Forfatter Emne: Køre på baghjul  (Læst 9733 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren22

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Dato: April 17, 2005, 01:06:25 pm »
Er der nogen herinde der har den perfekte opskrift på baghjuls trilleri???

Det ser sku da godt ud :twisted:
Red sv650s 1999.... Komplet Arrow Titanium, KN filter, Jetkit, Spyball

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Køre på baghjul
« Svar #1 Dato: April 17, 2005, 08:03:01 pm »
Citat fra: Søren22
Er der nogen herinde der har den perfekte opskrift på baghjuls trilleri???

tab 50kg og vrid øret på svinet... :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

ZuLeX

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #2 Dato: April 18, 2005, 11:38:43 am »
yo.

I det nyeste BIKE står der en god lille guide.

Enjoy
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Køre på baghjul
« Svar #3 Dato: April 18, 2005, 12:06:13 pm »

Ja ! Vel at mærke hvis hjulet kun er hæver 5-15 cm over jorden, og føreren ligger helt frem over tanken  8)  
Det er power og kontrol så det basker ( ikke noget der er så let at lave på en 6½'er  :cry: )

Højt hævede forhjul betragter jeg, som noget der hører til i stuntshows, på vej & bane tænker jeg .... .... øh ! ikke så pænt om det  :?
Men jeg er jo også gammel  :wink: , og har en SVag lille bike  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Søren22

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #4 Dato: April 19, 2005, 12:31:55 am »
Det ku være man sku vente med de store wheelies til man har en maskine der ryger derop bare ved man gasser lidt op....... :lol:

Tak for responsen ellers.....  :D

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
Køre på baghjul
« Svar #5 Dato: April 19, 2005, 09:30:32 am »
Det ku være man sku vente med de store wheelies til man har en maskine der ryger derop bare ved man gasser lidt op....... :lol:

Tak for responsen ellers.....  :D

Ellers kan det måske lade sig gøre på to andre måder:
1) Du ruller langsomt med koblingen trukket i 1. gear, giver den noget gas (6-7K rpm) og slipper koblingen.
2) Du ruller langsomt i 1 gear, giver kvikt gas vrid op til 3-4K rpm og tager den kvikt af igen. Så skulle forenden dykke, og når den er på vej op kan du så give gas igen indtil du går bagover  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sandman

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #6 Dato: April 19, 2005, 10:00:52 am »
så sent som igår lå jeg og kørte bag en gammel vissen kone i en fiesta med sneglefart, og i raseri trækker jeg ud og vrider øret på svinet, og til min forbavselse sidder jeg pludselig og nærmest kigger op i himlen.. jamen hov det var sku da en wheelie forbi den undslupne fra plejehjemmet...  :roll:

her er opskriften : kør 1 gear med ca 4-5000 rpm. helt tilbage i sædet. vrid håndtaget.  :twisted:

Jeg skulle jo selvfølgelig ud og prøve det igen, så jeg fandt en mindre trafikeret vej og prøvede igen.. og jow da.. det lykkedes adskillige gange og en ENKELT gang lykkedes det at få den op i 2 gear og blive oppe lidt tid

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
Køre på baghjul
« Svar #7 Dato: April 19, 2005, 10:47:59 am »
Citat fra: Sandman
så sent som igår lå jeg og kørte bag en gammel vissen kone i en fiesta med sneglefart, og i raseri trækker jeg ud og vrider øret på svinet, og til min forbavselse sidder jeg pludselig og nærmest kigger op i himlen.. jamen hov det var sku da en wheelie forbi den undslupne fra plejehjemmet...  :roll:

her er opskriften : kør 1 gear med ca 4-5000 rpm. helt tilbage i sædet. vrid håndtaget.  :twisted:

Jeg skulle jo selvfølgelig ud og prøve det igen, så jeg fandt en mindre trafikeret vej og prøvede igen.. og jow da.. det lykkedes adskillige gange og en ENKELT gang lykkedes det at få den op i 2 gear og blive oppe lidt tid

Fantastisk -  du har med garanti bekræftet hver en fordom om motorcyklisme og disse unge i læderjakker, som hun har akkumuleret gennem et lang liv... :P  :mrgreen:

.. eller også har hun hverken hørt eller set dig... :?  :shock:

Sandman

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #8 Dato: April 19, 2005, 11:23:08 am »
tror sku ikke hun kunne se mig (hun havde briller der var tykkere end panserglas og hun sad helt oppe på rattet) men hun hørte mig med garanti  :lol:

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Køre på baghjul
« Svar #9 Dato: April 19, 2005, 11:32:41 am »
:D "Loud Pipes save lives"  8)

Og prøv så lige at kikse et gearskift, for fuld damp, lige i det øjeblik man passerer en bil med åbent vindue  : :shock:
Jeg sværger at det ikke var med vilje, men Bedste bag rattet var da ved at hoppe af vejen  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Søren22

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #10 Dato: April 19, 2005, 09:22:40 pm »
Det må jeg prøve det med 1. gear :)

Men du trak vel ikke koblingen da du skiftede til 2. gear vel????

Går den så ikke ned.....

Sandman

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #11 Dato: April 20, 2005, 12:25:09 am »
ingen kobling, bare hold et let løft i gearpedalen og let en smule på gassen, så skulle den være der.. Det kan godt være en smule kikset i starten, men øvelse gør mester :wink:

Søren22

• Søndagskører
  • **
Køre på baghjul
« Svar #12 Dato: April 21, 2005, 05:45:41 pm »
cool, tak for svarene.... jeg må ud og øve mig :)

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
Køre på baghjul
« Svar #13 Dato: April 24, 2005, 09:02:52 pm »
cool, tak for svarene.... jeg må ud og øve mig :)

Hvis du stadig har problemer, så er her en 100% sikker løsning (men dyr):

Køb en Yam YZF R1 '03. kør i 1. 2. eller 3. gear og vrid håndtaget i bund.

Jeg har lige solgt min. og efter 4000 km. kørsel fandt jeg aldrig ud af, hvordan man holdt forhjulet nede i 1. eller 2. gear med håndtaget i bund :twisted:  :twisted: FEEEEDT!

nå, men jeg får min SV1000S i næste uge, og skal lige have nogle km. på klokken, inden den skal have bundgas! Jeg glæder mig! :lol:
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

kashhh

• Plastikrocker
Køre på baghjul
« Svar #14 Dato: Maj 22, 2005, 09:55:19 pm »
WEEeee...  :D  :D

Lavede min første wheelie idag! Pisse nemt  8)

Da vi var på Rockerborgen i torsdags for at lave Bongers maskine inklusivt nogle andre, fik jeg gode råd fra Snitten til hvordan man laver den perfekte wheelie..  :shock:  Selvfølgeligt skulle det prøves  :mrgreen:
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power