Forfatter Emne: Yoshimura RS-3  (Læst 11732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #15 Dato: April 13, 2007, 11:20:41 am »
Blot en tilføjelse.

Der er en enkelt fordel ved stainless steel som ikke er ved carbon/titanium. Du kan polere dem hvis de er blevet irrede eller småridset.

Det kan du ikke med en Carbon eller Titanium.

Kører selv med RS-3 stainless steel og dem er jeg glad for :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #16 Dato: April 13, 2007, 12:11:24 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.

Det er ikke alle potter som skal pakkes om, jeg kørte med en Scorpion carbon potte på min Yamaha Fazer...skildte den
ad efter 32.000 km INTET brandt væk, og den kører endnu. Måske er det kun for v2´er at det er sådan eller hva´?

Jeg synes der bliver skrevet en del negativt om Micron potter lige for tiden, det lyder ikke til at kvaliteten er særlig god
eller er jeg forkert på den?  :undecided:



nej du siger det jo selv Facer! jeg taler om rigtige motorcykler V2 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :thumbsup: :respekt: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #17 Dato: April 13, 2007, 12:21:54 pm »
Blot en tilføjelse.

Der er en enkelt fordel ved stainless steel som ikke er ved carbon/titanium. Du kan polere dem hvis de er blevet irrede eller småridset.

Det kan du ikke med en Carbon eller Titanium.

Kører selv med RS-3 stainless steel og dem er jeg glad for :)
pladder!

Jeg har da poleret mine titaniumsrør for misfarvninger og ridser...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #18 Dato: April 13, 2007, 12:24:09 pm »
Blot en tilføjelse.

Der er en enkelt fordel ved stainless steel som ikke er ved carbon/titanium. Du kan polere dem hvis de er blevet irrede eller småridset.

Det kan du ikke med en Carbon eller Titanium.

Kører selv med RS-3 stainless steel og dem er jeg glad for :)

Carbon irer ikke.  :D

Jeg giver gerne min en gang voks når resten af cyklen også får.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #19 Dato: April 13, 2007, 01:02:44 pm »
Det er vel blot "plug and play"?
Jepper, bare på med den  :D
Det eneste derudover er at fjerne eller blokere dit PAIR-system, ellers skyder den som en vild  :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #20 Dato: April 13, 2007, 01:06:26 pm »
Det er vel blot "plug and play"?
Jepper, bare på med den  :D
Det eneste derudover er at fjerne eller blokere dit PAIR-system, ellers skyder den som en vild  :shock:

Hvad gør et PAIR-system?

Yderligere forklaring tak  :huh:  :D
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #22 Dato: April 13, 2007, 01:40:46 pm »
Er sådan en svær at montere?
Jeg regner ikke med at det er nødvendigt at installere powercommander og andet luftfilter...?
Det er vel blot "plug and play"?

Jeg ville stadig bruge 500,- på at få den på en testbænk for at se om den kører for magert i blandingen.  :)

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #23 Dato: April 13, 2007, 01:45:09 pm »
bare husk at pakke potten om hver vinter ellers sprænger selv en titaniums potte og det ser ikke skide godt ud.


På min gamle sv650s med titanium fra micron havde den  smidt halvdelen af ulden ud på en sæson på ca. 6000 km.

Det er ikke alle potter som skal pakkes om, jeg kørte med en Scorpion carbon potte på min Yamaha Fazer...skildte den
ad efter 32.000 km INTET brandt væk, og den kører endnu. Måske er det kun for v2´er at det er sådan eller hva´?

Jeg synes der bliver skrevet en del negativt om Micron potter lige for tiden, det lyder ikke til at kvaliteten er særlig god
eller er jeg forkert på den?  :undecided:



nej du siger det jo selv Facer! jeg taler om rigtige motorcykler V2 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :thumbsup: :respekt: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt: :thumbsup: :respekt:

Korrekt, men jeg har også en ven som har kørt Ducati 900SS i tre år uden at potterne skulle pakkes om. Jeg tror altså at der er forskel på kvaliteten. 

Damage

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #24 Dato: April 13, 2007, 01:56:14 pm »
Carbon: Let, bliver ikke varm under kørslen, vedligeholdelse er minimal men er ikke så stærkt som titanium og derfor anbefales det ikke til v2´er.

Personligt: Ville jeg vælge titanium, jeg kører selv med titanium på min SV1000S og er meget glade for dem. På min Yamaha Fazer (4 cyl.) kørte jeg
med carbon hvilket jeg også var tilfreds med, men det er surt at betale mange penge for en carbon udstødning hvis carbon fibrene bliver revet i
stykker efter noget tid fordi det ikke holder til en v2´er.  :twisted:

tsk tsk tsk  :hand:

sådan en omgang ammestue snak .. kvalitet følger ofte pris  :afro:

Min Suzuki forhandler, Carstens MC i Varde, er holdt op med at sælge Leo Vince carbon potter til SV650, SV1000, TL1000S, TL1000R og lign. V2 cykler, fx Honda VTR1000F m.fl. hvilket ganske rigtigt er fordi at V2erne river carbon fibrene i stykker hen over en sæson .. han fortalte endda om en TL1000S som flækkede potten efter kun én trackday, altså ganske få hundrede km... :mrgreen:

Efter den snak overvejede jeg længe om carbon var en skidt idé men efter at have ihukommet at Ducati elsker carbonpotter på deres serie maskiner så købte jeg et sæt Akrapovic i carbon  :lol: 8)

De har nu kørt godt over 10000 km blandet kørsel inkl aggresiv gashånd, +250 på de tyske motorveje og hvad der ellers følger  :angel:

De er som nye, jeg har haft en afmonteret og set ned i den for at se til ulden og den er så god som ny  :loser:

Ergo: Køb kvalitet istedet for pis, det holder ... men prisen var også 7000 kr  :whipped:  :puke:

Det er muligt at du synes at det er en gang ammestue snak, men jeg står ikke og anbefaler et produkt i carbon til en svrider hvor mange forhandler
siger et det ikke kan anbefales til v2 maskiner. Jeg vælger at tro på at værkstederne hos de forskellige forhandlere har set lidt flere eksempler på
dårlige potter end jeg har.
« Senest Redigeret: April 13, 2007, 07:53:58 pm af René T »

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #25 Dato: April 13, 2007, 02:01:43 pm »
Hvad gør et PAIR-system?

Yderligere forklaring tak  :huh:  :D
Tidligere tråd: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2124.0
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Kilosfau

  • Gæst
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #26 Dato: April 13, 2007, 02:45:51 pm »
Det er muligt at du synes at det er en gang ammestue snat, men jeg står ikke og anbefaler et produkt i carbon til en svrider hvor mange forhandler
siger et det ikke kan anbefales til v2 maskiner. Jeg vælger at tro på at værkstederne hos de forskellige forhandlere har set lidt flere eksempler på
dårlige potter end jeg har.

Fair nok, enhver er i sin fulde ret til at danne sig sin egen mening... men læs min post og forstå hvad jeg siger  :blink:

Jeg siger ikke at carbon altid er lykken men derimod at man skal være kræsen når man vælger sine carbon potter  :whatever:

Ducati Monster bl.a. er jo i mange år standard kommet med carbon potter og selv om vi snakker om et Italiensk firma så ser de vel ikke stort på ting som kvalitet og holdbarhed  :innocent: og så meget "flinkere" ved potterne er en Ducati 900 vel ikke set i forhold til en SV1000  :lmao:

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #27 Dato: April 13, 2007, 03:34:49 pm »
Ducati Monster bl.a. er jo i mange år standard kommet med carbon potter og selv om vi snakker om et Italiensk firma så ser de vel ikke stort på ting som kvalitet og holdbarhed  :innocent:

Pas på du ikke vækker Grill-Bill!  :lol: Han kaster med NCAP stjerner!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #28 Dato: April 13, 2007, 03:43:28 pm »
Jeg tror ikke du skal være nervøs for at en Carbon potte fra Yoshimura ikke holder - så længe den bliver pakket om regelmæssigt (jeg har set nogle carbon potter som var hævet som en bolledej omdkring spændet der holder den på plads). Derimod kan en stålpotte klare flere knubs med buler eller ridser til følge, hvor en Carbon potte er i fare for at rævne (den er vist ret sprød sådan en fætter).   

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Yoshimura RS-3
« Svar #29 Dato: April 16, 2007, 11:27:24 am »
Blot en tilføjelse.

Der er en enkelt fordel ved stainless steel som ikke er ved carbon/titanium. Du kan polere dem hvis de er blevet irrede eller småridset.

Det kan du ikke med en Carbon eller Titanium.

Kører selv med RS-3 stainless steel og dem er jeg glad for :)
pladder!

Jeg har da poleret mine titaniumsrør for misfarvninger og ridser...

Så er det fordi at dine titaniumspotter har en anden finish end mange andre titatiums potter :)

De fleste er mere matte i det og den finish mister du hvis du polerer dem. ( I hvert fald dem fra Yoshimura)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.