Forfatter Emne: Alternativ til SV1000S?  (Læst 6300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #15 Dato: April 16, 2007, 11:56:28 am »
Hvad med en Honda CBR 600 Sport (lidt mere eksotisk end en Fer) med 109 hypper? Den fåes vel lige over de 100.000 kr. for en 2001er.

Den kan køre ræs, cruise og koster næsten gratis i forsikring  :mrgreen:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #16 Dato: April 16, 2007, 11:57:31 am »
Den må gerne være brugt - skal dog have indsprøjtning.. - helst nyere end 2003

Smølf>Synes at Falco'en du linker til er for gammel :(
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #17 Dato: April 16, 2007, 11:58:04 am »
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #18 Dato: April 16, 2007, 12:06:32 pm »
Den må gerne være brugt - skal dog have indsprøjtning.. - helst nyere end 2003

Hmm og med 100k i baghovedet, så tror jeg du skal kigge lidt på at importere en fra Tyskland?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #19 Dato: April 16, 2007, 12:18:07 pm »
Mærke    Suzuki
Model GSX 600 R
Motor 600 ccm
Årgang 2003
Antal km 26.000

Suzuki GSX 600 R, '03, km 26.000, m.afgift,
Pris kr. 99.995

eller

Mærke    Triumph
Model TT
Motor 600 ccm
Årgang 2003
Antal km 5.500
Farve Blåmetallic
Afgift med afgift

Triumph TT, 600 ccm, '03, km 5.500, Blåmetallic, m.afgift, som ny. Kører perfekt. Ingen buler eller ridser. Gode dæk og kæde. Kun en ejer, fuld service og instruktionsbog!! Kan sælges uden afgift
Pris kr. 99.900

eller
Mærke    Ducati
Model Monster 620 i.e.
Motor 620 ccm
Årgang 2003
Antal km 13.000
Farve sort

Ducati Monster 620 i.e. 618, '03, km 13.000, sort, m.afgift, BEMÆRK NY PRIS NEDSAT 10.000,- 618 CCM 60 HK. 53 NM. 2 CYL. DESMODROMISK STYREDE VENTILER, ELEKTRONISK INDSPRØJTNING, UPSIDE DOWN FORGAFFEL, JUSTERBAR FJEDERSPÆNDING OG DÆMPNING, NYSYNET
Pris kr. 99.998
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #20 Dato: April 16, 2007, 12:35:19 pm »
Skulle vi ikke holde os en lille smule til Topic?
For det er du jo selv mesteren til ;)

Spøg til side, har faktisk selv gået lidt med de samme overvejelser, og synes ikke rigtigt der er noget til under 100k der kan matche SVeren. Hvis man kan strække budgettet til 120k bliver udvalget væsentligt større efter min mening.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #21 Dato: April 16, 2007, 12:49:53 pm »
Hej,

SV650S'eren er sat til salg og jeg skal nu finde noget andet..

Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Jeg kigger pt. på SV1000S grundet at den ikke bliver sat som en R-model hos forsikringen og jeg derved kan forsikre den for under 5000/året.

Har jeg glemt nogle alternativer?? - vi snakker priser omkring 100.000kr..

Ville helst have GSX-R600, ZX-6R, R6 osv, men nægter at betale 10K i forsikring..


Det bliver sku svært at få mere maskine for pengene end man får i et kilo-svin, og som du selv siger er den til at leve med forsikringsmæssigt.... bevares der skal laves nogle "mods" hvis den skal spille max (men det skal der sikkert også på de andre) De alternativer jeg kan komme på er dyrer end 100K, så ingen grund til at nævne dem.

Som jeg har forstået dig søger du bedere styregenskaber/noget mere letkørt, og det er så det svageste punkt hos kilo-svinet du rammer der, men det kan der gøres noget ved for forholdsvis små penge..... det vigtigste i den sammenhæng er bagdæmperen syntes jeg. Den har tendens til at miste kontrollen lidt over baghjulet  når den bliver presset , især hvis det samtidigt er ujævnt/ over bakker, i sving og ud af sving.

Forgaflen kan justeres så den, for de flestes vedkommende, er god nok - og hvis ikke, så hjælper nye fjedere + olie siges der  :D (kører stadig selv med standart affjedring.... meeen det er liiiige spændende nok efterhånden :shock:, dog er det blevet skam-justeret og jeg kører med nogle dæk der "tager skraldet" langt af vejen).


De alternativer som du selv nævner har jo nogle andre køreegenskaber end kilo-svinet, men svinet er jo nok mere allround....

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 16, 2007, 01:17:18 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #22 Dato: April 16, 2007, 01:02:18 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.

Det kan meget nemt gå hen og være billigere for dig.. og måske genfinder du glæden ved din nuværende MC
« Senest Redigeret: April 16, 2007, 01:04:24 pm af Luske »

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #23 Dato: April 16, 2007, 01:08:18 pm »
Det kan meget nemt gå hen og være billigere for dig.. og måske genfinder du glæden ved din nuværende MC

Det er netop der der er problemet Luske - Jeg savner glæden ved min SV'er lige nu..

Kan godt være at jeg skal slå koldt vand i blodet...

Havde dog som alternativ overvejet at smide 15K efter en baneged af en art..

Jeg er i syv sind (HM mener at det er Panikken over at skulle være far :) )
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #24 Dato: April 16, 2007, 01:13:37 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.

Jeg blev sgu lige lidt provokeret af dit indlæg Luske, så bær over med mig;

Man kan altså godt lære at køre motorcykler uden for en racerbane. Det er fint nok at du (og andre) synes at motorcykelkørsel handler om nedlægning, linier, bremsepunkter og slidte sliders. Fint nok, men det er jo ikke alle der har det sådan. Nogle (mange) synes det er fedt bare at dreje rullen og mærke noget POWER :twisted:!
Jesper er ikke nogen racerkører, det bliver han heller aldrig. Han er hensynsfuld og forsigtig og det er ligepræcis de egenskaber der gør ham til en succesfuld motorcyklist i trafikken.

Indlægget er skrevet i en positiv ånd. Jeg ved det er off-topic, så admin kan bare slette det på et tidspunkt :) :afro:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #25 Dato: April 16, 2007, 01:18:25 pm »
Der er mange lækre motorcykler omkring den prisklasse, men jeg tror ærligt på at du nok for mest for pengene ved at vælge en Suzuki i den prisklasse. Dette vil sandsynligvis også afspejles i den efterfølgende forsikring. Men det er selvfølgelig bare min mening  :wink:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #26 Dato: April 16, 2007, 01:21:13 pm »
Paw>Er både enig med dig og Luske

Men som jeg selv skrev i en munter tone, så er jeg godt klar over at jeg ikke kører som Rossi og derved sakker bagud..

Det er naturligvis en kombination af at jeg ikke ER bedre til at køre + at jeg har respekt for det

Jeg har af den årsag også booket de 2 banedage på Knutstorp i håb om at jeg bliver bedre til at køre sving og derved også oplever en "succes" på det punkt - fremfor at jeg kun oplever det fede ved at være MC-ist når der går stærkt.. - Lige ud..

Idag har jeg en "god MC-dag" - idag har jeg lyst til at køre på min SV'er, lyst til at købe en ny, lyst til det hele.. - Måske har jeg en "dårlig MC-dag" imorgen hvor jeg mest har lyst til at tænke på familie (ikke at ikke gør det idag), sælge MC'en og holde en pause..

Det er sku at finde ud af med mig :) - en semi-panik-ungdoms-overgangs-alder inden at man skal være "sat" med kone, barn og en lille vovhund..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #27 Dato: April 16, 2007, 01:21:56 pm »
Dette vil sandsynligvis også afspejles i den efterfølgende forsikring. Men det er selvfølgelig bare min mening  :wink:

Jeg har ikke i sinde at benytte Suzukis forsikring - den er for dyr i forhold til min nuværende (50% på en SV6½'er)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #28 Dato: April 16, 2007, 01:22:26 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)


Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.


SÅ sandt så sandt...... har selv brugt 2 år på det selvsamme (LÆS: at Styre Kilo-svinet) - og har stadig noget at lære.

Mvh
HD
« Senest Redigeret: April 16, 2007, 01:25:47 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #29 Dato: April 16, 2007, 01:26:13 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.

Jeg blev sgu lige lidt provokeret af dit indlæg Luske, så bær over med mig;

Man kan altså godt lære at køre motorcykler uden for en racerbane. Det er fint nok at du (og andre) synes at motorcykelkørsel handler om nedlægning, linier, bremsepunkter og slidte sliders. Fint nok, men det er jo ikke alle der har det sådan. Nogle (mange) synes det er fedt bare at dreje rullen og mærke noget POWER :twisted:!
Jesper er ikke nogen racerkører, det bliver han heller aldrig. Han er hensynsfuld og forsigtig og det er ligepræcis de egenskaber der gør ham til en succesfuld motorcyklist i trafikken.

Indlægget er skrevet i en positiv ånd. Jeg ved det er off-topic, så admin kan bare slette det på et tidspunkt :) :afro:

det var for engangskyld ikke for at provokere Jesper J  :D

og det med at det er "race" arrangement har intet med sagen at gøre.. Grøn klasse er nemlig et fortrinligt kørekursus, der giver én en masse selvtillid, og en masse tillid til hvad en selv og éns MC rent faktisk kan udrette.

Jeg kender en som var pisse bange for at skulle køre med i grøn klasse.. men med instruktion og hjælp af intruktørerne var hun ikke til at pille ned da dagen var omme.. hun fik en fandens masse ud af det.. og det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at Jesper også vil få.

Jeg syntes det er uundværeligt at have lært hvor meget ens cykel/dæk kan klare.. det giver en masse overskud i de situationer hvor man rent faktisk får brug for det.. Den eneste begrænsning, sidder i hovedet.. og den er altså god at få væk, for det giver nemlig tillid til cyklen og overskud i dagligdagens trafik