Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden
Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ?? Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC.
Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.
Jeg blev sgu lige lidt provokeret af dit indlæg Luske, så bær over med mig;
Man kan altså godt lære at køre motorcykler uden for en racerbane. Det er fint nok at du (og andre) synes at motorcykelkørsel handler om nedlægning, linier, bremsepunkter og slidte sliders. Fint nok, men det er jo ikke alle der har det sådan. Nogle (mange) synes det er fedt bare at dreje rullen og mærke noget POWER !
Jesper er ikke nogen racerkører, det bliver han heller aldrig. Han er hensynsfuld og forsigtig og det er ligepræcis de egenskaber der gør ham til en succesfuld motorcyklist i trafikken.
Indlægget er skrevet i en positiv ånd. Jeg ved det er off-topic, så admin kan bare slette det på et tidspunkt
det var for engangskyld ikke for at provokere Jesper J
og det med at det er "race" arrangement har intet med sagen at gøre.. Grøn klasse er nemlig et fortrinligt kørekursus, der giver én en masse selvtillid, og en masse tillid til hvad en selv og éns MC rent faktisk kan udrette.
Jeg kender en som var pisse bange for at skulle køre med i grøn klasse.. men med instruktion og hjælp af intruktørerne var hun ikke til at pille ned da dagen var omme.. hun fik en fandens masse ud af det.. og det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at Jesper også vil få.
Jeg syntes det er uundværeligt at have lært hvor meget ens cykel/dæk kan klare.. det giver en masse overskud i de situationer hvor man rent faktisk får brug for det.. Den eneste begrænsning, sidder i hovedet.. og den er altså god at få væk, for det giver nemlig tillid til cyklen og overskud i dagligdagens trafik
IGEN har du SÅÅÅÅÅ meget ret Luske.... som det er i dag (i hvertfald i Jylland) gør manglen på banedage at folk søger grænserne / får erfaringerne på landevejne... og den træning som folk får når de tager kørekort er jo latterlig, sat i forhold til konsekvensen, af en mega brøler på landevejen.
Vi kender vel alle denne situation: pænt gas på i et sving der overraskende ændrer karakter.... den erfaren retter lynhurtigt op bremser MAX, SMIDER maskinen ned i svinget igen, giver gas - og kommer rundt... den Uerfarene retter op bremser OG KØRER LIGEUD og rammer et eller andet pis (træ, autoværn, bil)
For pokker da alle de kostbare unge liv der kunne reddes hvert år, hvis mulighederne for flere banedage til alle var der.
Sorry for spam, måtte bare sige det
Mvh
GD