Det er for så vidt rigtigt, hvad Majse siger. Bortset fra én ting: Du må ikke overhale en bil (eller et hvilket som helst andet køretøj) der holder stille på grund af kø. Men triller den med 1 km/t, må du gerne. Og som Majse også skriver, så
skal du overhale
venstre om. Du må i øvrigt også gerne gøre det på en én-sporet vej, også selv om der er fuldt optrukket midterlinie, reglerne er bare de samme, du
skal overhale
venstre om, og du
skal blive indenfor den fuldt optrukne linie.
Det besvarer så ikke dit spørgsmål omkring straffen. Om det giver klip kan jeg ikke huske, men en bøde kan man i hvert fald indkassere på den bekostning.
Derudover må jeg indrømme, at jeg er tilhænger af Bandittens metode. Dog ikke med åbne spjæld.
Men jeg kan godt finde på at trille stille og roligt ved siden af bilerne i en kø ved et lyskryds. Hvis jeg kan komme frem i pole position, så jeg kan skyde afsted når lyset bliver grønt, optager jeg nemlig ikke længere en plads længere nede i køen. Jeg har på den måde været med til at få trafikken til at glide lidt lettere. Og jeg kommer selv en anelse hurtigere frem.