Forfatter Emne: så skal staten igen score kassen..  (Læst 5124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SPUNK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • far´s tøs ;-)
    • http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/
så skal staten igen score kassen..
« Dato: April 06, 2007, 08:53:52 pm »
 Nu er der nogen af de "kloge" der har fundet ud af, at der muglighed for at vi motorcykel ejere skal begynde at komme til periodisk syn..
begrundelsen fra dem,altså "de kloge" er at det er for at højne sikkerheden... øøøøøøhhhhh jeg vil mene at folk på mcèr går meget op i deres cykler og 99% af alle med mc går meget op i cyklerne og at de næsten altid vil være så tæt på det perfekte som muligt.. det er jo også der ens egen sikkerhed ligger.. men hvad vi betaler jo heller ikke for noget i dk. i forvejen.....NOT.....
og det er sskuda også skide irriterende at os med buller potter skal ligge og skifte.. :innocent:

SÆLGES TL1000R, se billeder af den her :  http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/  og under køb/salg.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #1 Dato: April 06, 2007, 08:56:34 pm »
Hvad med, i disse miljødage, at bruge tiden på at få rettet afgifterne på biler til?? Nej, det har de sjovt nok ikke super travlt med... lad os da endelig få smidt nogle flere "børstraktorer" på gaden... og nu er mc'er pludseligt blevet mere interessant??
« Senest Redigeret: April 06, 2007, 08:58:27 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #2 Dato: April 06, 2007, 09:06:56 pm »
 :brok:

Tja jeg har også hørt det...det er sgu trist, vi må se hvad det ender med

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #3 Dato: April 06, 2007, 10:48:20 pm »
Syntes det er fæir nok, hvem har ikke kørt rundt på noget gammelt skod, med blanke dæk og dårlige bremser :innocent:
Håber så også de ser på trailere og campingvogne, for hvis der er noget der bliver forsømt, så er det folks trailere.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #4 Dato: April 06, 2007, 11:52:06 pm »
Endnu en måde at stjæle penge på !    :brok: :brok: :brok:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Damage

  • Gæst
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #5 Dato: April 07, 2007, 10:18:47 am »
Totalt irriterende...   :x

Jeg er sådan set ligeglad med at skifte potterne (det tager 20 min) men nummerplade holderen skal jo også skiftes!!!   :puke: :puke: :puke:
« Senest Redigeret: April 08, 2007, 12:53:10 am af René T »

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #6 Dato: April 07, 2007, 10:42:35 am »
100% ening med dig SPUNK....

Jeg har simpelthen også fået nok af lovtiltag efter lovtiltag.....Derfor også mit indlæg under mcg for et par dage siden:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=35645

Ved næste folketingsvalg vil jeg virkelig håbe en meget liberalt parti som deler mine holdninger stiller op....Så kan de være 110% på min stemme  :mrgreen:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #7 Dato: April 07, 2007, 11:01:08 am »
Nu er der nogen af de "kloge" der har fundet ud af, at der muglighed for at vi motorcykel ejere skal begynde at komme til periodisk syn..
begrundelsen fra dem,altså "de kloge" er at det er for at højne sikkerheden... øøøøøøhhhhh jeg vil mene at folk på mcèr går meget op i deres cykler og 99% af alle med mc går meget op i cyklerne og at de næsten altid vil være så tæt på det perfekte som muligt.. det er jo også der ens egen sikkerhed ligger.. men hvad vi betaler jo heller ikke for noget i dk. i forvejen.....NOT.....
og det er sskuda også skide irriterende at os med buller potter skal ligge og skifte.. :innocent:



Elendigt forslag!

Ud over det faktum at 99% af alle MC ejere passer deres cykler som små børn så bør det også tages med i betragtning at MC'er generelt har et så hyppigt serviceinterval at de da næsten allesammen er på værksted en gang om året. Jeg ved da at min får checket bremser ved hvert eftersyn..... siger de...  :shock:

God pointe med de forsømte trailere!

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #8 Dato: April 07, 2007, 11:06:40 am »
hahaha.. ja, min far skulle have synet en bådtrailer, da han købte en jolle. Det havde synshallen aldrig prøvet.. eller i hvert ikke den pågældende person. Så de måtte til at slå op i diverse bøger. Nu er det heller ikke et specielt avanceret køretøj, men alligevel... Blokérer et hjul eller knækker et ophæng med 70 km/t... så har vi balladen!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #9 Dato: April 08, 2007, 12:24:04 pm »
Jeg syntes det er et udemærket forslag!

Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.

Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over.  Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #10 Dato: April 08, 2007, 02:16:29 pm »
Jeg syntes det er et udemærket forslag!

Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.

Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over.  Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...

Jeg kan kun være enig med dig nyg! (med fare for, at skulle drikke lunken øl og få dumme-bøder ved næste SV-træf  :tie:)

Jeg synes kun, at det er rimeligt, at en mc skal synes en gang i mellem. Når det så er sagt, skulle man sgu også lige få kigget på både knallerter, knallert 45, trailer, campigvogne og fanden der ellers findes af skrammel med hjul på vejene :loser:. Mange af dem kan hverken styre eller bremse  :? Hvem har ikke set en knejt på en scooter, der bremser med føderne - eller en gammel trailer med mugne dæk og uden lys  :huh:

Syn alt hvad der kan trille på offentlig vej - så er det sagt. 8)

Go påske.

Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #11 Dato: April 08, 2007, 02:59:08 pm »
jeg håber det kun er et lov forslag der ikke bliver vedtaget 
Blå SV650S 00

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #12 Dato: April 08, 2007, 03:14:14 pm »
Jeg syntes det er et udemærket forslag!

Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.

Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over.  Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...

Jeg kan kun være enig med dig nyg! (med fare for, at skulle drikke lunken øl og få dumme-bøder ved næste SV-træf  :tie:)

Jeg synes kun, at det er rimeligt, at en mc skal synes en gang i mellem. Når det så er sagt, skulle man sgu også lige få kigget på både knallerter, knallert 45, trailer, campigvogne og fanden der ellers findes af skrammel med hjul på vejene :loser:. Mange af dem kan hverken styre eller bremse  :? Hvem har ikke set en knejt på en scooter, der bremser med føderne - eller en gammel trailer med mugne dæk og uden lys  :huh:

Syn alt hvad der kan trille på offentlig vej - så er det sagt. 8)

Go påske.

Morten
Jeg vil tilslutte mig ovenstående... Det er altså lidt underligt at mc'er er undtaget periodisk syn. Det er vel også ganske fornuftigt at indføre, nu hvor der kommer nogle billige kinacykler, hvor bremser mv. måske er af tvivlsom kvalitet, og hvor ejerne ikke selv har den store hang til at skrue.

Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #13 Dato: April 08, 2007, 04:58:07 pm »
Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
er det ikke lidt egoistisk :)
personlig kan jeg godt lide synet og lyden af en HD både org. og ombygget og andre gamle Mc´er der vil få problemer
ikke mindst fordi det ikke altid er at synsfolkene ved hvad og hvor meget der må bygges om og hvordan det lige var reglerne er for den mc de skal syne
« Senest Redigeret: April 08, 2007, 07:09:52 pm af palle j »
Blå SV650S 00

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: så skal staten igen score kassen..
« Svar #14 Dato: April 08, 2007, 05:00:04 pm »
Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.

Hygge
er det ikke lidt egoistisk
personlig kan jeg godt lide synet og lyden af en HD både org. og ombygget og andre gamle Mc´er der vil få problemer
ikke mindst fordi der ikke altid er at synsfolkene ikke ved hvad og hvor meget der må bygges om og hvordan det lige var reglerne er for den mc de skal syne
Hov, tror du misforstod min lidt kryptiske sætning. Med "gevinst" mente jeg tab... Jeg sætter også stor pris på ombyg og fede detaljer, så jeg synes også det ville være trist hvis vi mistede de specielle HD'er m.m. Håber det gav lidt mere mening :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her