bla bla bla
Det dér Vibra-lys, kører det på nærlyset eller på fjernlyset på H4-pærerne.?
Når man drejer nøglen, pulserer det på den funktion din lyskontakt står på, hvad enten det er nær- eller fjernlys...
Når lyset pulserer, blinker din fjernlyslampe desuden for at gøre opmærksom på at funktionen er i brug. Jeg mente det ville være vildt irriterende i dagtimerne, men selvom min fjernlysindikator er en arrig blå diode, ser jeg det ikke.
Er du egentligt sikker på det.? Altså, at der pulseres på det lys, lyskontakten står på.
Det giver ikke helt mening, at din fjernlysindikatorlampe altid blinker.
Kan det tænkes, at vibralysdimsen i stedet _altid_ pulserer på fjernlyset og lader det "almindelige" lys være tændt i nærlyset (altså, når man kører med nærlys)..?
Jeg er mere end 100% sikker, da PULS funktionen er på stel ledningen til forlygtepæren - ikke PLUS ledningen til langt/kort lys. Fjernlysindikatoren bruger nemlig stel ledningen til at føle på, så tilbagemeldingen i form af blinkeriet kommer helt af sig selv uden man skal indbygge en funktion til det.
Jeg arbejder som svagstrømselektriker / elektronikmekaniker til dagligt, og har skam målt det hele igennem for at tilfredsstille min nysgerrighed.
Det er ret nemt at se forskellen hvis man stiller motorcyklen så lyskeglen lander på en væg. Der er INGEN antydning af at den lange glødetråd er aktiveret, og lyset pulserer også stadig fint selvom man piller ledningen til langt lys af.
Endvidere falder forbruget på nærlyset til ca 1,6 ampere ved pulsering på det korte lys mod normalt 4,2 ampere uden puls.
Jeg har kørt lidt flere perioder uden/med for at sammenligne - og jeg er mere og mere sikker på at andre trafikanter ser mig bedre med puls end uden.