Min personlige erfaring synes jeg ikke er til at tage fejl af.
Min forlygte er justeret lige til grænsen for hvad der er lovligt - dvs den godt kan blænde hvis forholdene er til det.
Jeg har kørt hele lørdag - ca 450km på småveje - UDEN funktionen aktiveret, og en ting som træder markant igennem, er at trafikanter fra sideveje kun lige kigger en gang på mig, og for det meste ender med at køre ud foran mig fordi de fejlfortolker min hastighed. Det er nok 7 ud af 10 det sker med.
Søndag (ca 500km på mange af de samme småveje) har jeg så kørt med det aktiveret hele tiden, og ikke så meget som EN gang har folk kørt ud foran mig. Der sker det samme som der plejer - nemlig at de gerne kører hen til hajtænderne og kigger på mig, men i stedet for at dreje hovedet væk og fortsætte ud, bremser de bilen helt op uden at kigge væk...
Det er jo ikke unormalt at man som MC'ist kommer op bagved biler i ret høj fart, for derefter måske et ligge bagved dem et stykke tid til der er plads til overhaling. Med Vibra slået til, synes jeg at kunne ane at folk bruger mere tid på at se i bakspejlet og placere sig mere præcist på vejen - dvs at de ikke lige så ofte sejler udover midterlinjen hele tiden fordi de synes der er rigeligt med plads på landeveje.
I det hele taget har jeg følelsen af at "hovsa" - oplevelserne fra andre trafikanter er stærkt aftagende med Vibra aktiveret.
Tag nu ikke fejl - jeg er stadig meget opmærksom og generelt mistroisk overfor alle andre, og jeg holder normalt ret god afstand til forankørende osv, men det har helt sikkert gjort mig mere synlig - og det vil jeg sgu godt give skallede 500 kroner for.
Jeg vil anbefale folk at prøve det. Montering er nem, og det er ganske og aldeles gratis i 14 dage, hvorefter man bare kan sende enheden retur hvis man ikke mener det er pengene værd.