I grunden åndsvagt at de ikke har været sådan altid... det er så simpelt at det har taget 100 år at opfinde
Og i den forbindelse har jeg et lille tillægsspørgsmål Hvorfor er der ikke radialt monteret kalibre på alle nyere mc'er? Altså der kan der ikke være så stor prisforskel, at det kun er forbeholdt racercyklerne - eller kan der?
Hygge
Du har ret i at der formentlig ingen prisforskel er på de to typer. Jeg tror det er marketingafdelingen der har gjort deres indflydelse gældende.
Der er simpelthen nødt til at være forskel på modellerne op igennem prisrækken, der skal altså være "noget" der adskiller den dyre fra den billige.
Radialbremser, usd-gafler er "modeord" inden for mc-verdenen lige nu, så derfor er det der forskellen er lige nu.
Når nu (næsten) alle cyklerne har fået radialbremser, så hiver man bare endnu et konstruktionsprincip ind fra racerverdenen og overbeviser os tosser om at vi ikke kan leve uden
Mit bud på det "næste" er .... Gasforgafler, ligesom dem de kører med i moto-gp. Ducati Desmosedici har dem, så det er nok kun et spørgsmål om tid før de tilbydes på en 1098. og så ruller lavinen...
Giver det mening?