Forfatter Emne: Udstødning  (Læst 8531 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Senior

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Udstødning
« Dato: April 07, 2007, 04:53:16 pm »
 Hej der

 Er blevet den lykkelige ejer af en sprit ny SV650K6, og den skal jo hurtigst muligt have den fede lyd.

 Er der nogen som kan anbefale hvad at vælge da jeg ikke er "teknisk" stærk på dette felt.

 Venligst

 Senior 3400

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Udstødning
« Svar #1 Dato: April 07, 2007, 11:29:43 pm »
Hej Senior

Velkommen til :)

Der er masser af mærker at vælge i mellem. Du skal gøre dig klart hvilket prisleje du bevæger dig i og hvilken lyd du er ude efter. Vil du "bare" have lydstyrke eller vil du have at det rumler dybt?
Du skal også tænke på, om du vil have et fuldt system, hvor du skifter både rør og potte, eller om du vil nøjes med at skifte potten. Du kan også få 3/4 systemer hvor du beholder det originale forrør og udskifter resten.

Min erfaring er at Akrapovic er godt, men du kan få billigere systemer... Akrapovic koster ca. 7000 kr for et fuldt system herhjemme, priserne i udlandet varierer.

Prøv at se bulderdag videoen, der er lidt inspiration at finde...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Udstødning
« Svar #2 Dato: April 08, 2007, 09:15:51 am »
Jeg ville anbefale at tage en kigger på http://www.eBay.com og eksempelvis søge på "sv650 exhaust" eller "sv650"+navnet på en af fabrikanterne... Akrapovic, MIVV, Boss, Laser, Leo Vince, Holeshot, IXIL osv.

Skyggen herindefra har for nyligt købt et fuldt Yoshimura system og har sparet tæt på 50% ved at bestille i USA - selvom tolderne havde fingre i pakken og lagde 1500kr oveni!!! Jeg bestiller i hvert fald i USA når jeg forhåbentligt får købt en ny cykel inden længe.

Alternativt - check http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3044.0 ... SVriders egen "test" af larmepotter  :wink:

Eller prøv http://www.youtube.com og søg efter "sv650 exhaust" eller "sv650"+navnet på en af fabrikanterne... Akrapovic, MIVV, Boss, Laser, Leo Vince, Holeshot, IXIL osv.

Man kan også være heldig på http://www.dba.dk - søg på sv650 og vælg i venstre side af skærmbilledet der underpunkt til Suzyki som hedder reservedele og tilbehør (så vidt jeg husker)

Ellers kan man hvis man ikke lige har kassen kigge på http://www.geg-bike-exhausts.co.uk/ som er rigtigt billige og ikke bliver fortoldet fordi de sendes fra et EU-land...

God fornøjelse!  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Udstødning
« Svar #3 Dato: April 08, 2007, 11:11:06 am »
eller duk op en tirsdag på langelinie og se hvad andre har på og hør dem "live" :)

Damage

  • Gæst
Re: Udstødning
« Svar #4 Dato: April 08, 2007, 11:23:08 am »
Jeg har købt MIVV titamiun potter til min SV1000SK6 i Italien, og med forsendelse kostede det 4500,- (for to potter!)

Jeg bestilte her: http://www.carpimoto.com/   :D

Senior

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: Udstødning
« Svar #5 Dato: April 08, 2007, 05:03:39 pm »

Takker, lyder nice med alle hjælpsomme svar, ser frem til at møde jer "live"

 Senior 3400

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Udstødning
« Svar #6 Dato: April 08, 2007, 05:49:00 pm »
Jeg har købt MIVV titamiun potter til min SV1000SK6 i Italien, og med forsendelse kostede det 4500,- (for to potter!)

Jeg bestilte her: http://www.carpimoto.com/   :D

Billigt!!!!

Det skal jeg da lige checke ud!
« Senest Redigeret: April 08, 2007, 07:40:58 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Udstødning
« Svar #7 Dato: April 08, 2007, 07:39:08 pm »
Du kunne også prøve www.bikebandit.com - de har både Akrapovik og Yoshimura til billige penge  8)
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

h

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
Re: Udstødning
« Svar #8 Dato: April 08, 2007, 09:13:52 pm »
Hejsa, jeg har selv MIVV 2/3 potte på min, d.v.s. den originale forrør sidder stadigvæk på cyklen og dermed slipper man for at save eller købe et komplet og noget dyrere system.
SV650S K6 med MIVV Titanium potte

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Udstødning
« Svar #9 Dato: April 09, 2007, 02:30:53 am »
Nu kan det godt være, at jeg ikke bliver helt så populær ved nogle af jer. Men hvorfor købe 2/3 udstødninger?  :?
Hvis man bare vil have lyd, så er det da billigere kun at købe slip-on's eller bolt-on's.
Men hvis man gør det for at hente effekt, så hjælper det da ikke, når man ikke har den sidste 1/3 med?... Så for mig og se, er det da bare spild af penge og købe 2/3 udstødninger. De giver samme lyd som slip/bolt, men koster mere, og giver ikke mere effekt...

Som jeg altid siger, hvis man går igang med noget, så skal man gøre det 100% eller lade vær'... Gå hele vejen altså komplet system   :twisted:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Udstødning
« Svar #10 Dato: April 09, 2007, 07:32:35 am »
Nu kan det godt være, at jeg ikke bliver helt så populær ved nogle af jer. Men hvorfor købe 2/3 udstødninger?  :?
Hvis man bare vil have lyd, så er det da billigere kun at købe slip-on's eller bolt-on's.
Men hvis man gør det for at hente effekt, så hjælper det da ikke, når man ikke har den sidste 1/3 med?... Så for mig og se, er det da bare spild af penge og købe 2/3 udstødninger. De giver samme lyd som slip/bolt, men koster mere, og giver ikke mere effekt...

Som jeg altid siger, hvis man går igang med noget, så skal man gøre det 100% eller lade vær'... Gå hele vejen altså komplet system   :twisted:
Nu skal jeg ikke skunne sige om det forholder sig ligesådan med den lille SV'er, men jeg har hørt at Mr. Dyno skulle have sagt, at de originale forrør på 1000'eren har det bedste flow. Dem er der ingen grund til at udskifte.  Problemet ligger i mellemrørene/samlemuffen som er blevet banket flad for at få plads til noget kædetræk...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Udstødning
« Svar #11 Dato: April 09, 2007, 12:44:03 pm »
Nu kan det godt være, at jeg ikke bliver helt så populær ved nogle af jer. Men hvorfor købe 2/3 udstødninger?  :?
Hvis man bare vil have lyd, så er det da billigere kun at købe slip-on's eller bolt-on's.
Men hvis man gør det for at hente effekt, så hjælper det da ikke, når man ikke har den sidste 1/3 med?... Så for mig og se, er det da bare spild af penge og købe 2/3 udstødninger. De giver samme lyd som slip/bolt, men koster mere, og giver ikke mere effekt...

Som jeg altid siger, hvis man går igang med noget, så skal man gøre det 100% eller lade vær'... Gå hele vejen altså komplet system   :twisted:
Nu skal jeg ikke skunne sige om det forholder sig ligesådan med den lille SV'er, men jeg har hørt at Mr. Dyno skulle have sagt, at de originale forrør på 1000'eren har det bedste flow. Dem er der ingen grund til at udskifte.  Problemet ligger i mellemrørene/samlemuffen som er blevet banket flad for at få plads til noget kædetræk...
Okay, man lære noget nyt hver dag  :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Udstødning
« Svar #12 Dato: April 09, 2007, 03:07:59 pm »
Nu kan det godt være, at jeg ikke bliver helt så populær ved nogle af jer. Men hvorfor købe 2/3 udstødninger?  :?
Hvis man bare vil have lyd, så er det da billigere kun at købe slip-on's eller bolt-on's.
Men hvis man gør det for at hente effekt, så hjælper det da ikke, når man ikke har den sidste 1/3 med?... Så for mig og se, er det da bare spild af penge og købe 2/3 udstødninger. De giver samme lyd som slip/bolt, men koster mere, og giver ikke mere effekt...

Som jeg altid siger, hvis man går igang med noget, så skal man gøre det 100% eller lade vær'... Gå hele vejen altså komplet system   :twisted:

når man køber helt eller 3/4 system skal man ikke save/skære i den originale udstødning, som man bliver nødt til med en slip-on
   

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Udstødning
« Svar #13 Dato: April 09, 2007, 04:10:01 pm »

når man køber helt eller 3/4 system skal man ikke save/skære i den originale udstødning, som man bliver nødt til med en slip-on
[/quote]

Nej, det er selvfølgelig rigitg nok, men hvis det er for at spare penge... Jeg var bare ikke klar over at de orginale forrør, var lige så gode, eller bedre end hvis man købte et komplet system.
Jeg syntes bare at jeg har ladt mig fortælle at det orginale system, er mindre effektiv, hvad angår flow, i både for- mellemrør og potte. End mange af de komplet effekt systemer som mange af os kører rundt med.
Og derfor at få en effekt forøgelse ud af det, skulle hele systemet skiftes, altså til et komplet system.
Hvor imod, hvis man "kun" ville have bedre/mere lyde, så kunne man nøjes med at skifte potten.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Udstødning
« Svar #14 Dato: April 09, 2007, 05:35:08 pm »
effekten du opnår ved at skifte til anden potte hel, halv eller 3/4 må siges at være yderst begrænset(endda kan den være negativ rent hk mæssigt) på en sv'er, med mindre at man også på andre områder optimerer(luftfilter, pc, boring, andre knaster, tab dig tyksak osv..)  hk er en opreklameret tuningsdel, da en bedre chauffør i alt andet end rent dragrace og ligeudmotorvejskørsel vel være hurtigere, men selvfølgelig er det da "cool" at have den sv'er med fleste heste 8) kig evt. her http://www.jhsracing.co.uk/parts.htm (mums)
« Senest Redigeret: April 09, 2007, 05:37:31 pm af Moolex »