Det er meget en smagssag om man er til old-scool SV´eren eller den "nye" kantede model.
Hvis du vælger at købe en rund SV´er så skal du ofre nye forgaffel fjedre til den for det er et svagt punkt på den, specielt de første årgange (99 - 00) da de ikke havde justerebar forgaffel, og fra originalt er alt for bløde i forhold til de gode køre egenskaber som SV´eren har.
Desuden skal du være opmærksom på om den støjer/rasler fra knastkæden (kan være svært hvis man ikke ved hvordan en sv lyder normalt), så derfor opsøg nogle forhandlere og prøv dem så du har noget at sammenligne.
Den "nye" model er stivere i stellet end den gamle, og det giver bedre køre egenskaber når den presses, dermed ikke sagt at den gamle model er dårlig, men min egen erfaring er springet fra den gamle SV650s til den nye SV1000s gav en meget mere retningsstabil cykel, hvilket muligvis er pga stellets stivhed.
Mit valg ville falde på den nye model, men det som kunne afgøre det for mig ville være økonomien...
Der skal tjenes nogle penge for at kunne betale afdragene på eks 20.000,- ekstra for at få den nye model.
Hvor i landet er det du leder??