Forfatter Emne: power commander - indstillinger.  (Læst 16150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #30 Dato: April 14, 2007, 02:48:55 pm »
Det  med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?

Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)

Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst  :huh: :huh: :huh:

Mvh
GD

Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.

Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?

MVH. Lars



Jeg kender ingen steder på sjælland.....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #31 Dato: April 14, 2007, 03:18:12 pm »
Det  med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?

Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)

Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst  :huh: :huh: :huh:

Mvh
GD

Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.

Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?

MVH. Lars



Jeg kender ingen steder på sjælland.....

Mvh
GD

Nå.... Men tak for svaret.

Dobbelt mapping er vist når hver enkelt cylinder individuelt bliver justeret for hver 50 rpm. Det tager en hel dag ifølge Ove. Jeg overvejer sgu alvorligt at gøre det....... Det lyder rigtig godt !

Har lige været ude og rulle. Sikke et vejr. Mødte masser af andre SV´er.

Lars

Lars

SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #32 Dato: April 14, 2007, 11:55:29 pm »
Det  med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?

Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)

Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst  :huh: :huh: :huh:

Mvh
GD

Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.

Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?

MVH. Lars



Jeg kender ingen steder på sjælland.....

Mvh
GD

Nå.... Men tak for svaret.

Dobbelt mapping er vist når hver enkelt cylinder individuelt bliver justeret for hver 50 rpm. Det tager en hel dag ifølge Ove. Jeg overvejer sgu alvorligt at gøre det....... Det lyder rigtig godt !

Har lige været ude og rulle. Sikke et vejr. Mødte masser af andre SV´er.

Lars

Lars



Ja jeg bor jo i jylland, så kender nada til shops på sjælland.

Det jeg skrev var at, jeg ikke fatter IDEEN i at lave TO maps..... var jo godt klar over at det betød at man lavede en map til hver cylinder  :D. Men HVORFOR gør man det...? Betyder det så at han vil lave 4 maps til en 4ér eller bare to..?..... nogen der kan forklare teorien bag denne nyskabelse ??? for jeg fatter ikke en pind  :huh: :huh:

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 15, 2007, 12:05:40 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #33 Dato: April 15, 2007, 08:02:13 am »
Det kan du ha´ret i  :?

Hvem kender du i Jylland, som er dygtige til at mappe til en fair pris ?????

Jeg kommer faktisk ofte til Jylland. (familie og venner). Man kunne jo kombinere det med et besøg.

MVH. Lars
SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #34 Dato: April 16, 2007, 12:06:11 pm »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD

« Senest Redigeret: April 16, 2007, 12:26:25 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

LKA63

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #35 Dato: April 16, 2007, 04:00:32 pm »
Tusind tak for svaret og tak for det fornemme tilbud.

Jeg undersøger lige nærmere og vender evt. tilbage til dig.

MVH. Lars





SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #36 Dato: Maj 03, 2007, 12:12:01 pm »
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #37 Dato: Maj 03, 2007, 12:15:00 pm »
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:

Er det inkl. PowerCOmmander??
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #38 Dato: Maj 03, 2007, 12:17:33 pm »
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:

Er det inkl. PowerCOmmander??

niks den har jeg der hjemme men det er med montering af den :D
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Damage

  • Gæst
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #39 Dato: Maj 03, 2007, 01:21:28 pm »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD




Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?

Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt.  :undecided:


Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #40 Dato: Maj 03, 2007, 03:51:55 pm »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD




Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?

Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt.  :undecided:



Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.

Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 03, 2007, 03:54:47 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

JGNIELSEN

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #41 Dato: Maj 03, 2007, 04:01:54 pm »
Du vil ikke have et kursus i, hvordan man hiver map'et ud af power commanderen? Din power commander indeholder tilsyneladende det MAP jeg skal bruge. Jeg har standard potter, K&N filter og O2 eliminator (dummy lambda sonde -> en modstand). Jeg kunne eventuelt teste MAP'pet for dig, og se om min hakker !?

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #42 Dato: Maj 03, 2007, 04:11:08 pm »
Du vil ikke have et kursus i, hvordan man hiver map'et ud af power commanderen? Din power commander indeholder tilsyneladende det MAP jeg skal bruge. Jeg har standard potter, K&N filter og O2 eliminator (dummy lambda sonde -> en modstand). Jeg kunne eventuelt teste MAP'pet for dig, og se om min hakker !?

Tror nu nok der er Lazer high mount på hans SVin
Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Damage

  • Gæst
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #43 Dato: Maj 04, 2007, 07:12:36 pm »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD




Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?

Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt.  :undecided:



Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.

Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)

Mvh
GD


Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.

Tak for hjælpen.  :D

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: power commander - indstillinger.
« Svar #44 Dato: Maj 05, 2007, 11:38:58 am »
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)

MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv

HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).

Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.

Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.

Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.

Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.

VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)

Mvh
GD




Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?

Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt.  :undecided:



Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.

Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)

Mvh
GD


Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.

Tak for hjælpen.  :D

velbekom.... husk også lige at tjekke det igen, efter du har spændt tpsén fast.... den lille laban kan godt flytte sig når man spænder skruerne..

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir