Forfatter Emne: Køb af SVin!!!  (Læst 4141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ahansen79

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Køb af SVin!!!
« Dato: April 10, 2007, 09:42:04 pm »
Hej...

Jeg har taget beslutningen om at ville købe en sv650, jeg ved bare ikke helt om det skal være den gamle eller nye model. Jeg syntes måske at rent design mæssigt, er det den nye model der vinder. Men jeg ville gerne høre om jeres meninger og erfaringer, mht. fordele og ulemper, omkring den gamle og nye model...

Mvh Allan (snart SVin-ejer) :D
Sv1000sk7...Ixil potter...Power Commander...KN-kit...Rizoma blink...Sort kåbeglas...Mini nr-pladeholder

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #1 Dato: April 10, 2007, 09:44:56 pm »
Synes nok at mange af de "gamle" SVér er dyre, jeg endte selv med at købe en ny K6 til 90 K (og får derved jo altså også 2 års garanti), men hvis du finder en "gammel" til en fin pris ville jeg da ikke stå tilbage hvis jeg var dig  :afro:

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #2 Dato: April 10, 2007, 09:57:24 pm »
Helt klart den nye model, med alu stel.   :mrgreen: :angel:

Hvis man kan finde en brugt model der ligner det man vil ende med, når man selv har skruet gejl på. Så er der penge at spare.
En K6 har sort stel, det er derfor de har sat den ned   :wink:

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #3 Dato: April 10, 2007, 10:00:00 pm »
Der er også alustel på de gamle...og den er sgu pænere med sort stel på de nye.... :mrgreen:

onkel anders

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #4 Dato: April 10, 2007, 10:05:54 pm »
Der er også alustel på de gamle...og den er sgu pænere med sort stel på de nye.... :mrgreen:


x2. har selv en k6  :thumbsup:

ahansen79

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #5 Dato: April 10, 2007, 10:13:19 pm »
Jeg har luret lidt på denne SV, jeg syntes måske bare at prisen måake er lidt høj, når man tænker på det antal km som den har kørt, men det er måske prisen, når det er hos en forhandler?
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp
Mærke    Suzuki
Model SV 650 S
Motor 650 ccm
Årgang 2004
Antal km 22.800
Farve SORT METAL

Suzuki SV 650 S 650, '04, km 22.800, SORT METAL, m.afgift, En ejers SV650S i meget flot stand overalt.24.000km service netop lavet, næsten nyt kædekit samt for/bagdæk,Acropovic potte,fuldkåbe,hugger/kædeskærm,centralstøtteben,car-bon blink og lille nr-plade holderl
Pris kr. 84.995
Sv1000sk7...Ixil potter...Power Commander...KN-kit...Rizoma blink...Sort kåbeglas...Mini nr-pladeholder

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #6 Dato: April 10, 2007, 10:19:22 pm »
Det er meget en smagssag om man er til old-scool SV´eren eller den "nye" kantede model.  :blink:

Hvis du vælger at købe en rund SV´er så skal du ofre nye forgaffel fjedre til den for det er et svagt punkt på den, specielt de første årgange (99 - 00) da de ikke havde justerebar forgaffel, og fra originalt er alt for bløde i forhold til de gode køre egenskaber som SV´eren har.

Desuden skal du være opmærksom på om den støjer/rasler fra knastkæden (kan være svært hvis man ikke ved hvordan en sv lyder normalt), så derfor opsøg nogle forhandlere og prøv dem så du har noget at sammenligne.

Den "nye" model er stivere i stellet end den gamle, og det giver bedre køre egenskaber når den presses, dermed ikke sagt at den gamle model er dårlig, men min egen erfaring er springet fra den gamle SV650s til den nye SV1000s gav en meget mere retningsstabil cykel, hvilket muligvis er pga stellets stivhed.

Mit valg ville falde på den nye model, men det som kunne afgøre det for mig ville være økonomien...
Der skal tjenes nogle penge for at kunne betale afdragene på eks 20.000,- ekstra for at få den nye model.  :rolleyes:

Hvor i landet er det du leder??

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

ahansen79

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #7 Dato: April 10, 2007, 10:29:04 pm »
jeg er selv fra vestsjælland, men er villíg til at tage til jylland hvis det er der at den helt rigtige SV befinder sig....

Jeg var jo til Åben hus i Næstved her i påsken, og der prøvede jeg den nye SV650, uha hvor jeg smilte over hele hovedet der jeg landede igen efter prøveturen. :D Det er altså en dejlig maskine!!
Sv1000sk7...Ixil potter...Power Commander...KN-kit...Rizoma blink...Sort kåbeglas...Mini nr-pladeholder

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #8 Dato: April 10, 2007, 10:34:50 pm »
Hehe ja man skal passe på med de prøveture, for det kan blive en dyr fornøjelse at blive forelsket i sådan en sveske...  :whatever:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #9 Dato: April 10, 2007, 10:55:04 pm »
Hehe ja man skal passe på med de prøveture, for det kan blive en dyr fornøjelse at blive forelsket i sådan en sveske...  :whatever:

Ja tak.. Det siger du nu!   :club:  Jeg måtte helt til esbjerg med DET OFFENTLIGE.. Den der tog-dims..... og køre den røde hjem. Det var de koldeste og vådeste 2½ time jeg endnu har oplevet - men hold kæft hvor var det bare det hele værd.  :)

Jeg har prøvet cykler i vildskab hele sidste sæson, og jeg ville satse på den "nye" 650'er. Forgaffel og stellets stivhed er nok argumenter i min verden - for før eller senere vil du udnytte cyklen tæt på fuldt ud, og det er DER det kan mærkes...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #10 Dato: April 11, 2007, 12:13:36 am »
...de første årgange (99 - 00) da de ikke havde justerebar forgaffel...
Også '01. Justérbar forgaffel kom først i 2002, og K2 er således den eneste old-school der har den feature.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #11 Dato: April 11, 2007, 06:26:13 am »
Der er også alustel på de gamle...og den er sgu pænere med sort stel på de nye.... :mrgreen:

Kommer helt an på hvilken farve cyklen har, klart det sorte stel ser fedt ud, men er cyklen sort ser det sølvfarvede stel fedest ud!
Om det skal være ny eller oldschool er op til din egen smag. Jeg valgte ny model pga. design, få km, nyere teknik og generelt nyere.....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #12 Dato: April 11, 2007, 09:11:48 am »
Der er også forskel på motorene - de rigtige old-school er med karburator og de nye er med indsprøjtning... Så hvis man drømmer om Powercommander skal man op i en K3+ så vidt jeg husker... Guys?!?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #13 Dato: April 11, 2007, 09:21:42 am »
Så hvis man drømmer om Powercommander skal man op i en K3+ så vidt jeg husker... Guys?!?

Korrekt - men oldschool kan jo justeres med Jetkit osv..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Køb af SVin!!!
« Svar #14 Dato: April 11, 2007, 10:09:43 pm »
Også '01. Justérbar forgaffel kom først i 2002, og K2 er således den eneste old-school der har den feature.
Sikker på det???

Dette er fra MC-REVYen 2001: (Og jo jeg ved godt de skriver noget vrøvl en gang imellem.  :rolleyes: )

EDIT: Og det gør de her... (og i 1999 og i 2000 for den sags skyld!!!)  :club: :club: :club:
« Senest Redigeret: April 11, 2007, 10:12:24 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing