ha´noget mere!

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #8 Dato: April 19, 2007, 08:54:19 am »
Jeg har tidligere oplevet lidt af det samme men først ved 200+ km/t. Det er en N jeg kører på og det er helt sikkert en helt anden sag i denne forbindelse. Jeg ved ikke om i er klar over hvilke fjedre man kan købe til SV1000 fra öhlins og hyperpro men jeg læste på et tidspunkt at det ikke er muligt at købe erstatningsfjedre men en fjederkonstant som der lige så høj eller højere end den standard monterede fjeder. Husk den originale er en to trins liniær fjeder og har en fjederkonstant på 10.25 kg/cm. Og det er faktisk meget.

Jeg tror man skal lære at stramme maveskindet og sidde afslappet med sine hænder, det har jeg haft held med.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #9 Dato: April 19, 2007, 05:43:42 pm »
Hej

Prøv at kigge på www.sportrider.com her er en vejledende opsætning af affjedring på SV henholdsvis K3 og K6.

Et andet sted er www.suzukisv1000.com under deres FAQ finder i artiklen: Suspension upgrades
A visit to Hyperpro.

SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Damage

  • Gæst
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #10 Dato: April 20, 2007, 09:05:48 am »
Hej

Prøv at kigge på www.sportrider.com her er en vejledende opsætning af affjedring på SV henholdsvis K3 og K6.

Et andet sted er www.suzukisv1000.com under deres FAQ finder i artiklen: Suspension upgrades
A visit to Hyperpro.



Super godt, tak for det.  :thumbsup:

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #11 Dato: April 20, 2007, 10:56:06 am »
Hej

Prøv at kigge på www.sportrider.com her er en vejledende opsætning af affjedring på SV henholdsvis K3 og K6.

Et andet sted er www.suzukisv1000.com under deres FAQ finder i artiklen: Suspension upgrades
A visit to Hyperpro.



Super godt, tak for det.  :thumbsup:

Husk det er VEJLEDENDE opsætninger, det er IKKE sikkert de passer 100% til dig.
Overhold altid öhlins Guide mht "sag" osv http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2286.0

En ged i ubalance kan godt være halvfarlig at skøjte rundt på, da forkert opsætning bla. kan påvirke din bremselængde pænt meget. Geden skal ikke være hård - bare for at være hård.

Hvis du er meget usikker på noget vedr. opsætning så vil jeg kraftigt anbefale at du får nogen, der her tjek på det, til at hjælpe dig.

Forgaflen kan godt sættes op så den er ok, bagdæmperen bliver nok aldrig helt ok (jeg har justeret meget på min og det er stadig ikke godt nok) MEN der er mange ting der spiller ind f.eks, dæk, dæktryk og hvor langt fremme du sidder på geden osv

Med din vægt på 70 kg burde den nu kunne sættes godt op, vejer selv ca 100 kg med udstyr på

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 20, 2007, 11:06:12 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #12 Dato: April 25, 2007, 11:05:43 am »
Min kører fint ved de hastigheder... Nu har jeg ikke lige hilst på Heino - men jeg har en ide om at vi er lige store. Affjedringen passer i hvert fald perfekt til en fyr på min størrelse og vægt.

Jeg har intet at udsætte på HyperPro affjedringen  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #13 Dato: April 27, 2007, 08:45:30 am »
Tja den skriver jeg også gerne under på.....Klart den bedste investering på SV'eren  :thumbsup:

blevet meget mere stabil når man skubber lidt til den i svingene, og den er klippestabil vedr 180-200 området hvor den før sejlede lidt.

Jeg ligger i 0,1 klassen til sammenligning.
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Damage

  • Gæst
Re: Hyperpro fjedre på SV1000SK6
« Svar #14 Dato: April 27, 2007, 09:39:08 am »
Jeg har investeret i et Hyperpro fjedre kombi kit (for og bag) til SVinet, og det sætter jeg på i weekenden, så
må jeg se om den er blevet mere stabil. Jeg købte det hos Alex MC og han siger at den vil bliver meget mere stabil.

Jeg har så efterfølgende fundet ud af at min styrdæmper "knaser" når jeg drejer på styret...jeg tror den er defekt!  :x
Jeg er faktisk ved at være træt af defekte dele på min NYE sv´er...da den havde kørt 10 km så pissede olien ud af det ene forgaffelben, og da den havde 100 km så dryppede der olie ud af foreste knastkædestrammer, den ene preload bolt på forgaflen skal skiftes (dog ikke Suzuki´s fejl, værkstedet havde "rundet" kanterne på bolt hovedet) men delen er i restordre...jeg tror SV´eren er blevet samlet af 2. sorterings dele :brok: