Forfatter Emne: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)  (Læst 3723 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Dato: April 05, 2007, 06:05:57 pm »
Hvad gør man hvis man har renset kæden med petrolium, og man har været lidt for uforsigtig og ramt skiven (skivebremsen..) også?

Kan man "afsprite" den, med lidt husholdingssprit?

Hvordan har bremseklodserne med det?

Endvidere er der kommet lidt petrolium på bagdækket - kan det bare tøres af, eller bør man gøre noget her også??

 :lol:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #1 Dato: April 05, 2007, 06:24:27 pm »
benzin skulle kunne fjerne det du mener du har tilovers på diverse dele
   

Hudson_W

  • Gæst
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #2 Dato: April 05, 2007, 07:18:07 pm »
Jeg har købt noget bremserens. Det skulle efter sigende være godt til at rense bremseskiver fordi det fordamper hurtigt og ikke efterlader noget. Mine bremser holdt op med at pive efter jeg gav dem en omgang med det.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #3 Dato: April 05, 2007, 08:14:32 pm »
Bremserens eller husholdningssprit. Dækket plejer jeg bare at vaske af med vand og sæbe.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #4 Dato: April 05, 2007, 09:24:57 pm »
Med bremserne kan du også bare lige rulle en kort tur hvor du bremser meget for at få dem varme og "slide" petroliumen af...samme fremgangsmåde som hvis det var f.eks. wd40 (Petrolium er jo et olieprodukt)....Men du skal køre forsigt indtil bremserne bider ordentligt igen  :angel:

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #5 Dato: April 05, 2007, 09:46:49 pm »
Rens dine skiver så godt du kan. Brug rensebenzin, da den ikke indeholder bly og andre tilsætningsstoffer.
Det har aldrig været godt med olieprodukter på bremser. Dine bremseklodser kan tage skade.

Bremserensen kender jeg ikke, men er sikkert også fint.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Caspar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #6 Dato: April 06, 2007, 02:58:56 pm »
Bremserens er det bedste det kommer jo af ordet bremse- rens hehe.. Men det er det samme som sprit så brug du bare det. :D

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #7 Dato: April 06, 2007, 05:26:48 pm »
Med bremserne kan du også bare lige rulle en kort tur hvor du bremser meget for at få dem varme og "slide" petroliumen af...samme fremgangsmåde som hvis det var f.eks. wd40 (Petrolium er jo et olieprodukt)....Men du skal køre forsigt indtil bremserne bider ordentligt igen  :angel:

Er der ikke noget med at man ikke kan stole på sine bremseklodser hvis der er "brændt" olie ind i dem?

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #8 Dato: April 07, 2007, 08:16:32 pm »
Jeg kom til at "hælde" WD40 på mit fordæk (ved en fejl altså  :tie:). Jeg brugte bremse-rens til at fjerne det med - var det mon en god idet???? Dækket virke helt rent...  :huh:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: Skivebremsen (har renset kæden med petrolium)
« Svar #9 Dato: April 08, 2007, 12:37:29 pm »
Jeg smøre bremseskiver ind i wd40 når den skal i vinterhi, og tørre det af igen med Rensebenzin igen når det er forår. Og den bremser uden problemer...  :thumbsup:
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap